Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 200l vaten brandstof.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1196 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #66606 - 200l vaten brandstof.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7465 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Frysk 22-7-2012 22:41 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
heb je ook geen bp pomp in de buurt, daar zullen ze waarschijnlijk nog 98 hebben. als je motor daar nog op pingelt, zul je het toch ergens anders moeten gaan zoeken


Bij ons is iig nog een Texaco pomp die houd 98 in z'n 'assortiment' ivm crossers
 
giggitybyte
maerijn 22-7-2012 22:43 Print reply

Posts: 2455
Kijk eens:
klik
alleen nog een handpompje erbij en klaar.

Oh, dacht dat je het wou gaan halen.

Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 22-7-2012 om 23:06 uur.
 
.luuk 22-7-2012 23:03 Print reply

Posts: 1483
psst, hij bedoeld mét inhoud
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 22-7-2012 23:05 Print reply

Posts: 17929
Hij zoekt wsl volle vaten... Maargoed, wat een getrut weer allemaal. Als die crosser t op 98 niet gerooid krijgt is er gewoon elders iets mis.

Het is geen high tech tracktor puller
 
j0ren 22-7-2012 23:12 Print reply

Posts: 1298
Vooral bij motoren met een hoge compressie, zoals bij vhm koppen gaan de motoren snel pingelen of detoneren.
Het beste is dan om euro 98 te tanken, octaanbooster erbij word vaak zelfs aangeraden.
Zelf heb ik ook een VHM kop en tank ik ook altijd euro 98.

Euro 98 word ook vaak Superplus genoemd, mocht je het niet kunnen vinden.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Derbi-Olaf 22-7-2012 23:18 Print reply

Posts: 14999
T.o.v. een originele kop is een VHM kop vaak een thermische verbetering

=> vaak met een VHM-kop MINDER last van detonatie! mits goed gemonteerd
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
.luuk 22-7-2012 23:18 Print reply

Posts: 1483
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Vooral bij motoren met een hoge compressie, zoals bij vhm koppen gaan de motoren snel pingelen of detoneren.
Het beste is dan om euro 98 te tanken, octaanbooster erbij word vaak zelfs aangeraden.
Zelf heb ik ook een VHM kop en tank ik ook altijd euro 98.

Euro 98 word ook vaak Superplus genoemd, mocht je het niet kunnen vinden.



Laat dit nu net al uítgebreid besproken, en al lang duidelijk zijn...
 
Makrolon 22-7-2012 23:28 Print reply

Posts: 6733
Gewoon v-power (97) of euro 98 erin... Anders moet je idd je probleem ergens anders gaan zoen... Gooi er desnoods gewoon een dikke of extra voet of koppakking tussen.
 
KTM 525 EXC Supermoto
PRO TUNING 23-7-2012 10:25 Print reply

Posts: 4000
Ongelood 98 is voor veel competitie motoren te laag.

Veel mensen hier in d buurt halen daarom voor hun 2 & 4-takt crossers - Kreidler Cuppers - Ovaal race of circuit auto`s en classic racers Aral 102 in Dutsland vaak gemengd met Denicol Turbo Booster voor zowel 2 als 4-takt en bij 2-takten met Denicol S.2 of Kart Racing olie.
 
BenjaminDG 23-7-2012 11:31 Print reply

Posts: 4605
Ethanol heeft ook een hoger octaan getal dan benzine.

Ik weet niet of een 2takt wel ethanol mag hebben in de benzine maar in mijn motorblok mag 10% ethanol.

10% lijkt niet veel maar het verschil tussen 95 en 98 is ook niet veel.

Extra voordeel is dat je meer brandstof kunt verbranden omdat ethanol al een OH groep bevat.

Dus minder last van kloppen en (iets) meer vermogen.


 
Vlaanderen vrij!
4takker 23-7-2012 17:32 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olafbrandstoffen van tegenwoordig zijn alles behalve lang houdbaar!


toch vreemd.

mijn auto/motor/brommers doen het goed op oude benzine.

mijn motor staat in middels weer een half jaar stil.

van de week nog 40l benzine wat al een half jaar in de zon had gestaan in de auto gegooid. en ik heb hem geen slag over horen slaan op 200km.


benzine is prima een jaar of 2 houdbaar als je het maar afgesloten bewaard het liefst ook nog op een beetje een koele plek.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
lytseleen 23-7-2012 19:21 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]


toch vreemd.

mijn auto/motor/brommers doen het goed op oude benzine.

mijn motor staat in middels weer een half jaar stil.

van de week nog 40l benzine wat al een half jaar in de zon had gestaan in de auto gegooid. en ik heb hem geen slag over horen slaan op 200km.


benzine is prima een jaar of 2 houdbaar als je het maar afgesloten bewaard het liefst ook nog op een beetje een koele plek.

benzine is niet lang houdbaar al helemaal niet in de zon.. alle vluchtige stoffen zijn zo uit je benzine.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 23-7-2012 20:56 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
[...]

benzine is niet lang houdbaar al helemaal niet in de zon.. alle vluchtige stoffen zijn zo uit je benzine.



daarom moet t luchtdicht zijn, in een stalen jerrycan oid
 
4takker 23-7-2012 21:25 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



daarom moet t luchtdicht zijn, in een stalen jerrycan oid


een plastic werkt ook prima.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Frysk 23-7-2012 21:29 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]


een plastic werkt ook prima.



Onzin.
 
giggitybyte

Dit topic is 7465 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved