Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Waarom vastgelopen KDX200?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 767 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66612 - Waarom vastgelopen KDX200?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5557 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 23-7-2012 22:42 Print reply

Posts: 8601


Linksonder het origineel tankstickertje van een KX 500...1:30 smeren zegt het...dus vetter smeren mag nog wel.
Ik weet dat jij een KDX hebt en dat dat iets anders is, maar het gaat om het principe en ook wel een beetje het merk
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Frysk 23-7-2012 22:43 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
afbeelding

Linksonder het origineel tankstickertje van een KX 500...1:30 smeren zegt het...dus vetter smeren mag nog wel.
Ik weet dat jij een KDX hebt en dat dat iets anders is, maar het gaat om het principe en ook wel een beetje het merk


moderne brandstoffen en olie.

vroeger gooide iedereen 1:25 in de brommer, terwijl dat nu niet meer gedaan word.
 
giggitybyte
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 23-7-2012 22:47 Print reply

Posts: 8601
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


moderne brandstoffen en olie.

vroeger gooide iedereen 1:25 in de brommer, terwijl dat nu niet meer gedaan word.


Maar het bouwjaar scheelt maar een jaartje of 10 met de jouwe en je zou verwachten dat je in je KX500 toen wel de 'zogenaamd' betere olie kieperde.
Oliepraat is veel blabla btw.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Frysk 23-7-2012 23:04 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Maar het bouwjaar scheelt maar een jaartje of 10 met de jouwe en je zou verwachten dat je in je KX500 toen wel de 'zogenaamd' betere olie kieperde.
Oliepraat is veel blabla btw.


Ja maar er is wel een groot verschil in olie van vandaag en olie van toen.
 
giggitybyte
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 23-7-2012 23:08 Print reply

Posts: 8601
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


Ja maar er is wel een groot verschil in olie van vandaag en olie van toen.


Ik geloof er niet echt in...de laatste echt meetbare evolutie is de multigrade olie voor de blokolie.
Waarin is 2-takt olie volgens jou verbeterd dan ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
RD50mx 23-7-2012 23:09 Print reply
Posts: 353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Ik geloof er niet echt in...de laatste echt meetbare evolutie is de multigrade olie voor de blokolie.
Waarin is 2-takt olie volgens jou verbeterd dan ?


minder koolafzetting?
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos
kenny77 23-7-2012 23:39 Print reply

Posts: 29286
De plek waar hij gelast is wist je niet ofwel?

Nu verwacht ik niet per se dat dit verkeerd gedaan is, maar je weet maar nooit.
Misschien dat waar hij gelast is anders uitzet?

Als je de cilinderkop bouten te strak aandraait, dan kan de cilinder niet ver genoeg uitzetten als hij warm wordt en dan gaat hij ook klemmen. Maar dat lijkt me hier niet het geval.
(bij mijn dt175 moet ik ze flink aantrekken, maar daar gebeurd niks mee.)

1:40 is inderdaad niks mis mee.
goed inrijden zou ook niks moeten uitmaken, als alles de juiste speling heeft kan je meteen knallen.

Voor de rest heb ik er niet genoeg verstand van om af teleiden wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Misschien dat MartijnII je kan helpen.
Tenminste geloof dat hij in de revisie werkt en zal vast het nodige gezien hebben.

Wel goed balen.
 
Derbi-Olaf 23-7-2012 23:40 Print reply

Posts: 14999
ben ik de enige die op de plaats waar 'ie het hards vastgenaaid is detonatiesporen op de zuigerbodem ziet ?

cilinderkop mooi gaaf ? of nog gekke putten erin van vorige vastlopers o.i.d.?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Frysk 23-7-2012 23:43 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
ben ik de enige die op de plaats waar 'ie het hards vastgenaaid is detonatiesporen op de zuigerbodem ziet ?

cilinderkop mooi gaaf ? of nog gekke putten erin van vorige vastlopers o.i.d.?


detonatiesporen ? huh?

kopje is nog redelijk, zitten wel wat kleine puntjes in maar niets scherps of dieps.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
De plek waar hij gelast is wist je niet ofwel?

Nu verwacht ik niet per se dat dit verkeerd gedaan is, maar je weet maar nooit.
Misschien dat waar hij gelast is anders uitzet?

Als je de cilinderkop bouten te strak aandraait, dan kan de cilinder niet ver genoeg uitzetten als hij warm wordt en dan gaat hij ook klemmen. Maar dat lijkt me hier niet het geval.
(bij mijn dt175 moet ik ze flink aantrekken, maar daar gebeurd niks mee.)

1:40 is inderdaad niks mis mee.
goed inrijden zou ook niks moeten uitmaken, als alles de juiste speling heeft kan je meteen knallen.

Voor de rest heb ik er niet genoeg verstand van om af teleiden wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Misschien dat MartijnII je kan helpen.
Tenminste geloof dat hij in de revisie werkt en zal vast het nodige gezien hebben.

Wel goed balen.


Waar hij gelast is daar loopt al een dikke streep naar boven valt me op

ik stuur de foto's morgen even naar Powerseal, dat lijkt me het verstandigste.. maar onderbouwen kan ik het niet
 
giggitybyte
Derbi-Olaf 23-7-2012 23:45 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


detonatiesporen ? huh?

kopje is nog redelijk, zitten wel wat kleine puntjes in maar niets scherps of dieps.

[...]


Waar hij gelast is daar loopt al een dikke streep naar boven valt me op

ik stuur de foto's morgen even naar Powerseal, dat lijkt me het verstandigste.. maar onderbouwen kan ik het niet

kleine spikkeltjes op de zuiger vlak boven waar 'ie vastgelopen is.


als je deellast reed, dus wat je reed toen 'ie nakte. Begint 'ie dan te 4takten of niet ? (dus overslaan als het ware)
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Gerard1793 23-7-2012 23:45 Print reply

Posts: 4006
Het ligt volgens mij in ieder geval niet aan het te strak aantrekken van de cilindertapeinden, omdat deze niet helemaal door de cilinder lopen. Het niet genoeg (naar boven) kunnen uitzetten lijkt me hier dus niet van toepassing.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
kenny77 23-7-2012 23:46 Print reply

Posts: 29286
http://www.mijnalbum...oteFoto-8L7ZLJ8S.jpg
Links boven, die zwarte stipjes.


Mhh misschien is daar dan toch iets mis mee, inderdaad geen slecht plan om het naar hun te sturen.

Edit: ik ben traag.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 23-7-2012 om 23:46 uur.
 
Frysk 23-7-2012 23:49 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

kleine spikkeltjes op de zuiger vlak boven waar 'ie vastgelopen is.


als je deellast reed, dus wat je reed toen 'ie nakte. Begint 'ie dan te 4takten of niet ? (dus overslaan als het ware)


nope, liep als een klokje en in 1x viel hij uit.
gaf ook geen enkel teken van tegenslag, liep echt perfekt.
 
giggitybyte
Derbi-Olaf 23-7-2012 23:50 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


nope, liep als een klokje en in 1x viel hij uit.
gaf ook geen enkel teken van tegenslag, liep echt perfekt.

normaal hoort 'ie te viertakten als je deellast rijd, anders staat 'ie echt al behoorlijk krap... welke stand staat je gasnaald?

Problemen met 2takten is dat ze mooier lopen als ze te arm staan

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 23-7-2012 om 23:50 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Frysk 23-7-2012 23:51 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

normaal hoort 'ie te viertakten als je deellast rijd, anders staat 'ie echt al behoorlijk krap... welke stand staad je gasnaald?


1 standje lager dan midden (dus naald 1 omhoog)

ik reed wel aardig door hoor, net niet volgas.. deellast is toch in lage toeren in hoge versnelling of zie ik dat verkeerd?
 
giggitybyte

Dit topic is 5557 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved