Royal Club |
23-7-2012 21:30 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
Onzin.
xr tank heeft bijna vol een jaar ofzo op de plank gestaan, heeft t prima gedaan
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Frysk |
23-7-2012 21:36 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
xr tank heeft bijna vol een jaar ofzo op de plank gestaan, heeft t prima gedaan
een jaar ja, punt is dat benzine gauw oud word in een plastic tank.
een stalen tank ademt niet (Jerrycan bijv) dan sluit het goed af en komt er geen licht of lucht bij, met een benzine tank komt er altijd lucht bij.
btw wel eens opgevallen dat benzine vandaag de dag anders ruikt dan toen je 12 of 13 was en net met de brommers begon? Zelfde verhaal met diesel van jaren terug.
Kwaliteit is volgens mij wel achteruit gegaan in houdbaarheid,
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 23-7-2012 om 21:38 uur.
|
|
giggitybyte |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
23-7-2012 21:41 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
een jaar ja, punt is dat benzine gauw oud word in een plastic tank.
een stalen tank ademt niet (Jerrycan bijv) dan sluit het goed af en komt er geen licht of lucht bij, met een benzine tank komt er altijd lucht bij.
btw wel eens opgevallen dat benzine vandaag de dag anders ruikt dan toen je 12 of 13 was en net met de brommers begon? Zelfde verhaal met diesel van jaren terug.
Kwaliteit is volgens mij wel achteruit gegaan in houdbaarheid,
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 23-7-2012 om 21:38 uur.
de 95 van toen is de v-power en consorten van nu, kwaliteit van benzine van nu is om te janken
|
|
|
|
Frysk |
23-7-2012 21:46 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
de 95 van toen is de v-power en consorten van nu, kwaliteit van benzine van nu is om te janken
volgens mij zit er ook een bepaald percentage bio troep doorheen.. iig dat heb ik gehoord maar heb zo gauw geen (betrouwbare) bron.
als dat zo is kan dat wel duidelijk de reden zijn waarom het minder lang houdbaar is.
de Dieselboer die altijd bij ons op zaak komt die had het ook al een keer erover dat de diesel vandaag de dag veel gauwer 'overdatum' is.
|
|
giggitybyte |
|
4takker |
23-7-2012 21:58 |
Posts: 2395 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
een jaar ja, punt is dat benzine gauw oud word in een plastic tank.
een stalen tank ademt niet (Jerrycan bijv) dan sluit het goed af en komt er geen licht of lucht bij, met een benzine tank komt er altijd lucht bij.Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 23-7-2012 om 21:38 uur.
wat dacht je van de rubber pakking die de stalen jarrycan afsluit
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
Frysk |
23-7-2012 21:59 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]
wat dacht je van de rubber pakking die de stalen jarrycan afsluit
uhh ja en dat sluit niet af wil je zeggen?
|
|
giggitybyte |
|
4takker |
23-7-2012 22:09 |
Posts: 2395 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
uhh ja en dat sluit niet af wil je zeggen?
ik wil er mee zeggen dat sluit even goed af als een plastic jarrycan.
anders zou me auto toch ook zo beroerd als een hond moeten hebben gelopen met die oude benzine er in.
volgens mij is dat over de datum geneuzel van benzine en diesel dat over de datum gaan verzonnen door de leveranciers om meer te verkopen.
in al die jaren dat ik al met benzine loop te klooien heb ik nog nooit gemerkt dat de benzine zo erg dood was dat een motor auto of brommer er op liep zelfs niet met brommers die langer dan 10 jaar stil hebben gestaan.
met diesel kan er een bacterie in komen. daar voor word er jaarlijks bij ons op het schip een monster genomen van de diesel om te kijken of er geen bacterie in zit.
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
Maup |
23-7-2012 23:09 |
Posts: 4353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
nadat ik een jaar met euro 95 heb gereden stap ik hier toch maar van af.
crossmotor vond het blijkbaar toch niet zo zeer leuk. resultaat steeds tegen de pingel grens aan zitten en soms er over.
nu is deze schade wel te maken maar wil het nu wel voorkomen. dus de vraag is weet iemand aderesen waar je euro 100 of zelfs 110 kunt kopen. het gaat dan niet om een paar liter maar om vaten van 200l.
met voorbaat bedankt.
Deze man even contacten:
http://www.dvandijck.nl/
Goede service en een aardige vent.
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
23-7-2012 23:34 |
Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
kan maar heb liever een voorraad van 3 maand anders kan ik steeds heen en weer rijden.
je kunt toch ook zelf met een 200l vat naar Duitsland rijden en daar vullen?
Bij kettingzagen die een aantal jaar stil liggen merk ik vaak wel dat de benzine oud is, dat kun je dan ook goed ruiken.
Dan is de zaag haast niet aan de gang te krijgen.
Even mengen met een paar liter verse benzine en het gaat alweer.
Bij diesel heb ik nooit veroudering gemerkt.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Derbi-Olaf |
23-7-2012 23:37 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]
ik wil er mee zeggen dat sluit even goed af als een plastic jarrycan.
anders zou me auto toch ook zo beroerd als een hond moeten hebben gelopen met die oude benzine er in.
volgens mij is dat over de datum geneuzel van benzine en diesel dat over de datum gaan verzonnen door de leveranciers om meer te verkopen.
in al die jaren dat ik al met benzine loop te klooien heb ik nog nooit gemerkt dat de benzine zo erg dood was dat een motor auto of brommer er op liep zelfs niet met brommers die langer dan 10 jaar stil hebben gestaan.
met diesel kan er een bacterie in komen. daar voor word er jaarlijks bij ons op het schip een monster genomen van de diesel om te kijken of er geen bacterie in zit.
ik vrees dat je ervaring dan toch ietwat beperkt is , ik heb er zelf helaas bijna dagelijks mee te maken.
Brandstoffen van tegenwoordig zijn kwalitatief gewoon kut. Wat ze er allemaal indoen weet niemand, 't loopt wel, maar gezond is het allemaal niet.
Neem eens een kijkje in de classicracerij Machines die al 7 jaar ongewijzigd deelnemen lopen plotsklaps stuk voor stuk warm/vast...
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
dirktimmer |
23-7-2012 23:40 |
Posts: 1737 |
als je 98 tankt in een crosser waarvan de compressieverhouding gewoon origineel is is het prima.
Als de compressie serieus verhoogd is, naar minstens 1:14 kun je last krijgen van detonatie.
dan:
http://www.sunocoracing.nl/
Daar kun je benzine krijgen die naar aardbijen ruikt na verbranding
(neem het niet te letterlijk...)
kost wel 4 a 5 euro per liter
Er staan ook (nuttige) stukken op over hoe je de benzine het beste de benzine op kan slaan etc, dan hoef je niet al dit domme gelul weer te lezen.
Over "over datum gaan" van benzine,
ik ben een jaar weg geweest, 6 motoren en brommers weggezet, de
crosser met een plastic tank liep prima, maar erg slecht in toeren. een originele 80cc met stalen tank liep enorm slecht. Andere 80cc brommer met ook stalen tank liep wel weer gewoon goed.
In allemaal zat dezelfde mengsmering benzine, want heb ze voor ik wegging allemaal helemaal volgedaan om roest in de tank te voorkomen, en ik tank zowieso altijd bij dezelfde pomp en gebruik dezelde olie.
Dus het maakt zeker iets uit, maar een gewone brommer of motor hoeft er niet altijd last van te hebben
Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 24-7-2012 om 0:15 uur.
|
|
|
|
De Schout |
24-7-2012 16:31 |
Posts: 5327 |
ik weet dat hier in de buurt (belgie) avgas goed verkrijgbaar is. Volgens mij een octaangetal van 100 en schijnbaar blijft het spul langer 'vers' dan gewone benzine.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
ChielTZR |
24-7-2012 18:16 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
als je 98 tankt in een crosser waarvan de compressieverhouding gewoon origineel is is het prima.
Als de compressie serieus verhoogd is, naar minstens 1:14 kun je last krijgen van detonatie.
dan:
http://www.sunocoracing.nl/
Daar kun je benzine krijgen die naar aardbijen ruikt na verbranding
(neem het niet te letterlijk...)
kost wel 4 a 5 euro per liter
Er staan ook (nuttige) stukken op over hoe je de benzine het beste de benzine op kan slaan etc, dan hoef je niet al dit domme gelul weer te lezen.
Over "over datum gaan" van benzine,
ik ben een jaar weg geweest, 6 motoren en brommers weggezet, de
crosser met een plastic tank liep prima, maar erg slecht in toeren. een originele 80cc met stalen tank liep enorm slecht. Andere 80cc brommer met ook stalen tank liep wel weer gewoon goed.
In allemaal zat dezelfde mengsmering benzine, want heb ze voor ik wegging allemaal helemaal volgedaan om roest in de tank te voorkomen, en ik tank zowieso altijd bij dezelfde pomp en gebruik dezelde olie.
Dus het maakt zeker iets uit, maar een gewone brommer of motor hoeft er niet altijd last van te hebben
Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 24-7-2012 om 0:15 uur.
No offence, maar die stalen tanken (net zoals de plasticken) hebben toch ook gewoon ontluchting waardoor er bepaalde stoffen kunnen vervliegen?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
lytseleen |
24-7-2012 21:01 |
Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]
ik wil er mee zeggen dat sluit even goed af als een plastic jarrycan.
anders zou me auto toch ook zo beroerd als een hond moeten hebben gelopen met die oude benzine er in.
volgens mij is dat over de datum geneuzel van benzine en diesel dat over de datum gaan verzonnen door de leveranciers om meer te verkopen.
in al die jaren dat ik al met benzine loop te klooien heb ik nog nooit gemerkt dat de benzine zo erg dood was dat een motor auto of brommer er op liep zelfs niet met brommers die langer dan 10 jaar stil hebben gestaan.
met diesel kan er een bacterie in komen. daar voor word er jaarlijks bij ons op het schip een monster genomen van de diesel om te kijken of er geen bacterie in zit.
plastic jerrycan zit onderling ook verschil in de ene kan wel over benzine en de ander niet.. kun je bijvoorbeeld zien dat de sticker er af bladdert.
|
|
Taliban strijder op 2 takt kameel. |
|
Brommers en meer |
24-7-2012 23:12 |
Posts: 1966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
als je 98 tankt in een crosser waarvan de compressieverhouding gewoon origineel is is het prima.
Als de compressie serieus verhoogd is, naar minstens 1:14 kun je last krijgen van detonatie.
dan:
http://www.sunocoracing.nl/
Daar kun je benzine krijgen die naar aardbijen ruikt na verbranding
(neem het niet te letterlijk...)
kost wel 4 a 5 euro per liter
Er staan ook (nuttige) stukken op over hoe je de benzine het beste de benzine op kan slaan etc, dan hoef je niet al dit domme gelul weer te lezen.
Over "over datum gaan" van benzine,
ik ben een jaar weg geweest, 6 motoren en brommers weggezet, de
crosser met een plastic tank liep prima, maar erg slecht in toeren. een originele 80cc met stalen tank liep enorm slecht. Andere 80cc brommer met ook stalen tank liep wel weer gewoon goed.
In allemaal zat dezelfde mengsmering benzine, want heb ze voor ik wegging allemaal helemaal volgedaan om roest in de tank te voorkomen, en ik tank zowieso altijd bij dezelfde pomp en gebruik dezelde olie.
Dus het maakt zeker iets uit, maar een gewone brommer of motor hoeft er niet altijd last van te hebben
Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 24-7-2012 om 0:15 uur.
'
ze verkopen ook een speciaal spul om door je benzine te mengen zodat je brom na een lange tijd weer start.
|
|
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha |
|