Quote: Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
lijkt mij een te arm mengsel waardoor alles te warm word en vervolgens te veel uit zet
het ding stotterde zelfs wat en rookte lekker, bougie kleur is wat donkerkoffiebruin dus ik denk persoonlijk niet dat het aan de afstelling ligt.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
cilinder kop moeren te strak vast gedraait?
het zijn 8 bouten die ik kruislings aangedraait heb, handvast en dus niet te strak.. (naar mijn idee) maar zou je me misschien willen uitleggen waarom te strak aandraaien een vastloper zou kunnen veroorzaken.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Heb je wel voldoende warm gereden aangezien die maar op enkele plekken heeft geklemd.
Lijkt me sterk dat ze bij powerseal een te krappe speling hebben gehouden.
Hoe is de thermostaat werkt die gewoon goed.
Thermostaat heeft ie niet, ik voel aan m'n radiateur waneer hij lekker op temperatuur is, dan gaat het gas pas open.
Inrijden heb ik zo'n 3x 'crossen' gedaan, daarna vertrouwde ik het wel.. het ding maakt ook niet meer dan 9000 toeren.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tinustussengas
je behoort de cillinder tap einden ook met een moment sleutel aan te draaien en niet gewoon met een sleutel zo van vast is vast dan kun je deze problemen krijgen en wat is de zuiger speling??? 3 honderdste??????of 6 honderdste en hoog in de toeren is ook niet goed hoor het is nog een kunst om een motor GOED INTERIJDEN en smering zoals je schrijft 1op 40 is wel schraal beginnen met i op 20 en dan 2tanken leeg rijden en dan pas 1 op 40 gaan smeren zou verstandiger zijn.
1:20 ? ben je gek.. dan is m'n afstelling gewoon te schraal door te veel olie + bougietjes die lekker vetslaan..
Moment sleutel heb ik niet.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rensss
Mhhm als ik naar de kop van de zuiger kijk vindt ik deze er wel verdacht uitzien. Geen sprankeltje kool aanslag.
Ik zou niet weten wat het is. Maar hij is in ieder geval te warm geworden.
Succes, 3 keer scheeps recht helaas
Kool op de zuiger vind ik niet vreemd, ding heeft net wat meer dan een half tankje gereden met olie die te duur is voor in een brommer
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
afbeelding
ziet er uit alsof je rechter kruk keerring lek is.. tenzij je koelvloeistof zo donker is
huh? waar zie je dat op die foto?
Ik smeer met putoline MX7, Dat is hele dikke olie en is erg donkerblauw dat alles gewoon vettig blijft na demontage.
misschien dat je dat ziet?
Maar misschien is het ook wel de keerring, maar die olie is rood (ATF)
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
1:20 is veel te rijk, dr moet ook nog benzine die cilinder en eh
en wat heeft t voor nut om zoveel te smeren? dan looptie nooit in
Inderdaad dikke onzin, we leven niet in 1957
Inderdaad dikke onzin.
|