Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - startprobleem dt50mx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 927 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66523 - startprobleem dt50mx
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1360 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

xarow 28-6-2012 15:28 Print topicpost
Posts: 59
Beste,

Mijn dt heeft problemen bij het starten. De bougie wordt wel nat en geeft een vonk. Weet niet of de vonk groot genoeg is.

Hij sloeg vanochtend wel aan, maar dat gebeurt ook maar 1 in de 100 keer.

Mijn setup:
16 mm carb
Sproeier 96
Voor de rest gewoon standaard 50cc spul.

Hij heeft volgens mij ook geen last van valse lucht.
 

kenny77 28-6-2012 15:39 Print reply

Posts: 29286
Al aanrennen geprobeerd ?

Hoeveel gaan de contactpunten open?
(deze slijten en wordt de ruimte krapper, dat merk je goed in het starten)


Heb je hem zo gekocht?
Of is het ineens gekomen of geleidelijk?
 
xarow 28-6-2012 15:45 Print reply
Posts: 59
Bedoel je die puntjes die achter het vliegwiel zitten? Daarvoor moet ik even kijken hoeveel het is. Hoeveel zou het moeten zijn?

Ik heb hem overigens zo gekocht.

Aanrennen ging ook niet goed.

Dit bericht is gewijzigd door xarow op 28-6-2012 om 15:46 uur.
 
Brommers en meer 28-6-2012 21:31 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xarow
Bedoel je die puntjes die achter het vliegwiel zitten? Daarvoor moet ik even kijken hoeveel het is. Hoeveel zou het moeten zijn?

Ik heb hem overigens zo gekocht.

Aanrennen ging ook niet goed.

Dit bericht is gewijzigd door xarow op 28-6-2012 om 15:46 uur.


De kontakt puntjes kan je het beste afstellen door er een vloeitje tussen te houden en dan te zorgen dat hij die los laat wanneer de twee streepjes op het zelfde punt zijn ik hoop dat ik je hiermee kan helpen
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
RutgerDTmx 28-6-2012 21:50 Print reply

Posts: 211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
[...]


De kontakt puntjes kan je het beste afstellen door er een vloeitje tussen te houden en dan te zorgen dat hij die los laat wanneer de twee streepjes op het zelfde punt zijn ik hoop dat ik je hiermee kan helpen


met een vloeitje afstellen zou ik niet doen, dan kun je de puntjes wel meer dan 0,80mm geven voordat je hem scheurt.

In de onderhoudsmanual staat 0,40mm dat ie opengaat, haal bij je bouwmarkt voelermaatjes, dan kun je de opening perfect afstellen!!!

Ik zou sowieso niet met een ontsteking rijden die je niet 100%kent, Dit is namelijk een gevoelig punt bij deze brommer! Koop een nieuwe (ORIGINELE!!!) contactpuntjes en een condensator van Daichii of een originele mitsubitshi, kan ook van een honda maar dan moet je wel een condensator hebben met de kabeltjes er aan.

je moet ook gereedschap hebben om je vliegwiel eraf te halen, ga opzoek naar een vliegwielklem (zon rode band) en een poelie trekker, kan ook voor een honda zijn.

Ben je misschien 30euro kwijt maar als je em goed afsteld en aansluit heb je hier 20000km geen gezeik mee.

suc6!!
 
xarow 29-6-2012 14:35 Print reply
Posts: 59
De ontsteking is goed en hij sloeg net ook aan. (Kan het zijn dat de sproeier heel strak vast gedraaid moet worden?)

Hij liep in z'n vrij heel hoog in de toeren, dus ik de stationairschroef iets uitdraaien en toen start hij niet meer. Stationair weer in gedraaid en hij start nog steeds niet.

Brommer heeft wel 2,5 jaar stil gestaan.

 
pompower 29-6-2012 14:45 Print reply

Posts: 1777
probeer eens een nieuwe bougie, kan nooit kwaad om te proberen
 
www.basvanloenen.nl
xarow 29-6-2012 14:49 Print reply
Posts: 59
Zit net een nieuwe in
 
kenny77 29-6-2012 14:52 Print reply

Posts: 29286
-Nieuwe benzine.
-nieuwe bougie inderdaad
-luchtfilter inspecteren, eventueel schoonmaken.
-carburateur schoonmaken


Dat hij hoog in de toeren loopt kan zijn dat de stationair schroef te ver ingedraaid was inderdaad, maar kan ook valse lucht zijn.

Je kan ook voor 5 euro een cilinder topset pakkingset kopen en de cilinder loshalen, inspecteren en rondom nieuwe pakking zetten.

Kan je alweer wat afstrepen wat het niet kan zijn.
 
RutgerDTmx 29-6-2012 20:14 Print reply

Posts: 211
Als je de kickstart indrukt, drukt hij dan lekker terug? Hij mag niet heel licht gaan. anders moet je de cilinder eraf trekken! En waarschijnlijk zuiger vervangen.

Hoog in toeren is teveel lucht, dit kan komen door valse lucht maar ook door de afstelling. Wat doet hij als je de choke ingedrukt houdt? Met de choke ingedrukt krijgt ie meer benzine.

Je kunt ook je vliegwiel keering bij de ontstekingskant een keer controleren, als er benzine/olie uitstroomt is ie waarschijnlijk lek! en start hij ook slecht/niet




 

Dit topic is 1360 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved