Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Nieuwe Cilinder, hoe en wat?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1089 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66626 - Nieuwe Cilinder, hoe en wat?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6211 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aprilia RX 50 2003 30-7-2012 17:58 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hyronimus
Ik heb al het een en ander opgezocht. Volgens mij moet het ook wel lukken om zelf zoiets in elkaar te zetten.

en ik dacht idd aan inlaatkleppen maar daar is de carburateur al voor


een 2 takt, zelfs op de scheepvaart, heeft geen inlaatklep(pen) alleen uitlaatklep(pen) op de grote diesels
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
puchcobra4t 30-7-2012 19:54 Print reply

Posts: 116
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchcobra4t
De demper zal wel passen denk ik de bocht zeker niet volgens mij koop je een komplete snelle uitlaat voor zo'n 65 euro bij rinkytoys in breda, die heeft overgens nog een rode m50 staan van mij kijk maar opzijn site in de showroom. Hij weet er ook heel veel van af. En ja dat was wat ik bedoelde. Mijn m50 loopt 60 /65 met dikke pijp 28mm en een 15 mm bing 13 tanden voor en 44 achter.



dit is geen moeten maar bij mij rijd het zo goed o, ja mijn cilinder is met op geboord 2e overmaat dia meter ongeveer 39mm en wat de cilinder wand dikte betreft kun je nog wel verder tot ongeveer 41mm en dan kun je er altijd nog weer een nicaseel wand in laten zetten, o ja en ik gebruik met opzet geen expansie uitlaat omdat ik het uiterlijk origineel wil houden want die m50's zijn natuurlijk juweeltjes

 
ook ik maak fouten!
Aprilia RX 50 2003 31-7-2012 0:32 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchcobra4t
[...]



dit is geen moeten maar bij mij rijd het zo goed o, ja mijn cilinder is met op geboord 2e overmaat dia meter ongeveer 39mm en wat de cilinder wand dikte betreft kun je nog wel verder tot ongeveer 41mm en dan kun je er altijd nog weer een nicaseel wand in laten zetten, o ja en ik gebruik met opzet geen expansie uitlaat omdat ik het uiterlijk origineel wil houden want die m50's zijn natuurlijk juweeltjes



moet je wel oppassen dat je niet te ver uitboort waardoor de in en uitlaat timing veranderd
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Hyronimus 31-7-2012 0:39 Print reply

Posts: 87
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchcobra4t
[...]



dit is geen moeten maar bij mij rijd het zo goed o, ja mijn cilinder is met op geboord 2e overmaat dia meter ongeveer 39mm en wat de cilinder wand dikte betreft kun je nog wel verder tot ongeveer 41mm en dan kun je er altijd nog weer een nicaseel wand in laten zetten, o ja en ik gebruik met opzet geen expansie uitlaat omdat ik het uiterlijk origineel wil houden want die m50's zijn natuurlijk juweeltjes



Maar hoe pas je de diameter van de zuiger dan aan?
En de schraapveren (heeft-ie dat wel?)?
Lijkt me al met al toch geen operatie zonder risico
 
Do you know who I think I am?
Hyronimus 31-7-2012 0:50 Print reply

Posts: 87
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


een 2 takt, zelfs op de scheepvaart, heeft geen inlaatklep(pen) alleen uitlaatklep(pen) op de grote diesels


Klopt, ik was even in de war. K heb t zelfs de post al aangepast
 
Do you know who I think I am?
Aprilia RX 50 2003 31-7-2012 13:53 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hyronimus
[...]


Maar hoe pas je de diameter van de zuiger dan aan?
En de schraapveren (heeft-ie dat wel?)?
Lijkt me al met al toch geen operatie zonder risico


dan stop je er een andere zuiger in.
heeft alleen 1 of 2 zuigerveren bovenop.

bij mijn weten hebben de grote 2 takten ook geen schraapveer hoor
alleen de 4 takten om de om de overtollige olie terug t carter in te krijgen. bij een grote 2 takt wil je dat niet omdat daar de luchtinlaat zit. dus dan laat je olie gewoon lekker mee verbranden in de verbrandingskamer

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 31-7-2012 om 13:54 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
kenny77 31-7-2012 14:19 Print reply

Posts: 29286
Ik zou voor 1 van deze cilinders kijken:
http://www.schaafbro.../Puch&d=00000869
http://www.schaafbro.../Puch&d=00000880
http://www.schaafbro.../Puch&d=00002295

Als het goed is passen die erop, maar dat moet je even na vragen.
(zijn puch monza cilinders)
 
puchcobra4t 31-7-2012 19:50 Print reply

Posts: 116
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hyronimus
[...]


Maar hoe pas je de diameter van de zuiger dan aan?
En de schraapveren (heeft-ie dat wel?)?
Lijkt me al met al toch geen operatie zonder risico




het bedrijf waar ik mijn cilinder heen breng voor revisie levert er ook gelijk een overmaat zuiger bij en wat de timing van de poorten aangaat deze speling zit in de cilinder en dat is geen probleem

 
ook ik maak fouten!
puchcobra4t 31-7-2012 19:54 Print reply

Posts: 116
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik zou voor 1 van deze cilinders kijken:
http://www.schaafbro.../Puch&d=00000869
http://www.schaafbro.../Puch&d=00000880
http://www.schaafbro.../Puch&d=00002295

Als het goed is passen die erop, maar dat moet je even na vragen.
(zijn puch monza cilinders)


een puch m50 cilinder is niet het zelfde als van een puch maxi er zit verschil in de buiten diameter van het gedeelte van de cilinder wat het blok ingaat dit is dikker bij een maxi

 
ook ik maak fouten!
kenny77 31-7-2012 19:57 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchcobra4t
[...]


een puch m50 cilinder is niet het zelfde als van een puch maxi er zit verschil in de buiten diameter van het gedeelte van de cilinder wat het blok ingaat dit is dikker bij een maxi


Die cilinders zijn van een puch monza zoals ik al zei.
Maar worden vaak op een puch maxi geknutseld, vandaar dat ze erbij staan.

Alleen de airsal is speciaal ontwikkeld met een iets dunner cilinderhemd.

Weet je zeker dat dit dunner is dan een puch maxi??
Want een monza heeft een dikker hemd als een puch maxi, dan zou die van een m50 wel erg dun zijn??


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 31-7-2012 om 19:57 uur.
 
puchcobra4t 31-7-2012 22:00 Print reply

Posts: 116
Een m50 en monza hebben bijde een hemd van 43mm het blok is nl het zelfde. Maar die van een maxi is toch
dikker? Ik kan het mis hebbenu
 
ook ik maak fouten!
kenny77 31-7-2012 22:04 Print reply

Posts: 29286
Die metrakit en gilardoni zijn van een monza en wij hebben ons puch maxi carters groter moeten maken , anders paste het niet.
Tapeindes staan wel het zelfde.

Misschien zit er verschil tussen de m50 en monza?
Zou wel raar zijn dat wel.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 31-7-2012 om 22:04 uur.
 
puchcobra4t 1-8-2012 20:21 Print reply

Posts: 116
Een monza en m50 blok zijn het zelfde je kunt ze gewoon uitwisselen inwendig zit er wel eens verschil
 
ook ik maak fouten!
PinoPuch 13-1-2013 0:38 Print reply
Posts: 28
wat voor sproeiertje is gangbaar, ongeveer -het kan altijd iets schelen per motortje maar toch- voor een 15 mm bing? De oude bezitter van mijn machine probeerde erop weg te rijden met een 54 sproeier. Ja dat kun je in een Bing 10 mm misschien nog gebruiken, maar verders? Zal ik gaan starten met, 76 of 80? Wie helpt?
 
-beter tweetakt dan geen tact-
RikDT50MX - Nieuws Poster 13-1-2013 15:45 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PinoPuch
wat voor sproeiertje is gangbaar, ongeveer -het kan altijd iets schelen per motortje maar toch- voor een 15 mm bing? De oude bezitter van mijn machine probeerde erop weg te rijden met een 54 sproeier. Ja dat kun je in een Bing 10 mm misschien nog gebruiken, maar verders? Zal ik gaan starten met, 76 of 80? Wie helpt?



A Je bent aan het kicken.
B Niemand hier kan iets met deze info.
 
I Can Play With Madness

Dit topic is 6211 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved