Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Bougie vonkt niet bij kickstarter

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 898 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #66652 - Bougie vonkt niet bij kickstarter
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 17519 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blommetje 7-8-2012 20:33 Print reply

Posts: 230
Net tussen de buien door buiten wat dingen nagelopen. Alle stekkers tussen de grondplan en bougie losgemaakt, gereinigd en weer vastgemaakt. 1x trappen en t motortje liep! Geen idee of het écht is opgelost maar 25x zonder problemen gestart.

De accu is denk ik zwak, want ik kon 3x starten en toen niet meer... morgenavond een stuk rijden, wellicht t dan weer werkt.

Op naar de volgende problemen --> mnd schijfremmen lopen aan. Hoe stel ik die accu?

En hij start dus perfect maar ik moet een beetje gas bij geven, handmatig. Loopt wel rustig stationair. Wat moet ik afstellen....?


 
A great deal of money is invested in this project and we can't allow it to fail
.luuk 7-8-2012 20:40 Print reply

Posts: 1483
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blommetje

Op naar de volgende problemen --> mnd schijfremmen lopen aan. Hoe stel ik die accu?

En hij start dus perfect maar ik moet een beetje gas bij geven, handmatig. Loopt wel rustig stationair. Wat moet ik afstellen....?





Hoe stel je je schijfremmen accu?


en rustig stationair lopen, maar toch gas bij geven? lekker tegenstreidig.

wss je stationair iets omhoog draaien
 
Blommetje 7-8-2012 20:54 Print reply

Posts: 230
Ach, ik een nieuwe tablet (Samsung Note 10.1, voor de geinteresseerden/kenners) en het kutding tikt voor geen meter. Sorry.

Ik wilde zeggen, mn voorrem loopt aan, hoe stel ik die af?

En nee, als ie eenmaal loopt, loopt ie keurig rustig stationair. Enkel om te starten moet ik half gas bijgeven... geen drama natuurlijk, maar toch....
 
A great deal of money is invested in this project and we can't allow it to fail
.luuk 7-8-2012 21:00 Print reply

Posts: 1483
waarschijnlijk remzuiger aangekoekt

vandaag toevallig zelf nog gedaan.

klauw loshalen, blokjes eruit, en door in je hendel te knijpen, je remzuiger eruit ''ploppen''

zuigertje schoonmaken met een fijn wp schuurpapiertje.
en cheken of dat 'rubbertje' nog goed is. zoniet, vervangen.

zwikkie even invetten, zuigertje terug erin, en t boeltje weer monteren.


starten met choke?
 
Blommetje 8-8-2012 22:28 Print reply

Posts: 230
Remmen vervangen en de houder gereinigd. Ik denk wel dat de zuigers niet geheel gelijke druk leveren...klopt dat? Wel stuk beter dan ervoor maar toch...
 
A great deal of money is invested in this project and we can't allow it to fail
mbx-genieter 8-8-2012 23:40 Print reply
Posts: 758
Reinig je remzuigers maar en maak je seals schoon cq vernieuwen en zet de boel terug in elkaar met a/t vet of zuurvrije vaseline en probeer het nog eens dan.
 
De Schout 9-8-2012 0:42 Print reply
Posts: 5327
vergeet niet de groef waar je seal in zit goed te reinigen. hier zit vaak erg veel oxidatie achter.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Blommetje 9-8-2012 9:17 Print reply

Posts: 230
Woo, ineens allemaal termen die ik niet ken. Ik heb de gehele klauw losgehaald en goed gereinigd. De zuigers helemaal omhoog laten komen, maar op een gegeven moment dacht ik dat er olie tussendoor kwam. Kan dat? Sluiten de zuigers direct de olie af? En eentje gaat prima, maar die ander dus veel langzamer...

En hoe moeten ze terugzakken? Dat doen ze niet echt vind ik...

Als ik de zuigers er uit haal moet ik de olie en alles vervangen...?
 
A great deal of money is invested in this project and we can't allow it to fail
mbx-genieter 9-8-2012 9:21 Print reply
Posts: 758
Als ik het zo hoor is het verstandiger om de hele boel weg te brengen en door een specialist te laten doen.
 
vespa_hein 9-8-2012 9:23 Print reply

Posts: 466
de zuiger sluit de olie inderdaad direct af. als ze niet soepel terug willen opnieuw loshalen;

rem indrukken tot ze er helemaal uit liggen. die seals (rubberen keerringen) er uit halen en dat groefje erachter goed schoonmaken. kijken of die keeringen niet beschadigt zijn, desnoods vervangen. alles opschuren met wp (waterproof schuurpapier) korrel 400 of 600. en goed invetten dan moet je de zuiger als je hem recht terug drukt bijna met de hand erin kunnen drukken.

als je de zuigers er weer in hebt zitten moet je remvloeistof bijvullen en ontluchten.

Dit bericht is gewijzigd door vespa_hein op 9-8-2012 om 9:24 uur.
 
Blommetje 9-8-2012 10:02 Print reply

Posts: 230
Ok, duidelijk stappenplan. Eens kijken of de keerringen te koop zijn en dan proberen. Klinkt niet heel moeilijk.

Ze zuigers kan ik nu enkel indrukken met veel kracht en een grote schroevendraaier als 'brug' er overheen.

Thanks! Het weekend maar eens rommelen, want deze week verder geen tijd meer
 
A great deal of money is invested in this project and we can't allow it to fail

Dit topic is 17519 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved