Aprilia RX 50 2003 |
30-7-2012 17:58 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hyronimus
Ik heb al het een en ander opgezocht. Volgens mij moet het ook wel lukken om zelf zoiets in elkaar te zetten.
en ik dacht idd aan inlaatkleppen maar daar is de carburateur al voor
een 2 takt, zelfs op de scheepvaart, heeft geen inlaatklep(pen) alleen uitlaatklep(pen) op de grote diesels
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
puchcobra4t |
30-7-2012 19:54 |
Posts: 116 |
|
|
ook ik maak fouten! |
|
Aprilia RX 50 2003 |
31-7-2012 0:32 |
|
Hyronimus |
31-7-2012 0:39 |
Posts: 87 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: puchcobra4t
[...]
dit is geen moeten maar bij mij rijd het zo goed o, ja mijn cilinder is met op geboord 2e overmaat dia meter ongeveer 39mm en wat de cilinder wand dikte betreft kun je nog wel verder tot ongeveer 41mm en dan kun je er altijd nog weer een nicaseel wand in laten zetten, o ja en ik gebruik met opzet geen expansie uitlaat omdat ik het uiterlijk origineel wil houden want die m50's zijn natuurlijk juweeltjes
Maar hoe pas je de diameter van de zuiger dan aan?
En de schraapveren (heeft-ie dat wel?)?
Lijkt me al met al toch geen operatie zonder risico
|
|
Do you know who I think I am? |
|
Hyronimus |
31-7-2012 0:50 |
Posts: 87 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
een 2 takt, zelfs op de scheepvaart, heeft geen inlaatklep(pen) alleen uitlaatklep(pen) op de grote diesels
Klopt, ik was even in de war. K heb t zelfs de post al aangepast
|
|
Do you know who I think I am? |
|
Aprilia RX 50 2003 |
31-7-2012 13:53 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hyronimus
[...]
Maar hoe pas je de diameter van de zuiger dan aan?
En de schraapveren (heeft-ie dat wel?)?
Lijkt me al met al toch geen operatie zonder risico
dan stop je er een andere zuiger in.
heeft alleen 1 of 2 zuigerveren bovenop.
bij mijn weten hebben de grote 2 takten ook geen schraapveer hoor
alleen de 4 takten om de om de overtollige olie terug t carter in te krijgen. bij een grote 2 takt wil je dat niet omdat daar de luchtinlaat zit. dus dan laat je olie gewoon lekker mee verbranden in de verbrandingskamer
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 31-7-2012 om 13:54 uur.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
kenny77 |
31-7-2012 14:19 |
Posts: 29286 |
|
|
|
|
puchcobra4t |
31-7-2012 19:50 |
Posts: 116 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hyronimus
[...]
Maar hoe pas je de diameter van de zuiger dan aan?
En de schraapveren (heeft-ie dat wel?)?
Lijkt me al met al toch geen operatie zonder risico
het bedrijf waar ik mijn cilinder heen breng voor revisie levert er ook gelijk een overmaat zuiger bij en wat de timing van de poorten aangaat deze speling zit in de cilinder en dat is geen probleem
|
|
ook ik maak fouten! |
|
puchcobra4t |
31-7-2012 19:54 |
Posts: 116 |
|
|
ook ik maak fouten! |
|
kenny77 |
31-7-2012 19:57 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: puchcobra4t
[...]
een puch m50 cilinder is niet het zelfde als van een puch maxi er zit verschil in de buiten diameter van het gedeelte van de cilinder wat het blok ingaat dit is dikker bij een maxi
Die cilinders zijn van een puch monza zoals ik al zei.
Maar worden vaak op een puch maxi geknutseld, vandaar dat ze erbij staan.
Alleen de airsal is speciaal ontwikkeld met een iets dunner cilinderhemd.
Weet je zeker dat dit dunner is dan een puch maxi??
Want een monza heeft een dikker hemd als een puch maxi, dan zou die van een m50 wel erg dun zijn??
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 31-7-2012 om 19:57 uur.
|
|
|
|
puchcobra4t |
31-7-2012 22:00 |
Posts: 116 |
Een m50 en monza hebben bijde een hemd van 43mm het blok is nl het zelfde. Maar die van een maxi is toch
dikker? Ik kan het mis hebbenu
|
|
ook ik maak fouten! |
|
kenny77 |
31-7-2012 22:04 |
Posts: 29286 |
Die metrakit en gilardoni zijn van een monza en wij hebben ons puch maxi carters groter moeten maken , anders paste het niet.
Tapeindes staan wel het zelfde.
Misschien zit er verschil tussen de m50 en monza?
Zou wel raar zijn dat wel.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 31-7-2012 om 22:04 uur.
|
|
|
|
puchcobra4t |
1-8-2012 20:21 |
Posts: 116 |
Een monza en m50 blok zijn het zelfde je kunt ze gewoon uitwisselen inwendig zit er wel eens verschil
|
|
ook ik maak fouten! |
|
PinoPuch |
13-1-2013 0:38 |
Posts: 28 |
wat voor sproeiertje is gangbaar, ongeveer -het kan altijd iets schelen per motortje maar toch- voor een 15 mm bing? De oude bezitter van mijn machine probeerde erop weg te rijden met een 54 sproeier. Ja dat kun je in een Bing 10 mm misschien nog gebruiken, maar verders? Zal ik gaan starten met, 76 of 80? Wie helpt?
|
|
-beter tweetakt dan geen tact- |
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
13-1-2013 15:45 |
Posts: 1558 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PinoPuch
wat voor sproeiertje is gangbaar, ongeveer -het kan altijd iets schelen per motortje maar toch- voor een 15 mm bing? De oude bezitter van mijn machine probeerde erop weg te rijden met een 54 sproeier. Ja dat kun je in een Bing 10 mm misschien nog gebruiken, maar verders? Zal ik gaan starten met, 76 of 80? Wie helpt?
A Je bent aan het kicken.
B Niemand hier kan iets met deze info.
|
|
I Can Play With Madness |
|