Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Nieuwe Cilinder, hoe en wat?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1102 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66626 - Nieuwe Cilinder, hoe en wat?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 6204 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hyronimus 29-7-2012 12:20 Print topicpost

Posts: 87
Hallo mensen,

Mijn Puch M50 Racing loopt nu ongeveer 55km/h, helemaal zeker weten doe ik 't nog niet want de snelheidsmeter moet er nog op.
Alleen met flinke tegenwind (en die heb ik hier nog al es) wil t nog wel eens tegenvallen.

Nu kwam een maat met het idee om er een 70cc cilinder in te zetten, volgens hem is dat een relatief goedkope 'upgrade'.
Maar wat ik me nu afvraag; waar moet ik dan op letten?
Het blok is rijwindgekoeld maar de heatsink (of hoe het ook precies heet) is natuurlijk afgesteld op de orginele 50 cc, levert dat geen problemen op?
En hoe zit het dan met de carburateur? nu zit er 15mm bing op, moet die dan ook iets vergroot worden?

Als iemand hier nog tips en/of ideeën voor heeft hoor ik het graag.
 
Do you know who I think I am?

gradus 29-7-2012 13:10 Print reply
Posts: 619
je kan makkelijk er een 70 cc opgooien met je koeling gaat dat prima


en die 15 bing gaat ook prima

ik zal wel voor een ander uitlaatje kijken
 
midas 29-7-2012 14:27 Print reply

Posts: 1211
En grotere sproeier
 
-PuchSjonnie- 29-7-2012 15:07 Print reply
Posts: 735
het punt is voor m50 is er geen 70cc
 
puchcobra4t 29-7-2012 15:17 Print reply

Posts: 116
Hallo bij RBO.at in oostenrijk hebben ze nog wel een 75cc liggen kost wat maar dan heb je ook wat voor 239 euro. Onderdeel nummer 0005.512.1. Ze verkopen hier nog veel meer spullen voor je m50.ik doe ook regelmatig zaken met hun.zeker zo'n 10jaar en tot volle tevreden heid
 
ook ik maak fouten!
kenny77 29-7-2012 15:25 Print reply

Posts: 29286
Volgens mij passen er Monza cilinders op?

Zoja, op marktplaats zoeken voor een gilardoni of metrakit (74cc).

Kan ook nieuw kopen, maar weet niet wat ze tegenwoordig kosten.
(die van ons toen 130 per stuk, complete cilinderset)
 
Hyronimus 29-7-2012 15:40 Print reply

Posts: 87
Wat zal er aan de uitlaat moeten gebeuren dan?
En terug op wat wel en niet past, is er een makkelijke manier om zoiets uit te vogelen?

En nog een vraagje aan puchcobra4t, is dit wat je bedoelde?

Tot slot; iemand zei vandaag tegen mij dat met de M50 Puch de Zundapp na wilde doen.
Gezien er voor zundapp wat meer onderdelen te vinden zijn, zouden deze op de Puch passen? En dan bedoel ik vooral uitlaat e.d.

Dit bericht is gewijzigd door Hyronimus op 29-7-2012 om 15:59 uur.
 
Do you know who I think I am?
puchcobra4t 29-7-2012 16:33 Print reply

Posts: 116
De demper zal wel passen denk ik de bocht zeker niet volgens mij koop je een komplete snelle uitlaat voor zo'n 65 euro bij rinkytoys in breda, die heeft overgens nog een rode m50 staan van mij kijk maar opzijn site in de showroom. Hij weet er ook heel veel van af. En ja dat was wat ik bedoelde. Mijn m50 loopt 60 /65 met dikke pijp 28mm en een 15 mm bing 13 tanden voor en 44 achter.
 
ook ik maak fouten!
Hyronimus 29-7-2012 21:01 Print reply

Posts: 87
Ok, ik ga wel even rondneuzen voor een cilinderkit e.d.
Maar moeten die tandwielen percé 13 en 44 zijn of is dat maar een aanrader?
 
Do you know who I think I am?
Brommers en meer 29-7-2012 21:12 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hyronimus
Hallo mensen,

Mijn Puch M50 Racing loopt nu ongeveer 55km/h, helemaal zeker weten doe ik 't nog niet want de snelheidsmeter moet er nog op.
Alleen met flinke tegenwind (en die heb ik hier nog al es) wil t nog wel eens tegenvallen.

Nu kwam een maat met het idee om er een 70cc cilinder in te zetten, volgens hem is dat een relatief goedkope 'upgrade'.
Maar wat ik me nu afvraag; waar moet ik dan op letten?
Het blok is rijwindgekoeld maar de heatsink (of hoe het ook precies heet) is natuurlijk afgesteld op de orginele 50 cc, levert dat geen problemen op?
En hoe zit het dan met de carburateur? nu zit er 15mm bing op, moet die dan ook iets vergroot worden?

Als iemand hier nog tips en/of ideeën voor heeft hoor ik het graag.


expansie lassen/kopen voor je brom zal hij wellicht harder op lopen hoef je geen cilinder vergroting te ondergaan loop met 50cc en expansie bijna net zo snel als met een 70cc met standaard uitlaat
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
Hyronimus 30-7-2012 0:09 Print reply

Posts: 87
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
[...]


expansie lassen/kopen voor je brom zal hij wellicht harder op lopen hoef je geen cilinder vergroting te ondergaan loop met 50cc en expansie bijna net zo snel als met een 70cc met standaard uitlaat


hoe dat? De voering van de cilinder in de draaibank, slagvolume omhoog en een grotere zuiger erin?

Weet iemand eigenlijk waar die kleppen van gemaakt worden? Is dat ook stelliet of is de druk daar niet hoog genoeg voor?
 
Do you know who I think I am?
honda fryslan 30-7-2012 10:08 Print reply

Posts: 1914
Geniaal
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Aprilia RX 50 2003 30-7-2012 10:22 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hyronimus
[...]


hoe dat? De voering van de cilinder in de draaibank, slagvolume omhoog en een grotere zuiger erin?

Weet iemand eigenlijk waar die kleppen van gemaakt worden? Is dat ook stelliet of is de druk daar niet hoog genoeg voor?


dafuq just happend

met expansie bedoelen wij een goede expansie uitlaat. zoals onder de modernere brommers std zit.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Hyronimus 30-7-2012 10:47 Print reply

Posts: 87
oh sorry mijn fout, ik ben meer thuis in scheepsmotoren
Maar past zo'n expansie overal op zolang de hij maar aansluit op de bocht?
 
Do you know who I think I am?
Aprilia RX 50 2003 30-7-2012 10:58 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hyronimus
oh sorry mijn fout, ik ben meer thuis in scheepsmotoren
Maar past zo'n expansie overal op zolang de hij maar aansluit op de bocht?


nog een scheepsdiesel mannetje

die expansie is het begin van de uitlaat.
zoek maar eens uitlaten van moderne brommers op op een paar van die webshops oid dan zie je wel wat we bedoelen.

vroeger waren het rechte pijpen. tegenwoordig zijn ze zo berekend en gevormd dat er drukgolven door de uitlaat heen en weer gaan. dit zorgt ervoor dat een 2 takt brommer beter loopt.
en 2 takt brommers hebben geen kleppen he
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Hyronimus 30-7-2012 11:22 Print reply

Posts: 87
Ik heb al het een en ander opgezocht. Volgens mij moet het ook wel lukken om zelf zoiets in elkaar te zetten.

en ik dacht idd aan uitlaatkleppen.

Dit bericht is gewijzigd door Hyronimus op 31-7-2012 om 0:48 uur.
 
Do you know who I think I am?

Dit topic is 6204 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved