Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - prolink honda mb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 995 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66599 - prolink honda mb
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2276 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

stefandevos 20-7-2012 0:28 Print topicpost
Posts: 33
Hallo,
In eerdere posts zitten spitten over het ombouwen van twinshock naar monoshock, maar blijf met een aantal vragen zitten. Ik heb via marktplaats een achterbrug met prolinksysteem en veer gekocht die ik onder mijn mb wil plaatsen. Ik kan nergens een gedetaileerd voorbeeld vinden hoe het prolink systeem onder een mbx bevestigd zit aan het frame. Dus moet de swingarm aan de achterbrug bout bevestigd worden of zit deze aan een aparte bevestiging aan het frame vast? en onder welke hoek zit de veer aan het frame bevestigd bij een mbx? het frame van een mb is anders dan die van een mbx, en ik weet dat het frame versterkt moet worden.

Bij foto's op dit forum zie ik voornamelijk monoshock vering zonder prolink systeem, dus een veer direct aan je achterbrug en het frame.

Bij voorbeelden vanaf internet hangt het prolinksysteem onder de achterbrug bv: (marktplaats advertentie: Honda MB frame met mono vering professioneel gebouwd.) Maar dit is niet hetzelfde systeem als die van een mbx.

Dus moraal van het verhaal: Kan iemand mij vertellen hoe ik een werkend prolinksysteem onder mijn mb kan bevestigen? Of heeft een link/plaatje van de bevestigingspunten van het prolinksysteem van een mbx. In de explotitviews staan achterbrug en frame afzonderlijk van elkaar en heb een voorbeeld nodiag dat het in elkaar zit.

groet,
Stefan
 

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 20-7-2012 1:46 Print reply

Posts: 8650



 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
mbx-genieter 20-7-2012 8:07 Print reply
Posts: 758
Ik zeg niet aan beginnen het geeft meer nadelen op dan voordelen.
Denk aan plaatsing luchtfilter en accu langere wielbasis met als gevolg aanlopen op het achterspatbord, bij onjuiste constructie gevaar voor uit/afscheuren in het frame.
Dus eigenlijk is het meer voor de looks en niet voor funcionaliteit.
 
stefandevos 21-7-2012 6:58 Print reply
Posts: 33
Alles is aan te passen zodat het goed werkt.
 
mbx-genieter 23-7-2012 9:47 Print reply
Posts: 758
Dan wil ik zeggen veel succes ermee en laat maar weten of het ook echt gelukt is zonder problemen.
 

Dit topic is 2276 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved