Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 6000 toeren dip.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1021 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66511 - 6000 toeren dip.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2126 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

WestlandMB 23-6-2012 20:31 Print topicpost

Posts: 1338
Hallo allemaal,

Mijn mb heeft een probleen, want bij circa 6000 toeren valt hij weg, ik moet me gas terug toen naar ongeveer een kwart, en dan trekt hij door naar de 10.000 toeren. Het lijkt net een dood punt.

Dit is sinds ik een hele restauratie hebt gedaan.

De stappen die ik tot nu toe hebt ondernomen.
- ontsteking vervroegen
- andere originele ontsteking geplaats
- verschillende sproeiers
- verschillende gasnaalden
- verschillende uitlaten
- membraan vervangen
- verschillende vliegwielen geprobeerd
- massadraad nagekeken
- verschillende bougiekapjes geprobeerd

Ik heb het idee dat de carburateur goed is afgesteeld, vroeger reed ik ook altijd ermee.

Huidige setup is als volgd.
70 airsal met nieuwe zuiger en kop
2 kleps membraan vervangend
20mm mikuni externe sproeier 120
Originele luchtfilter met grote slangen
Luhao uitlaat


Zelf dacht ik dat misschien de kabelboom ergens stroom zou weg lekken, maar dit is misschien niet logisch, omdat de dip echt alleen bij 6000 toeren zit. Een cilinder eigenschap was mijn tweede idee, maar voorheen had de airsal het niet, en de nieuwe zuiger is van hetzelfde merk. Ook met een inlaat in de zuiger.

Wie heeft er tips naar mijn speurwerk?
 

JB1 23-6-2012 20:35 Print reply

Posts: 14881
Je CDI.
Typische honda kwaal, waar ie moet beginnen met vervroegen gaat ie verlaten.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
WestlandMB 23-6-2012 20:38 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Je CDI.
Typische honda kwaal, waar ie moet beginnen met vervroegen gaat ie verlaten.


Sorry, deze ben ik vergeten erbij te zetten. Ik heb twee verschillende cdi's geprobeerd, beide zijn ze goed werkend op mijn andere mb, maar op deze niet.
Of zou ik dan echt een mos300 moeten zoeken?

De cdi's die ik heb zijn origineel honda van dat met shingedin of zoets.

Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 23-6-2012 om 20:39 uur.
 
JB1 23-6-2012 20:39 Print reply

Posts: 14881
Ja, zoek maar naar een MPS dan.
Misschien dat een extra massakabel leggen nog wat verschil kan maken, maar dat lijkt me sterk.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
WestlandMB 23-6-2012 20:47 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Ja, zoek maar naar een MPS dan.
Misschien dat een extra massakabel leggen nog wat verschil kan maken, maar dat lijkt me sterk.



Oke bedankt, ik hou je op de hoogte.

Stationair heb ik trouwens geen problemen. Is dat dan niet raar?
 
mbx-genieter 23-6-2012 22:32 Print reply
Posts: 758
Kan je ook geen benzine probleem hebben dat je benzine toevoer niet optimaal is.
 
maerijn 23-6-2012 22:57 Print reply

Posts: 2455
Reed die hiervoor met deze setup goed?
Doet me ook denken aan te kleine sproeier.
 
WestlandMB 24-6-2012 14:41 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Kan je ook geen benzine probleem hebben dat je benzine toevoer niet optimaal is.


Ik heb wel een nieuwe benzinekraan, zonder sproeier rijd hij ook. Maar dat is denk een eigenwchap van de 20mm mikuni, die zonder sproeier hetzelfde rijd als sproeier 150.

De setup heeft eerder wel goed gelopen, alleen zat er toen een proma op en het blok was nog niet gereviseerd, afstelling heb ik al geprobeerd.
 
mbx-genieter 24-6-2012 18:03 Print reply
Posts: 758
Probeer de sproeier eens te verkleinen naar 100/105.
Je moet iets proberen.


 
KlaasMarten 24-6-2012 18:05 Print reply

Posts: 423
Heb je je ontsteking helemaal naar rechts?
En anders is het je carburateur afstelling.
Probeer es een kleinere
 
Haus am See
Wizard1894 25-6-2012 9:46 Print reply

Posts: 695
Ik heb zelfde setup alleen bij mij rijdt ie super met choke en zonder choke begint ie uit te vallen. sproeier 115 18 mm carb 70cc airsal.
Valse lucht bij koppakking zou dat zoveel kunnen schelen? Die lekt beetje
 
JB1 25-6-2012 11:15 Print reply

Posts: 14881
Probeer eens een gasnaald te regelen van een 24mm Mikuni, denk dat dat je probleem is.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
WestlandMB 25-6-2012 18:03 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Probeer eens een gasnaald te regelen van een 24mm Mikuni, denk dat dat je probleem is.


Heb ik al geprobeerd. Geen verschil. Ik zit ook niet boven sproeiermaat 150.

Ik ga die mps cdi proberen, en nog even wat extreem kleine sproeiers proberen. Er zit een lichte stotter helemaal boven in het toerengebied bij circa 9,5k toeren. (cilinder draait max 10.5k). Dus ik ga nog wat proberen. Bougie ziet er wel goed mooi bruin uit.

@wizard, zorg eerst dat alles technisch in orde is, geen lekkende koppakkingen en andere narigheid. Sproeier 115 mikuni zou je redelijk goed zitten, maar keihin zit je denk behoorlijk groot, of je luchtfilter is niet origineel?
 
WestlandMB 2-7-2012 21:35 Print reply

Posts: 1338
Het is opgelost.

Na alles nagetrokken te hebben wou ik alles doormeten. Zonder echt resultaat. Toen ik de bobine terugplaatsde was de dip opeens weg. Alleen in de eerste twee versnelling geeft hij een korte stotter. Dit zal wel cdi kwaaltje zijn en anders misschien wat fijn afstelling. Het is in ieder geval niet hinderlijk.

Waarschijnelijk maakt de bobine niet goed aarde, of een van de stekkers was vies. Ik heb wel het nieuwe type honda bobine. Er staat ook iets van "TEK" op. Is dit immitatie, of gewoon goed?
 

Dit topic is 2126 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved