Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MTX-SH ('88) schakelt soms niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1088 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66591 - MTX-SH ('88) schakelt soms niet
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1365 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Quick-T 18-7-2012 20:49 Print topicpost
Posts: 88
Hallo!

Ik heb een Honda MTX-SH (4-bak) met een probleem..
Hij schakelt soms (1 op de 20 keer ongeveer) niet van z'n 2 naar z'n 3 en heel soms ook niet naar z'n 4..
Het voelt dan alsof je "aan het eind van de bak" zit.


Wat ik al gebrobeerd heb:

- Dunnere olie (zodat de koppeling niet kan blijven plakken)

- Ketting slapper (zodat die geen as scheef kan trekken)

- Koppelingskabel strakker of losser zetten

- Nokkenplaat en bijbehorende pinnen checken, blokkeerarm checken, etc

- Koppeling goed bekeken en alles nagemeten (platen zijn maar 1000 km oud)


Iemand nog enig idee wat het kan zijn? Ik wil alles uitgesloten hebben voor ik het blok uit elkaar haal..

Ohja, ik moet er de 25e mee op vakantie
 
De oplossing is duct tape. Zo niet, dan tie-wraps.

JB1 18-7-2012 20:50 Print reply

Posts: 14881
Gewoon de voorgeschreven olie erin. 10W40 voor natte platen.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Quick-T 18-7-2012 20:55 Print reply
Posts: 88
Zat er in.. 5w40 is geen verbetering. zat (en zit) precies genoeg in en was niet oud..
 
De oplossing is duct tape. Zo niet, dan tie-wraps.
JB1 18-7-2012 20:57 Print reply

Posts: 14881
Hoeveel smijt je erin?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Quick-T 18-7-2012 21:00 Print reply
Posts: 88
900 mL (= tot het moment dat ie bij warme olie net druppelt uit t boutje naast de kickstart)
 
De oplossing is duct tape. Zo niet, dan tie-wraps.
grasmaaier89 18-7-2012 21:33 Print reply

Posts: 14412
Kan misschien zijn dat je schakelas krom is, dan wilt tie ook af en toe niet in zn versnelling schieten.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Quick-T 18-7-2012 21:44 Print reply
Posts: 88
onderdeel #9?

http://www.mt5.nl/ho.../MT5_versnelling.jpg


daar heb ik net helemaal niet naar gekeken.. STOM

Dit bericht is gewijzigd door Quick-T op 18-7-2012 om 21:45 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Quick-T op 18-7-2012 om 21:46 uur.
 
De oplossing is duct tape. Zo niet, dan tie-wraps.
grasmaaier89 18-7-2012 21:53 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Quick-T
onderdeel #9?

http://www.mt5.nl/ho.../MT5_versnelling.jpg


daar heb ik net helemaal niet naar gekeken.. STOM

Dit bericht is gewijzigd door Quick-T op 18-7-2012 om 21:45 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Quick-T op 18-7-2012 om 21:46 uur.



ja, en dan voornamelijk het scharniergedeelte.
Ik ga niet zeggen dat dat het probleem ook werkelijk is he, het is maar een idee maar zeker het proberen waard.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Quick-T 18-7-2012 22:10 Print reply
Posts: 88
geen zin om m vanavond weer uit elkaar te trekken.. doe ik morgen wel..

Er zat hier wel wat speling (rode 1), dus bij 2 kon ie naar links en rechts bewegen.. Niet zo erg dan ie onder de nokkenplaat uit kwam oid..
lijkt mij gen kwaad kunnen, of wel?


 
De oplossing is duct tape. Zo niet, dan tie-wraps.
Wizard1894 18-7-2012 23:30 Print reply

Posts: 695
kan ook nog gewoon liggen aan je schakelvorken die in je schakelbloem zitten uitgesleten, braampje etc
 
Quick-T 18-7-2012 23:53 Print reply
Posts: 88
i know.. maar ik wil echt alles gebrobeerd hebben voor ik het blok uit elkaar trek..
 
De oplossing is duct tape. Zo niet, dan tie-wraps.

Dit topic is 1365 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved