Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 44 slag 50cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1030 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66500 - 44 slag 50cc
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2379 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Chiel1994 20-6-2012 19:41 Print topicpost

Posts: 628
Zou ik een 50cc cilinder op een am6 blok kunnen combineren met een 44 of 45mm slag krukas? Eventueel met tussenplaten, of komt dan mijn poort timing etc. in gevaar?

Mvg
 
BX nr. 19 Superklasse!

lytseleen 20-6-2012 19:43 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Chiel1994
Zou ik een 50cc cilinder op een am6 blok kunnen combineren met een 44 of 45mm slag krukas? Eventueel met tussenplaten, of komt dan mijn poort timing etc. in gevaar?

Mvg

word niks heb het eens nagelopen met een mhr cilinder maar de spoel poort timingen kwamen op 146 of 148 graden ofzo uit. zal het nu ff na kijken.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
Chiel1994 20-6-2012 19:44 Print reply

Posts: 628
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
[...]

word niks heb het eens nagelopen met een mhr cilinder maar de spoel poort timingen kwamen op 146 of 148 graden ofzo uit. zal het nu ff na kijken.

Oke kijk maar even
 
BX nr. 19 Superklasse!
lytseleen 20-6-2012 19:50 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Chiel1994
[...]

Oke kijk maar even

was voor 45mm slag spoel timing was 146 graden. spoelpoort zit op 31mm vanaf bovenkant cilinder. mijn 50cc 33mm vanaf bovenkant cilinder. elke mm is 4,5 graden verschil.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
RikDT50MX - Nieuws Poster 20-6-2012 20:25 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
[...]

was voor 45mm slag spoel timing was 146 graden. spoelpoort zit op 31mm vanaf bovenkant cilinder. mijn 50cc 33mm vanaf bovenkant cilinder. elke mm is 4,5 graden verschil.

dat lijkt me sterk, aangezien de zuigerbeweging sinusiaal is. iedere graad zal das een ander aantal milimeters zijn. Op bovenste dooiepunt is een graad niks aan milimeters terwijl hij halverwege veel meer milimeters beweegt per graad.
 
I Can Play With Madness
lytseleen 20-6-2012 20:35 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
[...]

dat lijkt me sterk, aangezien de zuigerbeweging sinusiaal is. iedere graad zal das een ander aantal milimeters zijn. Op bovenste dooiepunt is een graad niks aan milimeters terwijl hij halverwege veel meer milimeters beweegt per graad.

ja dat klopt idd heb ik fout.. ik had gemeten dat 4mm 18 graden verschilde.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
Chiel1994 20-6-2012 20:39 Print reply

Posts: 628
Ja van die graden weet ik het fijne niet vanaf, maar het zal dus niet goed werken?
 
BX nr. 19 Superklasse!
lytseleen 20-6-2012 20:43 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Chiel1994
Ja van die graden weet ik het fijne niet vanaf, maar het zal dus niet goed werken?

je moet een cilinder vinden met een kleinere boring. waarschijnlijk word dat al heel erg moeilijk. als je een cilinder hebt moet je hopen dat de timingen kunnen dus niet te hoog. je moet een passende maat zuiger kunnen vinden.

Dit bericht is gewijzigd door lytseleen op 20-6-2012 om 20:44 uur.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
markRD 20-6-2012 21:16 Print reply

Posts: 1178
Het is een enigzins raar project, maar er zijn ook veel laag/vreemd getimede cilinders. Denk bijv. aan een airsal, deze hebben vaak spoelpoorten die 2mm moeten worden verlaagd voordat je aan 130 graden spoeltiming zit. Maar ik denk niet dat je er aan moet beginnen als je niet veel zin hebt in veel werk.


En! Een 40mm cilinder is bij 44 of 45mm slag natuurlijk niet meer een 50cc. Maar dat wist je!?

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 20-6-2012 om 21:18 uur.
 
TZRBart 20-6-2012 21:20 Print reply
Posts: 946
daarom wilde hij dit waarschijnlijk doen denk ik
 
honda fryslan 20-6-2012 22:33 Print reply

Posts: 1914
enige mogelijkheid is om de bovenkant van de cilinder op te lassen, cilinder opnieuw boren en een nieuwe wand laten zetten.. echter zie ik het voordeel er niet van omdat je zoals al eerder vermeld boven de 50cc komt.. en er zijn genoeg snelle cilinders te krijgen met meer cc's..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Chiel1994 20-6-2012 23:03 Print reply

Posts: 628
De cilinder inhoud boeit me niet zoveel, dan kan ik er ook een 70cc onder pleuren natuurlijk. Maar het leek me zo een leuk projectje. Maar zon krukas kost niet niks dus wou ik weten of er een grote kans was dat het wat zou worden.
 
BX nr. 19 Superklasse!
Aprilia RX 50 2003 21-6-2012 8:26 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Chiel1994
De cilinder inhoud boeit me niet zoveel, dan kan ik er ook een 70cc onder pleuren natuurlijk. Maar het leek me zo een leuk projectje. Maar zon krukas kost niet niks dus wou ik weten of er een grote kans was dat het wat zou worden.


ik acht die kans niet zo aanwezig
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 2379 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved