Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - K krijg m niet afgesteld

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 992 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6657 - K krijg m niet afgesteld
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 412 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-SpengaMotors- 16-12-02?14:08 Print topicpost
Posts: 592
ik heb 70 polini, 20 mikuni en een proma, 2klepper en een 50 kop, 4bak.

als ik t gas in een x opentrek, gaattie stotteren, en haperen, dus teveel benzine.maar als ik m rustig op toeren laat komen, en dan vol gas geef, gaat t al iets beter, maar als ik in ze 4 rij,vol gas, gaatie weer stotteren, en als ik t gas dan iets trugdraai,looptie weer beter, dat zou dus duiden dat er een grotere sproeier in moet ofnie? ik kom er niet uit.

als tie koud is looptie ook beter, ik rij nu ook altijd met de choke open.

dus, kleiner sproeiertje? er zit nu 115 ongeveer in , van keihin, zo'n ronde met een streep erin.

gegroet

Paul
 

SIWWN 16-12-02?14:41 Print reply
Posts: 7079
Als ie op de choke beter loopt dan grotere sproeier OF minder lucht geven, maar doe eerst maar een grotere sproeier.


 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 16-12-02?14:53 Print reply

Posts: 7007
een nog grotere sproeier?
lijkt mij dat de sproeier nu te groot is hoor maar als je met choke open rijdt is dat wel vaag :S
check je bougie anders ff misschien kun je het daar aan aflezen
 
nobody fuck with us!!
Hans F 16-12-02?14:56 Print reply
Posts: 4326
deze mag dicht, en topicstarter, lees de FAQ!
 
huh 16-12-02?16:31 Print reply
Posts: 1755
Misschien kwam ie nie uit de faq en moet ie ff wat extra hulp vragen. Ik heb ook de faq van carburateurs afstellen gelezen en ook al is ie zeer goed, je komt er gewoon niet altijd met zo'n faq, iets uit de praktijk is heel anders dan een faq, waarin alleen over het algemeen wordt uit gegaan van een bepaalde situatie. De praktijk situatie van iemand anders kan wel heel anders zijn.

Maareh wat is je bougie kleur?
 
Joost 16-12-02?16:45 Print reply
Posts: 1108
Hmm, jha, nouw ik moet die bougie beelde ook maar es posten... FAQ is zo nog niet echt af..

Mare met je choke open rijden is nooit goed. Dat gaat altijd stoteren en raar doen. Dat komt omdat je choke niet het zelfde effect heeft als een grotere sproeier!.. Het kan net zo goed zijn dat hij te groot is. Als ik hoor dat hij het goed doet als hij koud is, maar niet goed als hij warm is zouw ik echt zegen dat hij te groot is.

Gewoon je choke in doen en een flink stuk rijden (5km) dan volgas je koppeling in en dan snel je contact slot om. Vervolgens draai je de bougie der uit en kijk je naar de kleur OM het neusje. Zwart/nat vettig = te groot. Wittig = te klein. Zo te horen zit je er een flink stuk naast dus het moet goed te zien zijn.

 
It is going to be a Endless summer...
Pol de MT5 Crosser 16-12-02?22:22 Print reply

Posts: 2892
Ja GVD ik heb mijne ook late afstellen bij brommerboer omdat ik dat ik er gewoon niet meer uit kwam. Ik werdt er schijtziek van gewoon.
En hij heeft hem wel mooi stationair gekregen. Maar 1mm minder als vol gas anders gaat hij nog sputteren en als ik em in 1 keer op gooi zit er in het midden van het gas geven een hapering bij elke versnelling. En daar betaal je dan 60 euro voor!
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
Pol de MT5 Crosser 16-12-02?22:24 Print reply

Posts: 2892
Trouwens toen ik hem kocht met een KAPOTTE cilinder stond hij nog het beste afgesteld sinds ik hem heb.
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
Joost 17-12-02?12:22 Print reply
Posts: 1108
Check igg al je pakkingen/keringen en o-ringetje's. False lucht en lekkende pakkingen zijn meestal het probleem als je hem niet afgesteld krijgt. Let er bv ook op dat het olie buisje in je spruitstuk helemaal lucht dicht is afgesloten. Dat het o-ringetje tussen de carb en het spuitstuk nog goed is en dan je nieuwe membraam pakkingen gebruikt. Daarnaast moet je es controleren of je membraam nog goed afstluit. Kop en voet pakking moeten altijd perfect zijn!
 
It is going to be a Endless summer...
huh 17-12-02?18:50 Print reply
Posts: 1755
Yep en nog twee dingen waar je op kunt letten, als je te veel benzine krijgt (en je sproeier is al aan de (zeer) kleine kant), kijk dan of je sproeier(houder) niet los zit. Hij kan dan "valse benzine" (ofzoiets) krijgen en dit verpest de hele afstelling van de carburateur.

Bovendien zit er wel eens iets mis in de gasnaald, het clipje dat de gasnaald op zijn plek houdt schiet soms los en ook dit doet de afstelling van de carburateur geen goed.

Suc6 iig want de carburateur kan een klote onderdeel zijn
 

Dit topic is 412 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved