Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - derbi goed afstellen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1166 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66661 - derbi goed afstellen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 6468 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-PuchSjonnie- 9-8-2012 14:48 Print topicpost
Posts: 735
hallo, ik heb een honda cr met derbi blok
mijn setup is
70cc
21mm dellorto sproeier 115
die lange sproeier is 60
en nog een hele kleine 48
hpi 3mm vooronsteking
proma mb uitlaat

maar nu hij start met kicken alleen met deo,
of ik moet hem aanlopen. maar dan moet ik ver rennen.
verder rijd die goed door, en stotterd niet. en hij wil stationair alleen heel hoog lopen. dus als ik hem laag stationair laat lopen valt die uit.
ik vind het irritand dat die niet zomaar start met kicken. (als die warm is wel, in 1 keer, en de 2e keer kan ik wel stoppen want dan moet ik weer rennen.
kan dit aan de vooronsteking liggen?
 

kpotmake 9-8-2012 16:11 Print reply

Posts: 3065
te arm afgesteld


niet meer mee rijden voordat je er een andere sproeier in hebt gefrot, anders ontploft ie
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
-PuchSjonnie- 9-8-2012 16:14 Print reply
Posts: 735
maar met sproeier 125 komt die niet vooruit en is het starten hetzelfde
 
TZRBart 9-8-2012 18:58 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -PuchSjonnie-
maar met sproeier 125 komt die niet vooruit en is het starten hetzelfde


Kpotmake lult gewoon maar wat, je moet je stationaircircuit afstellen, hoe staat het met je luchtschroef? Probeer die allereerst eens op 1,5 slag te zetten. Als hij dan nog te arm loopt moet je met je gasnaald gaan spelen.
 
-PuchSjonnie- 9-8-2012 19:04 Print reply
Posts: 735
nu probeerde ik de onsteking af te stellen op 3,5mm vooronsteking en nu loopt die niet meer, en ik wil morgen crossen, heb hem ook al op 3 geprobeerd en 2,5 maar hij doet niks, ik doe het btw met een schuifmaat
 
-PuchSjonnie- 9-8-2012 21:09 Print reply
Posts: 735
wtf ik eb alle vooronstekingen al geprobeerd,alleen 1 ding vind ik raar, op het papiertje staat 2 a 4 mm voor de bdp, maar derbi draaid linksom, dus als die voordat die boven is een vonk krijgt en hij klapt terug, dan gaat die immers rechtsom draaien? ik kom er niet meer uit aub help me
 
vespa_hein 10-8-2012 10:35 Print reply

Posts: 466
-PuchSjonnie- 13-8-2012 23:00 Print reply
Posts: 735
hij loopt inmiddels alweer, had steeds naar het plaatje voor rechtsdraaiend gekeken, ja ik weet dikke fail, maar nu start die nog niet zomaar, sproeier 115 zit er nu in en hij stotterd nog wat op top, en met 125 komt die niet vooruit. dat starten word ik zo onderhand wel gek van, waarom wil die niet met 1 kickje starten? komt dat door de vooronsteking van 3mm?
 
Derbi-Olaf 13-8-2012 23:02 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -PuchSjonnie-
hij loopt inmiddels alweer, had steeds naar het plaatje voor rechtsdraaiend gekeken, ja ik weet dikke fail, maar nu start die nog niet zomaar, sproeier 115 zit er nu in en hij stotterd nog wat op top, en met 125 komt die niet vooruit. dat starten word ik zo onderhand wel gek van, waarom wil die niet met 1 kickje starten? komt dat door de vooronsteking van 3mm?

grotere stationairsproeier.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
-PuchSjonnie- 13-8-2012 23:03 Print reply
Posts: 735
die lange is geloof ik 60, en een kleine 48 en de stationair 115, welke grote moet ik dan ongeveer, hebben en welke is de stat sproeier, ik heb nog nooit een stationair sproeier in me brommer gehad en heb geen idee welke ik moet hebben
 
gieli0 14-8-2012 18:44 Print reply

Posts: 380
volgens mij is "die lange je stationair sproeier, ik geloop niet dat je met die set up een sproeier van 48 of 60 rijd.
ik denk dat het goed is om te kijken welke "sproeier" wat is. want volgens mij heb je alleen een stationair sproeier en een sproeier. ik weet niet wat het 3de schroefje is.
als je duidelijk hebt wat elk schoefje doet lees dan nog een keer de faq door de gepost is en dan kom je er zeker wel uit.
 
ja ja
derbi ftw 14-8-2012 19:14 Print reply

Posts: 452
stationair schroef - luchtschroef - hoofd sproeier.

elke keer als je een nieuwe sproeier er in doet, altijd opnieuw afstellen.
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
TZRBart 14-8-2012 20:49 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gieli0
volgens mij is "die lange je stationair sproeier, ik geloop niet dat je met die set up een sproeier van 48 of 60 rijd.
ik denk dat het goed is om te kijken welke "sproeier" wat is. want volgens mij heb je alleen een stationair sproeier en een sproeier. ik weet niet wat het 3de schroefje is.
als je duidelijk hebt wat elk schoefje doet lees dan nog een keer de faq door de gepost is en dan kom je er zeker wel uit.


Waarschijnlijk een choke sproeier, stationair sproeier en een hoofdsproeier. Hieraan te zien zal de 115 de hoofdsproeier zijn en de 2 anderen de choke sproeier en de stationair sproeier
 
BenjaminDG 14-8-2012 20:50 Print reply

Posts: 4605
Luchtsproeiers zitten meestal in de venturi opening van de carburateur of er net onder.
 
Vlaanderen vrij!
-PuchSjonnie- 30-8-2012 16:00 Print reply
Posts: 735
jongens ik ben eruit, ben even naar mijn buurjongen geweest met de motor, en die zag meteen dat er geen choke inzat, ik dacht dat dit nooit kwaad kon omdat ik dat met mijn puch ook niet inheb, dus hij doet zijn vinger 3/4 op dat gat en start met 1 kick, en liep heel mooi rustig stationair, en als jeje vinger erafhaalde liep die heel hoog stationair, dus ik moet alleen een choke halen en dan is het klaar
 

Dit topic is 6468 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved