Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hoe begrensd?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1110 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66530 - hoe begrensd?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2236 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pompower 29-6-2012 15:46 Print topicpost

Posts: 1777
ik heb al een tijd een malaguti fifty maar ik lees hier en daar dat ze in italie onbegrensd(HF versie) 90 lopen, nou zal er wel een simpele begrenzing op zitten maar ik weet niet wat voor een (op internet valt niks te vinden)
zal er iets in de uitlaat zitten of is het de cdi?
bedankt
 
www.basvanloenen.nl

midas 29-6-2012 16:15 Print reply

Posts: 1211
Mogelijkheden: In de uitlaat. In de ontsteking. In de cilinder. enz enz. Valt er echt niks te vinden over de brommer op internet?
 
BenjaminDG 29-6-2012 16:45 Print reply

Posts: 4605
Wat houdt je tegen om dat zelf te gaan zoeken op je brommer?

Uitlaat
Carburateur
Luchtfilter
Gashendel
Spruitstuk

Die dingen kan je zelf al makkelijk uitsluiten.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 29-6-2012 om 16:55 uur.
 
Vlaanderen vrij!
pompower 29-6-2012 17:10 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Wat houdt je tegen om dat zelf te gaan zoeken op je brommer?

Uitlaat
Carburateur
Luchtfilter
Gashendel
Spruitstuk

Die dingen kan je zelf al makkelijk uitsluiten.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 29-6-2012 om 16:55 uur.

luchtfilter is eraf, zit alleen gaasje,
carbeurateur is 14/12 met een 14mm spruitstuk
mijn grote vraag is eigenlijk; hoe kan ik zien of mijn brommer elektronisch begrensd is en hoe ziet een uitlaatbegrenzer eruit

 
www.basvanloenen.nl
.luuk 29-6-2012 17:14 Print reply

Posts: 1483
Een "uitlaat" begrenzer is vaak een ring of prop in de flens
 
pompower 29-6-2012 17:20 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .LUUK
Een "uitlaat" begrenzer is vaak een ring of prop in de flens

niks in de flens, als hij op zijn top is gaat hij zogezegd: "viettakkeren" mischien handig om te zeggen
 
www.basvanloenen.nl
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 29-6-2012 18:04 Print reply

Posts: 8593
Wie wil er nu 90 met zo'n frame, en wie gelooft nu een Italiaan.

Vermoedelijk maken deze foto's een en ander duidelijk :





Verder is zelfs een originele HF begrenst tot 45 km/h.


 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
ChielTZR 29-6-2012 18:58 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]

niks in de flens, als hij op zijn top is gaat hij zogezegd: "viettakkeren" mischien handig om te zeggen


heb je er een toerenteller op zitten?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
pompower 29-6-2012 19:06 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Wie wil er nu 90 met zo'n frame, en wie gelooft nu een Italiaan.

Vermoedelijk maken deze foto's een en ander duidelijk :

afbeelding

afbeelding

Verder is zelfs een originele HF begrenst tot 45 km/h.



ik snap het, het hoeft ook geen 90 maarja wel harder dan 45,
en btw het is een cx geen hf


@chieltzr nee
 
www.basvanloenen.nl
Aquamaniac 1-7-2012 22:38 Print reply

Posts: 882
geen idee hoe oud dat ding is
maar om een voorbeeld te geven
honda had speciaal voor nederland op de brommers trage cilinders,trage uitlaten , trage carburateurs , trage cdi's,trage eindvertandingen gemonteerd dus wie weet heeft malaguti ook 1 of meerdere van deze dingen begrenst voor nederland.



 
er gaat niks boven luchtkoeling
De Schout 2-7-2012 17:31 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
geen idee hoe oud dat ding is
maar om een voorbeeld te geven
honda had speciaal voor nederland op de brommers trage cilinders,trage uitlaten , trage carburateurs , trage cdi's,trage eindvertandingen gemonteerd dus wie weet heeft malaguti ook 1 of meerdere van deze dingen begrenst voor nederland.





Vergeet de 4 versnellingsbakken niet..


Volgens mij is in 1996 de europese typegoedkeuring voor brommers gekomen. Alles van daarvoor moest een NL goedkeuring hebben en die was erg streng. Alle makkelijk op te voeren/te ontgrenzen brommers zijn dan ook van na 96..
 
tune tweak fiddle bang bummer
pompower 2-7-2012 17:44 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]


Vergeet de 4 versnellingsbakken niet..


Volgens mij is in 1996 de europese typegoedkeuring voor brommers gekomen. Alles van daarvoor moest een NL goedkeuring hebben en die was erg streng. Alle makkelijk op te voeren/te ontgrenzen brommers zijn dan ook van na 96..

mijnes is een automaat,
de reden dat ik dit wou weten is omdat ik de cilinder ga tunen maar als er een elektronische toerenbegernzer opzit heeft dat natuurlijk weinig zin, de cilinder zag er ook al vrij zielig uit dus ik ga daar dan wel vanuit,
bedankt allen
 
www.basvanloenen.nl

Dit topic is 2236 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved