Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Waarom vastgelopen KDX200?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 431 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66612 - Waarom vastgelopen KDX200?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 5570 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Frysk 23-7-2012 19:07 Print topicpost

Posts: 34930
Hoi,

Ik heb sinds een maand of 2 m'n KDX weer in elkaar maar nog weinig mee gereden, nog geen tankje.

M'n KDX is een keer vastgelopen omdat ik hem wat te arm had staan, dus toen m'n cilinder opnieuw laten nicasillen bij Powerseal en bij hun een zuiger besteld (au in de portemonnee)

Toen heb ik hem opnieuw opgebouwd en direkt 10 maten grotere sproeier erin gedaan, toen een paar keer te rijden geweest en hij liep echt netjes, stotterde een klein beetje omdat hij dus wat te rijk stond.

als koelvloeistof heb ik gewoon KVS van putoline erin gedaan en toen ik dat aftapte was dat ook nog netjes groen, radiateurs werden beide netjes warm en niet te heet.

Cilinder was vettig van binnen dus aan de smering kan het niet hebben gelegen (1:40 met MX7 gemengd)

Het vage vind ik dat hij nu vastgelopen is terwijl hij helemaal goed liep, ik reed niet straalgas op het lange eind maar wel in de hogere toeren (naja KDX toeren = hoge toeren 9000 toeren maargoed)
hier even wat foto's.. misschien dat jullie me wat kunnen helpen met het opsporen van de oorzaak :






Tussen de uitlaatpoort en de fluitpoorten in is zelfs een klein hapje nicasil weg :(

Ik vermoed zelf dat ze me een te grote zuiger bij de cilinder hebben geleverd maar ik heb eerlijk gezegd geen idee of dat wel zeker zo is.
Vandaar de vraag hier om even wat bevestiging of andere ideeën.
 
giggitybyte

koetjeboe91 23-7-2012 19:17 Print reply

Posts: 2096
lijkt mij een te arm mengsel waardoor alles te warm word en vervolgens te veel uit zet
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
lytseleen 23-7-2012 19:18 Print reply

Posts: 1025
cilinder kop moeren te strak vast gedraait?
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
mbx-genieter 23-7-2012 19:40 Print reply
Posts: 758
Heb je wel voldoende warm gereden aangezien die maar op enkele plekken heeft geklemd.
Lijkt me sterk dat ze bij powerseal een te krappe speling hebben gehouden.
Hoe is de thermostaat werkt die gewoon goed.
 
tinustussengas 23-7-2012 20:07 Print reply
Posts: 82
je behoort de cillinder tap einden ook met een moment sleutel aan te draaien en niet gewoon met een sleutel zo van vast is vast dan kun je deze problemen krijgen en wat is de zuiger speling??? 3 honderdste??????of 6 honderdste en hoog in de toeren is ook niet goed hoor het is nog een kunst om een motor GOED INTERIJDEN en smering zoals je schrijft 1op 40 is wel schraal beginnen met i op 20 en dan 2tanken leeg rijden en dan pas 1 op 40 gaan smeren zou verstandiger zijn.
 
mxbeunking 23-7-2012 20:36 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tinustussengas
je behoort de cillinder tap einden ook met een moment sleutel aan te draaien en niet gewoon met een sleutel zo van vast is vast dan kun je deze problemen krijgen en wat is de zuiger speling??? 3 honderdste??????of 6 honderdste en hoog in de toeren is ook niet goed hoor het is nog een kunst om een motor GOED INTERIJDEN en smering zoals je schrijft 1op 40 is wel schraal beginnen met i op 20 en dan 2tanken leeg rijden en dan pas 1 op 40 gaan smeren zou verstandiger zijn.


1:40 is vet zat. En 0.03 en 0.06 is nogal een verschil..
 
Draaiwerk nodig? = PB
rensss 23-7-2012 20:40 Print reply

Posts: 1110
Mhhm als ik naar de kop van de zuiger kijk vindt ik deze er wel verdacht uitzien. Geen sprankeltje kool aanslag.

Ik zou niet weten wat het is. Maar hij is in ieder geval te warm geworden.

Succes, 3 keer scheeps recht helaas
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
lytseleen 23-7-2012 20:40 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tinustussengas
je behoort de cillinder tap einden ook met een moment sleutel aan te draaien en niet gewoon met een sleutel zo van vast is vast dan kun je deze problemen krijgen en wat is de zuiger speling??? 3 honderdste??????of 6 honderdste en hoog in de toeren is ook niet goed hoor het is nog een kunst om een motor GOED INTERIJDEN en smering zoals je schrijft 1op 40 is wel schraal beginnen met i op 20 en dan 2tanken leeg rijden en dan pas 1 op 40 gaan smeren zou verstandiger zijn.

0.6mm iets meer en 1 op 20 smeren heeft geen zin.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
Royal Club 23-7-2012 20:44 Print reply

Posts: 60390


ziet er uit alsof je rechter kruk keerring lek is.. tenzij je koelvloeistof zo donker is
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 23-7-2012 20:52 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tinustussengas
je behoort de cillinder tap einden ook met een moment sleutel aan te draaien en niet gewoon met een sleutel zo van vast is vast dan kun je deze problemen krijgen en wat is de zuiger speling??? 3 honderdste??????of 6 honderdste en hoog in de toeren is ook niet goed hoor het is nog een kunst om een motor GOED INTERIJDEN en smering zoals je schrijft 1op 40 is wel schraal beginnen met i op 20 en dan 2tanken leeg rijden en dan pas 1 op 40 gaan smeren zou verstandiger zijn.



1:20 is veel te rijk, dr moet ook nog benzine die cilinder en eh

en wat heeft t voor nut om zoveel te smeren? dan looptie nooit in
 
Frysk 23-7-2012 21:05 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
lijkt mij een te arm mengsel waardoor alles te warm word en vervolgens te veel uit zet


het ding stotterde zelfs wat en rookte lekker, bougie kleur is wat donkerkoffiebruin dus ik denk persoonlijk niet dat het aan de afstelling ligt.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
cilinder kop moeren te strak vast gedraait?


het zijn 8 bouten die ik kruislings aangedraait heb, handvast en dus niet te strak.. (naar mijn idee) maar zou je me misschien willen uitleggen waarom te strak aandraaien een vastloper zou kunnen veroorzaken.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Heb je wel voldoende warm gereden aangezien die maar op enkele plekken heeft geklemd.
Lijkt me sterk dat ze bij powerseal een te krappe speling hebben gehouden.
Hoe is de thermostaat werkt die gewoon goed.


Thermostaat heeft ie niet, ik voel aan m'n radiateur waneer hij lekker op temperatuur is, dan gaat het gas pas open.

Inrijden heb ik zo'n 3x 'crossen' gedaan, daarna vertrouwde ik het wel.. het ding maakt ook niet meer dan 9000 toeren.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tinustussengas
je behoort de cillinder tap einden ook met een moment sleutel aan te draaien en niet gewoon met een sleutel zo van vast is vast dan kun je deze problemen krijgen en wat is de zuiger speling??? 3 honderdste??????of 6 honderdste en hoog in de toeren is ook niet goed hoor het is nog een kunst om een motor GOED INTERIJDEN en smering zoals je schrijft 1op 40 is wel schraal beginnen met i op 20 en dan 2tanken leeg rijden en dan pas 1 op 40 gaan smeren zou verstandiger zijn.


1:20 ? ben je gek.. dan is m'n afstelling gewoon te schraal door te veel olie + bougietjes die lekker vetslaan..

Moment sleutel heb ik niet.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rensss
Mhhm als ik naar de kop van de zuiger kijk vindt ik deze er wel verdacht uitzien. Geen sprankeltje kool aanslag.

Ik zou niet weten wat het is. Maar hij is in ieder geval te warm geworden.

Succes, 3 keer scheeps recht helaas


Kool op de zuiger vind ik niet vreemd, ding heeft net wat meer dan een half tankje gereden met olie die te duur is voor in een brommer

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
afbeelding

ziet er uit alsof je rechter kruk keerring lek is.. tenzij je koelvloeistof zo donker is


huh? waar zie je dat op die foto?

Ik smeer met putoline MX7, Dat is hele dikke olie en is erg donkerblauw dat alles gewoon vettig blijft na demontage.
misschien dat je dat ziet?

Maar misschien is het ook wel de keerring, maar die olie is rood (ATF)


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



1:20 is veel te rijk, dr moet ook nog benzine die cilinder en eh

en wat heeft t voor nut om zoveel te smeren? dan looptie nooit in


Inderdaad dikke onzin, we leven niet in 1957
Inderdaad dikke onzin.
 
giggitybyte
Royal Club 23-7-2012 21:09 Print reply

Posts: 60390
in pistonpen gat en dat gat er rechts boven van. kijk maar goed (moetje ff op de grote foto kijken)



olie kan wel funky kleur hebben, maar als je dat terug zit na het rijden lijkt het mij dat ie veels te vet staat

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 23-7-2012 om 21:12 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
rensss 23-7-2012 21:18 Print reply

Posts: 1110
Ik zie als ik inzoom op de pistonpen, groen zwarte olie.

Zijn bak olie is rood..
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
Frysk 23-7-2012 21:22 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
in pistonpen gat en dat gat er rechts boven van. kijk maar goed (moetje ff op de grote foto kijken)

afbeelding

olie kan wel funky kleur hebben, maar als je dat terug zit na het rijden lijkt het mij dat ie veels te vet staat

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 23-7-2012 om 21:12 uur.


nou nee, 1:40 is dezelfde smering als waar ze mee rijden in de MX (iig Pol motors waar ik het vandaan heb)

kwa afstelling staat hij inderdaad wat te rijk, niet extreem want hij stotterde alleen als hij koud/lauw was.. goed op temperatuur alleen een héél klein beetje voor de powerband, maar dat had ik gedaan ivm inrijden.

net ff gekeken naar de zuiger in het echt maar het zit er nu niet meer..

ik heb de zuiger al even schoongemaakt met wat remreiniger voor de foto.. misschien dat je dat ziet?

bougie + kop foto

wel een beetje licht aan de rechterkant van de bougie maar dat is minimaal, niet zo extreem als als met m'n MTX toen die te arm liep door valse lucht (en dus ook niet erg mooi liep) wat deze wel deed.

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 23-7-2012 om 21:57 uur.
 
giggitybyte
Wizard1894 23-7-2012 22:21 Print reply

Posts: 695
Ziet er allemaal goed uit, misschien compressie verhouding niet goed dat hij daarom te warm wordt.
 
Frysk 23-7-2012 22:26 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
Ziet er allemaal goed uit, misschien compressie verhouding niet goed dat hij daarom te warm wordt.




aan anderen, ga er niet op in anders word dit topic verneukt, heb ik nu geen zin aan

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 23-7-2012 om 22:26 uur.
 
giggitybyte

Dit topic is 5570 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved