Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
19-7-2012 12:16 |
Posts: 17929 |
trek je de vlotterkamer niet leeg?
Of hij verzuipt in zn lucht omdat t geen vacuĆ¼m carburateur is
Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 19-7-2012 om 12:18 uur.
|
|
|
|
rubbert |
19-7-2012 13:40 |
Posts: 8825 |
brandstof filtertje verstopt?
Carburateur ook al is helemaal schoon gemaakt?
sinds wanneer heeft ie het?
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
Zelf_doen |
19-7-2012 14:10 |
Posts: 72 |
Brandstof filter niet verstop. Heb pas revisie setje voor brandstof kraantje gehaald.
Dus alle rubbers vervangen, als ik slang van carburatuer af haal komt er gewoon gen goede straal benzine uit.
Carburateur helemaal schoon gemaakt.
Dus daar ligt het niet aan.
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
19-7-2012 14:20 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Zelf_doen
Brandstof filter niet verstop. Heb pas revisie setje voor brandstof kraantje gehaald.
Dus alle rubbers vervangen, als ik slang van carburatuer af haal komt er gewoon gen goede straal benzine uit.
Carburateur helemaal schoon gemaakt.
Dus daar ligt het niet aan.
Acceleratiepomp gaar, als die dat heeft dan
Heeftie t sinds die revisie?
|
|
|
|
BenjaminDG |
19-7-2012 14:26 |
Posts: 4605 |
Of verkeerd afgesteld.
Acceleratiepomp afstellen tot een 1/3 gas bv.
Als je deze kunt afstellen.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Zelf_doen |
19-7-2012 14:33 |
Posts: 72 |
Het is btw wel een vacuum carburateur. Daar staat die CV voor.
|
|
|
|
Zelf_doen |
19-7-2012 14:40 |
Posts: 72 |
juist.
Zit er op mijn carburateur een acceleratiepomp?
Zou het zelf niet weten.
Het gaat om deze carburateur:
http://www.gadgetjq.com/keihin_carb.htm
Hij deed het inhouden ook al voordat benzinekraantje had gereviseerd.
|
|
|
|
Zelf_doen |
20-7-2012 0:41 |
Posts: 72 |
Volgens mij heb ik dus geen acceleratiepomp
zou het ook valse lucht kunnen zijn?
Als ik gas geef en dan weer los laat lijk het gas nog even op 3k hangen voor deze weer terug gaat naar stationair.
Ik heb al met de bus remreiniger rondom de carburateur gespoten om te kijken of er ergens valse lucht aantrok.
Maar het toerental veranderde niet.
Kan hij ook nog later valse lucht aanzuigen?
k hoor 't graag.
|
|
|
|
rubbert |
20-7-2012 12:55 |
Posts: 8825 |
en als is geprobeerd om je vlotter iets hoger af te stellen, zodat je een wat hoger niveau in je vlotterbak krijgt.
Waar zit de inlaat van je luchtfilter? misschien dat je een soort ram-air effect krijgt op hogere snelheden, maar dat je sproeier te klein is om deze extra lucht te voorzien van brandstof
Heeft inderdaad geen acceleratie pomp, wel wat membranen, heb je die goed gechecked op gaatjes/ scheurtjes?
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
BenjaminDG |
20-7-2012 13:04 |
Posts: 4605 |
Een klr600 haalt geen snelheden waar ram-air al begint te werken.
Dan moet je een gesloten luchtfilterkast hebben met inlaten richting de voorkant van de motor, liefst in het midden van de topkuip om de meeste wind te vangen.
vanaf 180km/u zou je verschil moeten zien tussen ram-air en geen ram-air.
Want je moet overdruk kunnen maken in je luchtfilter kast.
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 20-7-2012 om 13:06 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
rubbert |
20-7-2012 13:51 |
Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Een klr600 haalt geen snelheden waar ram-air al begint te werken.
Dan moet je een gesloten luchtfilterkast hebben met inlaten richting de voorkant van de motor, liefst in het midden van de topkuip om de meeste wind te vangen.
vanaf 180km/u zou je verschil moeten zien tussen ram-air en geen ram-air.
Want je moet overdruk kunnen maken in je luchtfilter kast.
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 20-7-2012 om 13:06 uur.
Ik weet wat een ram air is hoor
Ik bedoel ook niet dat het echt een positief effect zal geven, maar als z'n luchtinlaat wel in de rijrichting zit kan het wel een beetje overdruk geven waardoor je je carburateur toch wat in de problemen brengt
edit: of juist andersom, dat het een onderdruk geeft, en dat je ook weer gezeik krijgt met je carburateur
Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 20-7-2012 om 13:52 uur.
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
PRO TUNING |
20-7-2012 14:19 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Zelf_doen
Hallo,
Ik heb een KLR 600 (4 takt 1 cilinder)
Als ik in zijn laatste versnelling 120 rij en het gas vol open draai houd de motor erg in en slaat hij af.
(erg vervelend op de snelweg)
Als ik hem vervolgens laat uitrollen en koppeling weer los laat gaat hij gewoon weer aan.
Waaraan zou dit kunnen liggen??
Deze krijg zijn brandstof door een CV 40mm keihin.
Ik heb er een snel K&N lucht filter element in zitten en een snellere uitlaat.
Ik heb als sproeier 145 en 150 geprobeerd. (origineel is 138)
Zou het misschien aan lucht afstelling kunnen liggen
De bougie is nog steeds beetje aan witte kant met sproeier 150.
Ik hoor het graag als iemand weet waaraan het zou kunnen liggen.
Staat nog te arm, of verkeerde maat naaldgeleider.
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
20-7-2012 21:26 |
Posts: 8593 |
Wordt hij niet te warm...
Met een KLR op de snelweg, die snelheden willen rijden en dan nog over langere stukken is al geen goed idee.
Hij moet het inderdaad kunnen, maar het is ook geen jonkie meer zeker ?
Als je 'm echt in orde wil, zal je volgens mij toch de staat van cilinder en zuiger moeten checken...
Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 20-7-2012 om 22:06 uur.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Aprilia RX 50 2003 |
20-7-2012 21:36 |
Posts: 6717 |
zo'n 600 is toch prima gemaakt voor 120?
een maat van me doet niet veel anders met z'n tenere 600
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
20-7-2012 21:45 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
zo'n 600 is toch prima gemaakt voor 120?
een maat van me doet niet veel anders met z'n tenere 600
daar zijn ze absoluut net geschikt voor, constante hoge toerentallen
|
|
|
|