Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tzr Gaat niet harder dan 30(!)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 780 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66562 - Tzr Gaat niet harder dan 30(!)
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7086 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

simson 12-7-2012 17:55 Print reply
Posts: 96
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
[...]


Ik heb het idee dat je er niet genoeg vanaf weet waardoor je in de knoop komt... Via de computer kunnen we je echt niet met alles helpen en ook een filmpje zal dat niet op kunnen lossen... Ik denk dat je beter even iemand bij je in de buurt kunt vragen die er veel verstand van heeft en dat hij je hierbij hulp kan bieden want zo zullen we uiteraard niet veel verder komen...



Jep..:(

er was nog hoop dat ze het hier wisten..
omdat ik geen zin heb om belachelijk veel te gaan lopen betalen aan brommerzaak,,


Als iemand nog suggesties heeft laat maar horen

still searching
 
kenny77 12-7-2012 18:00 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simson
Oke Ik heb ff gereden met de choke en hij verzuipt hem er alleen maar door..

Ben nu helemaal radeloos

Het 2e wat raar is dat als hij stationair loopt ik hem soms 7000 toeren max krijg en soms 9000 toeren krijg maximaal :(

Dit bericht is gewijzigd door simson op 12-7-2012 om 13:31 uur.

Valse lucht?
(Oude pakkingen hergebruikt? )
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/130

En de carburateur afstelling:
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187

Als je er dan nog niet uit komt, plaats een advertentie hier op brommer forum.
Misschien zit er wel iemand bij je in de buurt die een middagje tijd heeft om te helpen.

 
simson 13-7-2012 16:31 Print reply
Posts: 96
Hallo

hierbij nog een filmpje van de carburateur enzo.

Zit alles wel goed?

http://www.youtube.c...amp;feature=youtu.be
 
ChielTZR 13-7-2012 16:44 Print reply

Posts: 6016
Kan niks afwijkens zien.
stationair filmpje hebben we trouwens ook niet bar veel aan.
kan je paar keer aan het gas jengelen?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
pompower 13-7-2012 16:47 Print reply

Posts: 1777
volgens mij zit je voetpakking gewoon niet goed, op je hebt het pasvlak van je carter verneukt
 
www.basvanloenen.nl
simson 13-7-2012 17:20 Print reply
Posts: 96
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
volgens mij zit je voetpakking gewoon niet goed, op je hebt het pasvlak van je carter verneukt



Ik heb er al omheen gespoten met deo maar merkte geen verschil.



 
simson 13-7-2012 19:14 Print reply
Posts: 96
jammer dat niemand het echt weet.

anders breng ik hem volgende week naar de brommerzaak en moet +200 waarschijnlijk betalen
 
tsx-elite 13-7-2012 19:18 Print reply

Posts: 1798
probeer het een weer met de 80cc als die hetzelfde heeft
 
shut up muttley
lytseleen 13-7-2012 19:23 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simson
jammer dat niemand het echt weet.

anders breng ik hem volgende week naar de brommerzaak en moet +200 waarschijnlijk betalen

met wat voor carburateur rijd je? wat voor sproeier maat zit er in? hoe warm word je cilinder?

 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
simson 13-7-2012 20:50 Print reply
Posts: 96
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
[...]

met wat voor carburateur rijd je? wat voor sproeier maat zit er in? hoe warm word je cilinder?



Standaard carburateur sproeier zou ik zo wel even kijken en de tempratuur weet ik niet hoe kan ik dat zien?

Sproeier is 105 is dat te hoog of te laag?

Dit bericht is gewijzigd door simson op 13-7-2012 om 21:14 uur.
 
kenny77 13-7-2012 21:20 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simson
jammer dat niemand het echt weet.

anders breng ik hem volgende week naar de brommerzaak en moet +200 waarschijnlijk betalen

Er zijn zeker wel mensen hier die het probleem kunnen oplossen.
Maar zo over het internet is het moeilijk te zeggen, zeker als jezelf er niet alles van af weet. Dan is het lastig communiceren.
Wij hebben meer details nodig om tips te geven wat het kan zijn.
En met die tips moet je zelf aan de slag.

Je hebt op valse lucht gecontroleerd, maar nog niet de afstelling van de carburateur.

Dus niet meteen zeggen dat hier niemand het probleem weet.

Ik denk dat het afstelling is van de carburateur, aangezien je die zo erop hebt gezet, zo te lezen.
 
simson 13-7-2012 21:23 Print reply
Posts: 96
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]

Er zijn zeker wel mensen hier die het probleem kunnen oplossen.
Maar zo over het internet is het moeilijk te zeggen, zeker als jezelf er niet alles van af weet. Dan is het lastig communiceren.
Wij hebben meer details nodig om tips te geven wat het kan zijn.
En met die tips moet je zelf aan de slag.

Je hebt op valse lucht gecontroleerd, maar nog niet de afstelling van de carburateur.

Dus niet meteen zeggen dat hier niemand het probleem weet.

Ik denk dat het afstelling is van de carburateur, aangezien je die zo erop hebt gezet, zo te lezen.


ja klopt.

Maar hoe kan het dan dat hij helemaal niet trekt op sommige momenten?
zelfs als ik van een heuvel afrijd kom ik niet harder dan 40 en als ik er op wil rijden kom ik niet boven de 23 :(

Ik hoop dat het gaat lukken..

Het is mijn eerste brommer heb zelf wel een opleiding voor techniek gevolgd maar ben nog niet zo bekend met brommers.
 
kenny77 13-7-2012 21:31 Print reply

Posts: 29286
Als de carburateur afstelling niet in orden is dan mis je een hoop vermogen.
Of hij krijgt te veel lucht en te weinig benzine of andersom.

Ik zou morgen eens naar de lokale brommer winkel gaan en sproeier 90/100/110/120 halen.
Die stuk voor stuk proberen, beginnen met de grootste.
De afstellings FAQ ook goed door lezen.

Als je namelijk lang rijd met een te arm mengsel (te veel lucht), heb je zo je cilinder naar de prutsen.

Helpt dit allemaal niks, ga je systematisch verder kijken.
Eventueel hier op het forum zoeken naar iemand met de zelfde symptomen.

Zo leer je wel het blok gedeelte kennen, want in principe is elk blok grofweg het zelfde. En als je eenmaal door hebt hoe je problemen moet herkennen zul je zien dat het allemaal niet zo moeilijk is.
Je moet het inderdaad wel even door hebben hoe het werkt, en dat leer je weer door te doen.
 
simson 13-7-2012 21:49 Print reply
Posts: 96
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Als de carburateur afstelling niet in orden is dan mis je een hoop vermogen.
Of hij krijgt te veel lucht en te weinig benzine of andersom.

Ik zou morgen eens naar de lokale brommer winkel gaan en sproeier 90/100/110/120 halen.
Die stuk voor stuk proberen, beginnen met de grootste.
De afstellings FAQ ook goed door lezen.

Als je namelijk lang rijd met een te arm mengsel (te veel lucht), heb je zo je cilinder naar de prutsen.

Helpt dit allemaal niks, ga je systematisch verder kijken.
Eventueel hier op het forum zoeken naar iemand met de zelfde symptomen.

Zo leer je wel het blok gedeelte kennen, want in principe is elk blok grofweg het zelfde. En als je eenmaal door hebt hoe je problemen moet herkennen zul je zien dat het allemaal niet zo moeilijk is.
Je moet het inderdaad wel even door hebben hoe het werkt, en dat leer je weer door te doen.
]


Oke dan ga ik dat eerst eens doen!


 
lytseleen 14-7-2012 16:53 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simson
[...]
]


Oke dan ga ik dat eerst eens doen!



met wat voor uitlaat rijd je ik zou om kleinere sproeiers gaan kijken.. 80/90 ongeveer.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.

Dit topic is 7086 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved