Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Hulp nodig SS50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 716 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66517 - Hulp nodig SS50
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1682 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

janh95 26-6-2012 9:10 Print topicpost

Posts: 426
Hallo ik heb gister mijn distributie vervangen.
Gedaan zoals het hoort. Vliegwiel staat op T en het O'tje op de nokkenas tegenover de inkeping.
Ben toen een proefritje gaan rijden. en het viel me op dat hij nogal wat tikte.
Dacht dus dat de distributie te slap stond. dit was ook zo. maar zorgde niet voor het tikken.
Van morgen richting school gaan rijden. Maar toen was het complete vermogen weg.(eerst wel iets maar minder)
Het klinkt net of de zuiger de hele tijd tegen de kleppen aan ramt.
Wat is dit?
Komt dit door dat de distributie misschien een tandje van tijd af staat?
Er zit wel een zelf gemaakt spietje in waardoor en vliegwiel wel een klein beetje verdraaid zit, maar een gewone spie wil niet want die spie baan is helemaal uitgelubberd.
Zou dit verholpen kunnen worden door het de distributieketting op het nokkenas tandwieltje een tandje later of eerder te zetten?

Met vriendelijke groet,
Jan Eefsting
 
You can either agree with me or be wrong!

Wizard1894 26-6-2012 9:34 Print reply

Posts: 695
als je vliegwiel is verdraaid dan is hij dus nu constant op de verkeerde momenten een vonk aan het geven, als je dat verhelpt zou het klaar moeten zijn
 
janh95 26-6-2012 9:35 Print reply

Posts: 426
Ja maar daar voor was het vliegwiel ook verdraaid. en liep hij aardig goed. Niet om over op te scheppen maar goed genoeg om op te rijden.
 
You can either agree with me or be wrong!
ktm 4 ever 26-6-2012 12:04 Print reply
Posts: 379
hoe is je klepspeling?

als de zuiger tegen de kleppen ligt te ketsen zou ik de boel maar snel loshalen
 
Wizard1894 27-6-2012 0:08 Print reply

Posts: 695
heb je na alles ook klepspelling gecontroleerd? zal rond de 0.2 0.4 mm moeten zijn ongeveer.
 
4takker 27-6-2012 0:15 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
heb je na alles ook klepspelling gecontroleerd? zal rond de 0.2 0.4 mm moeten zijn ongeveer.


fout 0,05 in en uitlaat klep.


blijkbaar heeft hij zijn kleppen aan krom gereden.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: janh95Dit zijn de foto's









Dit bericht is gewijzigd door 4takker op 27-6-2012 om 0:16 uur.

Dit bericht is gewijzigd door 4takker op 27-6-2012 om 0:17 uur.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly

Dit topic is 1682 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved