Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinder bewerken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 450 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66587 - Cilinder bewerken
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3508 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Chiel1994 17-7-2012 17:16 Print topicpost

Posts: 628
Ik vond vanmiddag een boormachine met lange wendbare slang en schuurkopjes in de werkplaats, nu dacht ik, ik kan mijn cilinder makkelijk bewerken zo. Heeft het zin als ik spoel of uitlaatpoorten mooier rond te maken/beter af te werken en waar moet ik voor oppassen?
 
BX nr. 19 Superklasse!

kenny77 17-7-2012 17:34 Print reply

Posts: 29286
Hoe bedoel je mooier rond te maken?

Als je niet precies weet wat je aan het doen bent, gaat het vaak slechter loper als beter!
 
Marcooow 17-7-2012 17:36 Print reply

Posts: 5713
idd, het zou zonde zijn om een conti cilinder te verneuken, kijk is wat rond op het internet, wat afwerken kan wel, maar ga nie zomaar een poort bijwerken kwa hoogte en breedte bij een am6 cilinder
 
faster than a bullet!
Chiel1994 17-7-2012 17:56 Print reply

Posts: 628
Ja oke daarom, ik heb wel een standaard kutding liggen waar ik mijn skills op kan oefenen haha. Ik had een klein braam achtig ding /uitsteeksel in 1 van de poorten van mijn conti zitten, die heb ik wel met succes weg gekregen

Hier en daar zie ik behoorlijk scherpe randen, die kan ik toch wel gewoon wat mooier maken?

Dit bericht is gewijzigd door Chiel1994 op 17-7-2012 om 17:57 uur.
 
BX nr. 19 Superklasse!
Marcooow 17-7-2012 18:02 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Chiel1994
Ja oke daarom, ik heb wel een standaard kutding liggen waar ik mijn skills op kan oefenen haha. Ik had een klein braam achtig ding /uitsteeksel in 1 van de poorten van mijn conti zitten, die heb ik wel met succes weg gekregen

Hier en daar zie ik behoorlijk scherpe randen, die kan ik toch wel gewoon wat mooier maken?

Dit bericht is gewijzigd door Chiel1994 op 17-7-2012 om 17:57 uur.


ja als er scherpe randjes zitten kan je die wel afwerken, maar ik bedoel meer dat je niet zomaar op het oog de cilinder 2mm in breedte of hoogte uiifreest
 
faster than a bullet!
Chiel1994 17-7-2012 18:03 Print reply

Posts: 628
Nee, maar dat red ik met dat boor ding van mij never nooit. Het zal blijven bij een beetje afwerken enzo.
 
BX nr. 19 Superklasse!
BenjaminDG 17-7-2012 18:13 Print reply

Posts: 4605
Wat je ook doet, niet je inlaten en spoelpoorten gaan polijsten of heel netjes afschuren.

Lekker ruw laten.

 
Vlaanderen vrij!
Aprilia RX 50 2003 17-7-2012 18:14 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Wat je ook doet, niet je inlaten en spoelpoorten gaan polijsten of heel netjes afschuren.

Lekker ruw laten.



verklaar?
(nieuwsgierigheid)
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Leen 17-7-2012 18:18 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


verklaar?
(nieuwsgierigheid)


zelfde idee met de putjes in een golfbal.
zorgt voor lagere luchtweerstand.

 
Aprilia RX 50 2003 17-7-2012 18:21 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]


zelfde idee met de putjes in een golfbal.
zorgt voor lagere luchtweerstand.



o ja verrek, stom.
heb ik wel gehad met pomp en leiding systemen idd
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
BenjaminDG 17-7-2012 18:22 Print reply

Posts: 4605
lucht/benzine mengsel stroomt beter over lucht/benzine mengsel dan over aluminium.

De oneffenheden in het aluminium zorgen voor turbulentie wat dus een betere verneveling van lucht/benzine mengsel geeft.

Ga je polijsten dan gaat de benzine aan de wanden beginnen kleven (zie effect autoruit, dikke druppels die traag bewegen).

Een dremel dat je kan vinden in de hubo of gamme lukt ook goed hoor voor dit werk.

Heb mijn cillinderkop van de gsxr1100 ook bewerkt met zo'n hubo dremel

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 17-7-2012 om 18:24 uur.
 
Vlaanderen vrij!
NS1-Whisperer 17-7-2012 18:35 Print reply

Posts: 2160
misschien kun je nog wel wat vermogen bij de zuiger vinden.
Ik heb begrepen dat als je het randje van de zuiger die langs de uitlaat poort komt iets afschuind, je meer vermogen hebt. omdat de uitlaat poort dan eerder opent?

correct me if i'm wrong
 
"Risico is extra leven"
Leen 17-7-2012 18:59 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
misschien kun je nog wel wat vermogen bij de zuiger vinden.
Ik heb begrepen dat als je het randje van de zuiger die langs de uitlaat poort komt iets afschuind, je meer vermogen hebt. omdat de uitlaat poort dan eerder opent?

correct me if i'm wrong



ik correct je.
 
Brommers en meer 17-7-2012 19:00 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Chiel1994
Ik vond vanmiddag een boormachine met lange wendbare slang en schuurkopjes in de werkplaats, nu dacht ik, ik kan mijn cilinder makkelijk bewerken zo. Heeft het zin als ik spoel of uitlaatpoorten mooier rond te maken/beter af te werken en waar moet ik voor oppassen?


een dremel dus
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
Leen 17-7-2012 19:03 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
[...]


een dremel dus



niks nuttigs te melden?

mondje dicht dan, snotneus.
 
BartHonda 17-7-2012 19:50 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]


zelfde idee met de putjes in een golfbal.
zorgt voor lagere luchtweerstand.



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
lucht/benzine mengsel stroomt beter over lucht/benzine mengsel dan over aluminium.

De oneffenheden in het aluminium zorgen voor turbulentie wat dus een betere verneveling van lucht/benzine mengsel geeft.

Ga je polijsten dan gaat de benzine aan de wanden beginnen kleven (zie effect autoruit, dikke druppels die traag bewegen).

Een dremel dat je kan vinden in de hubo of gamme lukt ook goed hoor voor dit werk.

Heb mijn cillinderkop van de gsxr1100 ook bewerkt met zo'n hubo dremel

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 17-7-2012 om 18:24 uur.


Bedankt voor deze mooi uitleg! Ik heb tot nu toe heel de disussie over het polijsten en opruwen nooit begrepen simpel weg omdat iedereen altijd zegt "dan kan er geen olie hechten aan de wanden" en dit stuk vond ik altijd maar onduidelijk. Dus bij deze, bedankt!

En hoe denken jullie over de uitlaatpoort? Deze wel spiegeltjes glad maken zodat er geen kool zooi aan gaat hechten?

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 17-7-2012 om 19:51 uur.
 

Dit topic is 3508 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved