Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - tandwielverhouding honda mtx ot

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 863 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #66546 - tandwielverhouding honda mtx ot
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 9012 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

luc-hendriks 6-7-2012 11:02 Print topicpost
Posts: 424
hallo
ik ga binnekort nieuwe tandwielen voor mijn 70cc mtx kopen maar wat is de beste verhouding voor de cross??
mijn setup is
70cc cil en kop
16mm mikuni
proma uitlaat
het gaan mijj erom dat de brommer rond de 60 70 kmph blijft lopen en hard optrekt.
gr luc
 

kenny77 6-7-2012 11:14 Print reply

Posts: 29286
Ligt ook aan je versnellingsbak en vaak is het persoonlijk.
Ik zou proberen met de tandwielverhouding die je nu hebt en dat langzaam aanpassen op het voortandwiel, die kosten toch niet veel.

Je kan groefweg aan houden dat het per tand op het voortandwiel ongeveer 5km/h scheelt (achter 3 tanden).
Als je weet wat je top nu is, dan kan je hiermee ongeveer inschatten hoe snel je met welke tandwielen nog gaat.
 
luc-hendriks 6-7-2012 11:21 Print reply
Posts: 424
ja dat heb ik ook wel eens gehoord 1 tand voo is het zelfde als 3 tanden achter maar gaat de snelheid dan minder of meer worden??

ik heb nu tandwiel 40 achter en 13 voor ik wou naar 50 a 52 achter en 12 voor wat zou dan ongeveer de top zij de brommer loopt met mij erop 70.
 
kenny77 6-7-2012 11:25 Print reply

Posts: 29286
Voor kleiner is meer trekkracht en top omlaag.
Achter groter is meer trekkracht en top omlaag.


achter 12 tandjes /3 x5km/h = 20km/h
en voor ook nog 1 kleiner scheelt ook 5 km/h
kom je dus in totaal op ongeveer 25 km/h langzamer uit.

Zal niet geheel kloppen, maar komt aardig in de buurt.
(ligt ook er maar net aan of hij nu zijn max toerental haalt in de laatste versnelling)



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 6-7-2012 om 11:26 uur.
 
Aprilia RX 50 2003 6-7-2012 11:37 Print reply

Posts: 6717
denk dat het minder scheelt, je gaat ook meer toeren maken.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
luc-hendriks 6-7-2012 11:43 Print reply
Posts: 424
ik snap het niet helemaal meer want als je achter groter doet moet de top toch eingelijk omhoog gaan???!!


 
tsx-elite 6-7-2012 11:45 Print reply

Posts: 1798
niet als je met je huidige twv het max aantal toeren kunt halen, als je met ander twv meer toeren kunt maken gaat ie misschien nog wel harder

 
shut up muttley
luc-hendriks 6-7-2012 11:45 Print reply
Posts: 424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Voor kleiner is meer trekkracht en top omlaag.
Achter groter is meer trekkracht en top omlaag.


achter 12 tandjes /3 x5km/h = 20km/h
en voor ook nog 1 kleiner scheelt ook 5 km/h
kom je dus in totaal op ongeveer 25 km/h langzamer uit.

Zal niet geheel kloppen, maar komt aardig in de buurt.
(ligt ook er maar net aan of hij nu zijn max toerental haalt in de laatste versnelling)



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 6-7-2012 om 11:26 uur.




max toerental haalt ie niet in z'n 4 (laatste vers) hij blijfd dan hangen bij de 8000 toeren en in de andere versnellingen komt ie tot de 11000.
 
RD50mx 6-7-2012 11:49 Print reply
Posts: 353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: luc-hendriks
ik snap het niet helemaal meer want als je achter groter doet moet de top toch eingelijk omhoog gaan???!!




als je even logisch nadenkt kom je er al gauw achter dat het precies andersom is dan dat jij zegt.
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos
Aprilia RX 50 2003 6-7-2012 11:50 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: luc-hendriks
ik snap het niet helemaal meer want als je achter groter doet moet de top toch eingelijk omhoog gaan???!!




nee, je motor moet meer toeren maken om het achterwiel 1 keer rond te krijgen.

als je toerental idd inzakt op top dan lever je niet zo heel veel snelheid in.

je moet eigenlijk een beetje zorgen dat je top bij het einde van de powerband zit
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
melvin_dt 6-7-2012 11:53 Print reply

Posts: 279
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: luc-hendriks
[...]




max toerental haalt ie niet in z'n 4 (laatste vers) hij blijfd dan hangen bij de 8000 toeren en in de andere versnellingen komt ie tot de 11000.


is je huidige vertanding dan niet te zwaaq
 
luc-hendriks 6-7-2012 11:58 Print reply
Posts: 424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: melvin_dt
[...]


is je huidige vertanding dan niet te zwaaq



daarom wil ik een andere

 
Gerard1793 6-7-2012 11:58 Print reply

Posts: 4006
Mwah, 13-40 is vrij licht voor een Honda bakje.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
luc-hendriks 6-7-2012 12:01 Print reply
Posts: 424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
Mwah, 13-40 is vrij licht voor een Honda bakje.



ja maar als ik over de crossbaan ga trekt ie niet zo hard meer en over de weg wel.
 
Aprilia RX 50 2003 6-7-2012 12:02 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: luc-hendriks
[...]



ja maar als ik over de crossbaan ga trekt ie niet zo hard meer en over de weg wel.


oplossing: meerdere voortandwielen hebben liggen.

heb ik voor m'n am6 blok. 13 op de weg, 10/11 in t zand
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
luc-hendriks 6-7-2012 12:09 Print reply
Posts: 424
wat heb je als achtertandwiel dan??

 

Dit topic is 9012 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved