Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Waarom vastgelopen KDX200?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1122 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66612 - Waarom vastgelopen KDX200?
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 5554 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 23-7-2012 23:55 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


1 standje lager dan midden (dus naald 1 omhoog)

ik reed wel aardig door hoor, net niet volgas.. deellast is toch in lage toeren in hoge versnelling of zie ik dat verkeerd?

deellast is idd laag in toeren, met de carb pakweg 50% geopend.

nja ik vind die detonatiesporen vooral niet tof.

De vraag is alleen nog, wat is het oorzaak en wat het gevolg

Die detonatie kan de oorzaak zijn van het heetlopen, andersom kan heetlopen ook detonatie veroorzaken.


Is de kop ooit gevlakt o.i.d. zou het kunnen dat 'ie ietwat scheef is?

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
PRO TUNING 24-7-2012 8:37 Print reply

Posts: 4000
Wat voor benzine rij je mee (oktaan) ?

Heb je je compressie verhouding utgerekend ?

Ik zie ook detonatie
 
Frysk 24-7-2012 10:48 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Wat voor benzine rij je mee (oktaan) ?

Heb je je compressie verhouding utgerekend ?

Ik zie ook detonatie


ik rijd gewoon met euro95,
compressieverhouding heb ik niet uitgerekend puur omdat m'n zuiger niet een vlak met de top van m'n cilinder haalt.

Uh die zwarte stipjes zijn volgens koolafzetting, m'n zuiger lijkt van de bovenkant een soort van gestraald (was al zo toen ik hem bij de cilinder kreeg)
wil hiermee trouwens niet tegen jullie ingaan, gewoon wat extra info.
 
giggitybyte
JB1 24-7-2012 11:58 Print reply

Posts: 14881
Was het niet Powerseal die de laatste tijd gruwelijk slechte wanden leverde?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
honda fryslan 24-7-2012 13:25 Print reply

Posts: 1914
Waar heb je zo'n verhaal vandaan? We hebben de afgelopen jaren een groot aantal cilinders laten sealen en het is altijd top
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
JB1 24-7-2012 13:50 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
Waar heb je zo'n verhaal vandaan? We hebben de afgelopen jaren een groot aantal cilinders laten sealen en het is altijd top


Ik hoor de laatste tijd uit steeds meer hoeken van tuners etc dat de wanden bij een bepaald bedrijf (weet ik dus niet zeker of dat powerseal is!) gewoon los laten, of van zeer slechte kwaliteit zijn.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
De Schout 24-7-2012 16:17 Print reply
Posts: 5327
Heb ooit eens een cilindertje van een kx80 laten doen bij ATM en de maatvoering was toen om te huilen.
Verder liep het ding wel gewoon probleemloos.

Wat ik vermoed (en wat me zelf ook al een de das heeft omgedaan) hoofdsproeier groot zat, maar te weinig benzine op deellast.
-->verbrandingstemperatuur te hoog --> spijltjes van je fluitpoorten te heet --> plaatselijk vreten.

kon je trouwens zien dat de spijltje terug waren geslepen/geschuurd toen je de cilinder monteerde?
 
tune tweak fiddle bang bummer
Frysk 24-7-2012 18:22 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Ik hoor de laatste tijd uit steeds meer hoeken van tuners etc dat de wanden bij een bepaald bedrijf (weet ik dus niet zeker of dat powerseal is!) gewoon los laten, of van zeer slechte kwaliteit zijn.


Heb ik idd ook gehoord.. naam weet ik ook zo 1,2,3 niet meer.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
Heb ooit eens een cilindertje van een kx80 laten doen bij ATM en de maatvoering was toen om te huilen.
Verder liep het ding wel gewoon probleemloos.

Wat ik vermoed (en wat me zelf ook al een de das heeft omgedaan) hoofdsproeier groot zat, maar te weinig benzine op deellast.
-->verbrandingstemperatuur te hoog --> spijltjes van je fluitpoorten te heet --> plaatselijk vreten.

kon je trouwens zien dat de spijltje terug waren geslepen/geschuurd toen je de cilinder monteerde?


dus de gasnaald zal dus verkeerd hebben gestaan?


Ik ben er trouwens ook al achter (denk ik)

Ik heb m'n vliegwiel kapje eraf gehaald en wat zie ik?
een klein laagje benzine onder de ontsteking.. met andere woorden of een pakking of m'n keerring is compleet naar de tiefus dus die heb ik maar besteld.
 
giggitybyte
koetjeboe91 24-7-2012 19:26 Print reply

Posts: 2096
even vliegwiel er af halen en bekijken of je keering zweet of niet. keering vervangen is niet zo zeer moeilijk en is snel gedaan.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Frysk 24-7-2012 19:29 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
even vliegwiel er af halen en bekijken of je keering zweet of niet. keering vervangen is niet zo zeer moeilijk en is snel gedaan.


weet ik, vaak genoeg gedaan.
 
giggitybyte
lytseleen 24-7-2012 20:58 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]

het zijn 8 bouten die ik kruislings aangedraait heb, handvast en dus niet te strak.. (naar mijn idee) maar zou je me misschien willen uitleggen waarom te strak aandraaien een vastloper zou kunnen veroorzaken.


maakt bij deze cilinders niets uit omdat hij vast op het carter gemonteerd zit.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.

Dit topic is 5554 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved