Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - suzuki tsx schakelt niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 934 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66691 - suzuki tsx schakelt niet
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3979 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

milan_w 15-8-2012 16:08 Print topicpost
Posts: 117
Beste,

Ik heb onlangs mijn suzuki tsx gereviseerd, en volgens iemand die mij heeft geholpen heb ik hier geen fouten gemaakt. Hij draait nu, maar het probleem is dat ik hem niet in versnelling krijg. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd met de drukstift, maar zonder succes. Heeft iemand misschien enkele ideeën aan wat dit kan liggen en hoe ik dit kan oplossen?

Mvg,

Milan.
 

luc-hendriks 15-8-2012 17:04 Print reply
Posts: 424
is er toch iets foet gegaan met reviceren
 
milan_w 15-8-2012 21:02 Print reply
Posts: 117
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: luc-hendriks
is er toch iets foet gegaan met reviceren


Ik dacht van niet, maar ik heb van alles foto's getrokken voor mijn eindwerk dus hoe kan ik die simpel tonen op dit topic?
 
rensss 15-8-2012 21:11 Print reply

Posts: 1110
Foto's uploaden via Imageshack bijvoorbeeld dan krijg je een link van je foto's. Directe link gebruiken dus kopieren.

Dan de link:


[img]link[/img] Daar tussen plaatsen

Dit bericht is gewijzigd door rensss op 15-8-2012 om 21:11 uur.
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
Santa Cruz 15-8-2012 21:17 Print reply

Posts: 716
Zitten beide borgplaatjes bij de schakelwals? Die helpen namelijk bij het schakelen om die lipjes al dan niet in te drukken.
Kan het niet anders verwoorden
 
2takt of 4takt? Supermotard!
tsxhunter 16-8-2012 0:42 Print reply

Posts: 9332
ik denk dat je die as waar de schakelpook op zit niet goed hebt zitten die moet zo zitten dat je aan beide kanten nog 1 tandje over hebt volgens mij.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
milan_w 16-8-2012 12:01 Print reply
Posts: 117
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Santa Cruz
Zitten beide borgplaatjes bij de schakelwals? Die helpen namelijk bij het schakelen om die lipjes al dan niet in te drukken.
Kan het niet anders verwoorden


beste, wat zijn de borgplaatjes? Sorry dit is de eerste keer dat ik een brommer reviseer :s
 
milan_w 16-8-2012 12:05 Print reply
Posts: 117
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
ik denk dat je die as waar de schakelpook op zit niet goed hebt zitten die moet zo zitten dat je aan beide kanten nog 1 tandje over hebt volgens mij.


Hier heb ik ook even aan zitten klungelen, en dan heb ik gekeken op een foto van internet hoe deze erop moest, zoals je zegt dat er evenveel tandjes links als rechts zitten en dit zit normaal gezien goed.
 
milan_w 16-8-2012 12:11 Print reply
Posts: 117



Dit bericht is gewijzigd door milan_w op 16-8-2012 om 12:11 uur.
 
Santa Cruz 16-8-2012 19:42 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: milan_w
[...]


beste, wat zijn de borgplaatjes? Sorry dit is de eerste keer dat ik een brommer reviseer :s


Ja, beetje slordig uit gelegd. Hier is een foto, deze zal het wel duidelijker maken. Nummer 12 en 14 die bedoel ik dus

Die zitten ergens achter je koppeling om je schakelwals heen. Ze zorgen ervoor dat die lipjes (nummer 8 en 9) op de juiste manier terugschieten bij het schakelen.


 
2takt of 4takt? Supermotard!
milan_w 17-8-2012 14:53 Print reply
Posts: 117
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Santa Cruz
[...]


Ja, beetje slordig uit gelegd. Hier is een foto, deze zal het wel duidelijker maken. Nummer 12 en 14 die bedoel ik dus

Die zitten ergens achter je koppeling om je schakelwals heen. Ze zorgen ervoor dat die lipjes (nummer 8 en 9) op de juiste manier terugschieten bij het schakelen.

afbeelding


A ja, die zitten er beide op. Zou het misschien kunnen dat deze verkeerd zitten of ofdat dat mechanisme verkeerd in elkaar zit? Ookal denk ik niet dat dit het geval is, je weet maar nooit zeker
 
bartbrouwer 17-8-2012 14:56 Print reply
Posts: 529
koppelingskabel niet te strak?
 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125
Santa Cruz 17-8-2012 21:06 Print reply

Posts: 716
Misschien eens het volgende proberen:
Koppeling en schakelmechanisme eruit halen aan de koppelingskant. Daarna eens kijken als je alle versnellingen kunt nemen door aan de schakelwals te draaien.
Hierdoor krijg je een zicht op de plaats van het probleem. Tussen de carter (=de bak zelf) of het schakelmechanisme.

succes
 
2takt of 4takt? Supermotard!
milan_w 17-8-2012 23:39 Print reply
Posts: 117
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bartbrouwer
koppelingskabel niet te strak?


momenteel hangt hij er zelfs niet meer aan, dus daaraan ligt het zeker al niet.
 
milan_w 17-8-2012 23:40 Print reply
Posts: 117
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Santa Cruz
Misschien eens het volgende proberen:
Koppeling en schakelmechanisme eruit halen aan de koppelingskant. Daarna eens kijken als je alle versnellingen kunt nemen door aan de schakelwals te draaien.
Hierdoor krijg je een zicht op de plaats van het probleem. Tussen de carter (=de bak zelf) of het schakelmechanisme.

succes


Sorry, maar ik begrijp niet helemaal wat u bedoeld? Moet ik de rechterkap eraf halen? En wat moet ik dan doen?
 
Santa Cruz 18-8-2012 15:29 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: milan_w
[...]


Sorry, maar ik begrijp niet helemaal wat u bedoeld? Moet ik de rechterkap eraf halen? En wat moet ik dan doen?


Dus de rechterkap eraf halen waar je koppeling achter zit. Daarna haal je er de koppeling eruit (mocht deze er al terug op zitten). Daarna demonteer je het schakelmechanisme opnieuw. Je kunt nu normaal je schakelwals bewegen met behulp van een bektang.

Loop even alle versnellingen door, zo weet je als je het probleem zich in de bak zelf bevind of in het schakelmechanisme.


 
2takt of 4takt? Supermotard!

Dit topic is 3979 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved