Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda mtx dip

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1286 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66697 - honda mtx dip
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1620 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bartbrouwer 16-8-2012 16:40 Print topicpost
Posts: 529
euj mense,

ik heb laatst een nieuwe malossi 70cc gekocht voor men mtx 50r, maar nu heb ik nog steeds dat hij tussen de 6 en de 8 krpm niet vooruit komt. tussen 9000 en 13000 rpm trekt ie als een beest door. zou dat probleem opgelost zijn als ik men orginele cdi ontgrens door een weerstand weg te halen?

en is er prestatiewinst te halen als ik de onsteking vervroeg?
wat is daar uberhaupt het nut van?

mvg Bart

Dit bericht is gewijzigd door bartbrouwer op 16-8-2012 om 16:41 uur.
 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125

WestlandMB 16-8-2012 18:22 Print reply

Posts: 1338
ontsteking vervroegen doe je wel goed aan, deze kan je gewoon op ze vroegst zetten. (grondplaat tegenovergestelde richting van het vliegwiel draaien)
een mps300 cdi zou iets van de dip weg kunnen halen rond de 6000 toeren, maar zelfs zonder deze cdi mag de dip niet hinderlijk zijn met een malossi

als ontsteking vervroegen niet werkt, zal je wel je carburateur afstellen zijn. cdi/bobine deed het waarschijnelijk ook goed voordat je die nieuwe cilinder monteerde.

Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 16-8-2012 om 18:24 uur.
 
bartbrouwer 16-8-2012 18:33 Print reply
Posts: 529
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
ontsteking vervroegen doe je wel goed aan, deze kan je gewoon op ze vroegst zetten. (grondplaat tegenovergestelde richting van het vliegwiel draaien)
een mps300 cdi zou iets van de dip weg kunnen halen rond de 6000 toeren, maar zelfs zonder deze cdi mag de dip niet hinderlijk zijn met een malossi

als ontsteking vervroegen niet werkt, zal je wel je carburateur afstellen zijn. cdi/bobine deed het waarschijnelijk ook goed voordat je die nieuwe cilinder monteerde.

Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 16-8-2012 om 18:24 uur.


nee ik had hiervoor ook een malossi 70, maar daar had ik de poorten iets te breed van opgeveild en daar is de zuiger achter blijven hangen... maar met die cilinder had ik hetzelfde probleem, bij 6000 toeren geen vermogen, ik heb er nu een 16mm mikuni achter hangen met sproeier 122

Dit bericht is gewijzigd door bartbrouwer op 16-8-2012 om 18:34 uur.
 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125
WestlandMB 16-8-2012 19:26 Print reply

Posts: 1338
Misschien iets te zwaar vertand.

Heb je de ontsteking al geprobeerd te ontvroegen?

Als die 16mm mikuni origineel is, zal daar het probleem niet zitten. Een 20mm mikuni kan wel problemen geven, dus mocht je die toevallig hebben kan je deze beter wisselen voor een originele keihin.

sproeier 122 is dat geen keihin maat? Mikini maten verspringen per 5 maten dacht ik. Voor je setup (met ori filter) zou je tussen de 110 en 145 moeten zitten (mikuni maten) of 85 en 120 (keihin maten)

mikuni = 6kant sproeier
keihin = rond


 
bartbrouwer 16-8-2012 21:23 Print reply
Posts: 529
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
Misschien iets te zwaar vertand.

Heb je de ontsteking al geprobeerd te ontvroegen?

Als die 16mm mikuni origineel is, zal daar het probleem niet zitten. Een 20mm mikuni kan wel problemen geven, dus mocht je die toevallig hebben kan je deze beter wisselen voor een originele keihin.

sproeier 122 is dat geen keihin maat? Mikini maten verspringen per 5 maten dacht ik. Voor je setup (met ori filter) zou je tussen de 110 en 145 moeten zitten (mikuni maten) of 85 en 120 (keihin maten)

mikuni = 6kant sproeier
keihin = rond




hij is zeker niet te zwaar vertand, 11-47

ontsteking heb ik nog niet aan gezeten

ik heb ook nog een 28mm mikuni

het is wel een mikuni sproeier maar die is met een ruimertje 2 honderdste groter gemaakt

ik heb er nu gewoon een kelk op zitten, geen filter...

en de uitlaat is van een kawasaki kx80

Dit bericht is gewijzigd door bartbrouwer op 16-8-2012 om 21:27 uur.

Dit bericht is gewijzigd door bartbrouwer op 16-8-2012 om 21:27 uur.
 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125
Zelf_doen 17-8-2012 0:51 Print reply
Posts: 72
Hallo,

Dit is heel bekend bij honda M serie.
Wat voor cdi heb je. (neem een snellere als je een langzame hebt)
Met rode stekker is langzaam en witte snel. (de ge3 is ook sneller)
En je hebt nog heel wat imitatie cdi's.

En je ontsteking kan ook heel veel uitmaken.
Als de ruimte tussen "bovernste punt zuiger" en cilinderkop vrij groot is en je hebt originele grondplaat hebt, dan kan je deze zo ver mogelijk tegen de draai richting van vliegwiel draaien.
Ze zou merken dat je veel snelle daar deze toeren dip heen trekt.

Maar helemaal verdwijnen zou deze dip niet.
Maar mallosi is hoogtoerige cilinder dus als je gewoon steeds boven die dip rijdt, heb je er weinig last van.
 
bartbrouwer 17-8-2012 7:15 Print reply
Posts: 529
ja klopt als je door die dip heen bent dan heb je constant vermogen.
ik kan maandag men zuigerveertjes ophalen en dan zal ik ook de ontsteking vervroegen.
ik heb overigens de standaart cdi

bedankt!
 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125

Dit topic is 1620 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved