kenny77 |
17-7-2012 17:34 |
Posts: 29286 |
Hoe bedoel je mooier rond te maken?
Als je niet precies weet wat je aan het doen bent, gaat het vaak slechter loper als beter!
|
|
|
|
Marcooow |
17-7-2012 17:36 |
Posts: 5713 |
idd, het zou zonde zijn om een conti cilinder te verneuken, kijk is wat rond op het internet, wat afwerken kan wel, maar ga nie zomaar een poort bijwerken kwa hoogte en breedte bij een am6 cilinder
|
|
faster than a bullet! |
|
Chiel1994 |
17-7-2012 17:56 |
Posts: 628 |
Ja oke daarom, ik heb wel een standaard kutding liggen waar ik mijn skills op kan oefenen haha. Ik had een klein braam achtig ding /uitsteeksel in 1 van de poorten van mijn conti zitten, die heb ik wel met succes weg gekregen
Hier en daar zie ik behoorlijk scherpe randen, die kan ik toch wel gewoon wat mooier maken?
Dit bericht is gewijzigd door Chiel1994 op 17-7-2012 om 17:57 uur.
|
|
BX nr. 19 Superklasse! |
|
Marcooow |
17-7-2012 18:02 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Chiel1994
Ja oke daarom, ik heb wel een standaard kutding liggen waar ik mijn skills op kan oefenen haha. Ik had een klein braam achtig ding /uitsteeksel in 1 van de poorten van mijn conti zitten, die heb ik wel met succes weg gekregen
Hier en daar zie ik behoorlijk scherpe randen, die kan ik toch wel gewoon wat mooier maken?
Dit bericht is gewijzigd door Chiel1994 op 17-7-2012 om 17:57 uur.
ja als er scherpe randjes zitten kan je die wel afwerken, maar ik bedoel meer dat je niet zomaar op het oog de cilinder 2mm in breedte of hoogte uiifreest
|
|
faster than a bullet! |
|
Chiel1994 |
17-7-2012 18:03 |
Posts: 628 |
Nee, maar dat red ik met dat boor ding van mij never nooit. Het zal blijven bij een beetje afwerken enzo.
|
|
BX nr. 19 Superklasse! |
|
BenjaminDG |
17-7-2012 18:13 |
Posts: 4605 |
Wat je ook doet, niet je inlaten en spoelpoorten gaan polijsten of heel netjes afschuren.
Lekker ruw laten.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Aprilia RX 50 2003 |
17-7-2012 18:14 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Wat je ook doet, niet je inlaten en spoelpoorten gaan polijsten of heel netjes afschuren.
Lekker ruw laten.
verklaar?
(nieuwsgierigheid)
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Leen |
17-7-2012 18:18 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
verklaar?
(nieuwsgierigheid)
zelfde idee met de putjes in een golfbal.
zorgt voor lagere luchtweerstand.
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
17-7-2012 18:21 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
zelfde idee met de putjes in een golfbal.
zorgt voor lagere luchtweerstand.
o ja verrek, stom.
heb ik wel gehad met pomp en leiding systemen idd
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
BenjaminDG |
17-7-2012 18:22 |
Posts: 4605 |
lucht/benzine mengsel stroomt beter over lucht/benzine mengsel dan over aluminium.
De oneffenheden in het aluminium zorgen voor turbulentie wat dus een betere verneveling van lucht/benzine mengsel geeft.
Ga je polijsten dan gaat de benzine aan de wanden beginnen kleven (zie effect autoruit, dikke druppels die traag bewegen).
Een dremel dat je kan vinden in de hubo of gamme lukt ook goed hoor voor dit werk.
Heb mijn cillinderkop van de gsxr1100 ook bewerkt met zo'n hubo dremel
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 17-7-2012 om 18:24 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
NS1-Whisperer |
17-7-2012 18:35 |
Posts: 2160 |
misschien kun je nog wel wat vermogen bij de zuiger vinden.
Ik heb begrepen dat als je het randje van de zuiger die langs de uitlaat poort komt iets afschuind, je meer vermogen hebt. omdat de uitlaat poort dan eerder opent?
correct me if i'm wrong
|
|
"Risico is extra leven" |
|
Leen |
17-7-2012 18:59 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
misschien kun je nog wel wat vermogen bij de zuiger vinden.
Ik heb begrepen dat als je het randje van de zuiger die langs de uitlaat poort komt iets afschuind, je meer vermogen hebt. omdat de uitlaat poort dan eerder opent?
correct me if i'm wrong
ik correct je.
|
|
|
|
Brommers en meer |
17-7-2012 19:00 |
Posts: 1966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Chiel1994
Ik vond vanmiddag een boormachine met lange wendbare slang en schuurkopjes in de werkplaats, nu dacht ik, ik kan mijn cilinder makkelijk bewerken zo. Heeft het zin als ik spoel of uitlaatpoorten mooier rond te maken/beter af te werken en waar moet ik voor oppassen?
een dremel dus
|
|
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha |
|
Leen |
17-7-2012 19:03 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
[...]
een dremel dus
niks nuttigs te melden?
mondje dicht dan, snotneus.
|
|
|
|
BartHonda |
17-7-2012 19:50 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
zelfde idee met de putjes in een golfbal.
zorgt voor lagere luchtweerstand.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
lucht/benzine mengsel stroomt beter over lucht/benzine mengsel dan over aluminium.
De oneffenheden in het aluminium zorgen voor turbulentie wat dus een betere verneveling van lucht/benzine mengsel geeft.
Ga je polijsten dan gaat de benzine aan de wanden beginnen kleven (zie effect autoruit, dikke druppels die traag bewegen).
Een dremel dat je kan vinden in de hubo of gamme lukt ook goed hoor voor dit werk.
Heb mijn cillinderkop van de gsxr1100 ook bewerkt met zo'n hubo dremel
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 17-7-2012 om 18:24 uur.
Bedankt voor deze mooi uitleg! Ik heb tot nu toe heel de disussie over het polijsten en opruwen nooit begrepen simpel weg omdat iedereen altijd zegt "dan kan er geen olie hechten aan de wanden" en dit stuk vond ik altijd maar onduidelijk. Dus bij deze, bedankt!
En hoe denken jullie over de uitlaatpoort? Deze wel spiegeltjes glad maken zodat er geen kool zooi aan gaat hechten?
Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 17-7-2012 om 19:51 uur.
|
|
|
|