Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Brommer inbeslag genomen (1ste x rollerbank)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 762 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #66520 - Brommer inbeslag genomen (1ste x ro...
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 8205 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

aXed 27-6-2012 13:50 Print topicpost
Posts: 8
Hallo, (brommer= yamaha tzr)

vannochtend reed ik naar school en terwijl ik wachte bij een stoplicht kwam er een politie motor schuin achter mij op de normale weg te staan. Ik zag hem en we kwamen beide van verschillende richtingen dus hij kan mij niet gezien hebben terwijl ik reed. Stoplichten gingen op groen en we reden bijde weg ik extra rustig zodat hij me niet zou aanhouden. Dit deed hij toch niet met reden maar gewoon voor controle. De brommer moest ik in zen vrij zetten hij gaf 1x gas en ik moest mee (elke brommer duikt in toeren in zen vrij maar ok) Terwijl ik achter hem rij trek ik me begrenzer(eurobegrenzer) eruit die zit onder mijn tank en kan alleen met een tauwtje los worden getrokken en is pas zichtbaar als je de tank er af haalt.

Hij reed onbegrenst 90+ (70cc 21mm etc.) Hij reed 45 maarja enorm veel gestotter en rook dus ik zag de bui al hangen. De agent zij nadat hij die rook zag direct al dat ik 3sec mog nadenken of ik de begrenzer er weer in deed of hij zal hem in beslag nemen voor technisch onderzoek. Ik ontken dat ik een begrenzer heb aangezet en dat hij zo rijd maar de cdi niet helemaal goed is. Rollerbank op maar daar kwam amper 45 uit. Hij moest daar blijven en zal nu uit elkaar gehaald worden ofzo?

Hebben ze dit recht serieus? Die agent heeft mij nooit harder dan 45 zien rijden en op de rollerbank ook niet. Ja hij stottert gigantisch maar dat kon al zo wezen hij kan niet aan 1x gas geven concluderen dat de brommer is opgevoerd.

Wat kan ik doen om mijn brommer terug te krijgen? Heb ik ergens recht op of heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt,
 

ktm 4 ever 27-6-2012 14:02 Print reply
Posts: 379
officieel belemmer je het onderzoek door te liegen dat je geen begrenzer hebt, dit is volgens mij strafbaar.

als hij in de vrij gewoon normaal loopt en flink toeren maakt. en dan tijdens het rijden in eens bar slecht loopt en niet meer op toeren komt is er voor hun reden genoeg om het niet te vertrouwen en mee te nemen voor onderzoek.

als je in de vrij 10k rpm kan maken en tijdens het rijden nog maar 6k dan is dat natuurlijk wel verdacht.
 
mbx-genieter 27-6-2012 14:12 Print reply
Posts: 758
Dat is dikke pech voor je.
Hoop maar dat ze de begrenzer niet vinden anders is het belemmering vande rechtsgang oid.
Ze kunnen ook nog de cilinder eraf halen en met een beetje pech weten ze dan precies te vertellen hoeveel cc het is.
Maar wacht eerst maar eens af misschien valt het wel mee voor je.
 
JB1 27-6-2012 14:13 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ktm 4 ever
officieel belemmer je het onderzoek door te liegen dat je geen begrenzer hebt, dit is volgens mij strafbaar.

als hij in de vrij gewoon normaal loopt en flink toeren maakt. en dan tijdens het rijden in eens bar slecht loopt en niet meer op toeren komt is er voor hun reden genoeg om het niet te vertrouwen en mee te nemen voor onderzoek.

als je in de vrij 10k rpm kan maken en tijdens het rijden nog maar 6k dan is dat natuurlijk wel verdacht.


Zegt de term belast en onbelast jou iets?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
ktm 4 ever 27-6-2012 14:18 Print reply
Posts: 379
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Zegt de term belast en onbelast jou iets?



tuurlijk zegt mij dat wat, maar dat verschil is geen 3krpm

als die in de vrij 12k maakt dan houdt die bij normake belasting niet al bij 7k 8k op

Dit bericht is gewijzigd door ktm 4 ever op 27-6-2012 om 14:20 uur.
 
BDW 27-6-2012 14:21 Print reply

Posts: 97
Mijn oldtimer flandria draait onbelast 11k, belast met moeite 6,5k
 
Once we die, just drive.
ktm 4 ever 27-6-2012 14:27 Print reply
Posts: 379
dat vind ik toch wel een groot verschil, bij mijn derbi maakt het ongeveer 2k uit
 
ChielTZR 27-6-2012 14:32 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ktm 4 ever
dat vind ik toch wel een groot verschil, bij mijn derbi maakt het ongeveer 2k uit


heb nog nooit mijn tzr volgas gegooit in de vrij. gaat hij echt niet leuk vinden, dan wordt het 15k plus. belast liggen de toerentallen toch echt een stuk lager.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
ktm 4 ever 27-6-2012 14:34 Print reply
Posts: 379
het maakt verder ook niet uit, als ze willen mogen ze je toch zo op de roller gooien.

ik zou zelf weigeren om hem volgas te gooien in zn vrij, omdat ik dat niet al te best acht voor mijn blok.
 
JB1 27-6-2012 14:35 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ktm 4 ever
het maakt verder ook niet uit, als ze willen mogen ze je toch zo op de roller gooien.

ik zou zelf weigeren om hem volgas te gooien in zn vrij, omdat ik dat niet al te best acht voor mijn blok.


Balen, oom agent doet dat als ie er zin in heeft
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
.luuk 27-6-2012 14:42 Print reply

Posts: 1483
Komt er gewoon op neer dat je pech hebt.

Met een beetje geluk, zoeken ze alleen die begrenzer op, roppen die eraf, en zetten hem nog een keer op de bank.

Krijg je dus een boete voor je snelheid, en 1 voor het hebben van een schakelbare begrenzer.

Je wist dat ie zo hard liep, deal with it.


 
ktm 4 ever 27-6-2012 14:42 Print reply
Posts: 379
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Balen, oom agent doet dat als ie er zin in heeft



toen ik op de roller moest wouden ze dat ook doen, heb ik gewoon geweigerd. gezegd dat het slecht is voor m'n blok, en nog aan het warmrijden was. en als je toch al moet, wat heeft het dan voor zin om in z'n vrij vol gas te geven?
 
kenny77 27-6-2012 14:43 Print reply

Posts: 29286
Heeft de politie agent je niks uitgelegd?

Ik zou op zijn minst vragen, naar welke politie bureau ze mijn brommer brachten.
Wat ze precies van plan zijn, wat de technische controle inhoud.
En wanneer ik mijn brommer terug kon verwachten.

Maargoed, ik neem aan dat ze de laatste jaren wel al een hoop begrenzers hebben gecontroleerd en ze hem bij de technische controle ook vinden. (dat gaan ze bij de technische controle proberen)

Dan zul je een boete krijgen voor de begrenzer.

Daarna zetten ze hem alsnog op de rollerbank om te kijken hoe hard hij gaat zonder de begrenzer, dan zul je voor die snelheid ook een boete krijgen.

En als ze het helemaal leuk willen maken nemen ze ook je kenteken papieren in beslag als hij daadwerkelijk boven de 90km/h haalt.

Dus ik zou rekenen op 2 boetes en kentekenpapieren in beslag.
(Dan moet je hem origineel maken en dan weer opnieuw laten zien, dan krijg je ze weer terug)

Ik denk niet dat ze de cilinder eraf halen , aangezien het makkelijker is om hem heel te laten en de boetes uit te schrijven voor begrenzer + snelheid, dat brengt al genoeg in het laatje.
 
Wizard1894 27-6-2012 15:35 Print reply

Posts: 695
het is gewoon een risico die je neemt als je je brommer opvoert, ik heb hier een eurobegrenzer liggen als die aanzet loopt ie hartstikke mooi zonder stotteren etc en rijd 55 km/h, zonder rond de 80.
 
aXed 27-6-2012 15:37 Print reply
Posts: 8
Ik werd op het politie bureau op de rollerbank gezet alleen ik bedenk me nu net dat ik helemaal geen invordering bewijs heb gekregen? En het duurde zeker 3 weken voor mijn brommer aan de beurt is. Kreeg nog wat informatie opgestuurd.

Ik kon sws mijn begrenzer niet terug doen en de boete accepteren aangezien ik er niet bij kan als deze er eenmaal uit is. De tank moet er daar voor af. Wat is het ergste wat er kan gebeuren? Torenhoge boete of meer? Hij reed onbegrensd 110 op de teller voornamelijk afgesteld voor trek snelheid.
 
ChielTZR 27-6-2012 15:38 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
het is gewoon een risico die je neemt als je je brommer opvoert, ik heb hier een eurobegrenzer liggen als die aanzet loopt ie hartstikke mooi zonder stotteren etc en rijd 55 km/h, zonder rond de 80.


TS had een ook eurobegrenzer, maar bij hem stotterde hij wel heel erg.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Dit topic is 8205 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved