PHB |
7-6-2012 11:11 |
Posts: 536 |
als hij verzuipt moet je grotere sproeier proberen
als hij begint te stotteren kleinere
|
|
honda power |
|
Mark300 |
7-6-2012 12:10 |
Posts: 440 |
Al zit er een sproeier 110 in, starten moet ie gewoon doen.
Maar loopt hij nou wel of niet?
Eerst zeg je dat ie niet meer start, en vervolgens dat ie verzuipt.
|
|
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless |
|
Santa Cruz |
7-6-2012 12:13 |
Posts: 716 |
Starten heeft niets te maken met je hoofdsproeier.
Als hij niet wil starten moet je het elders zoeken dan bij je hoofdsproeier.
- Ontsteking? Zo niet: vervang bougie, loop bedrading na, zekeringen, andere bobine proberen, andere bougiedop, ...
- Compressie? Je zegt van wel
- Benzine? = wordt de bougie nat terwijl je probeert te starten?
Zo niet: carburator uitkuisen zeker de stationairsproeier, luchtfilter uitkuisen, benzineleiding nalopen
en wat bedoel je met verzuipen? Dat er precies te veel benzine in de cilinder komt?
|
|
2takt of 4takt? Supermotard! |
|
.luuk |
7-6-2012 12:14 |
Posts: 1483 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PHB
als hij verzuipt moet je grotere sproeier proberen
als hij begint te stotteren kleinere
Lees je verhaaltje nog eens?
@ ts afstelling was goed die 2 weken? Niet inhouden, stotteren?
|
|
|
|
Jerros |
7-6-2012 12:36 |
Posts: 8 |
Bedankt voor jullie reacties.
De scooter start niet.
De ontsteking doet het volgens mij gewoon, bougie vonkt gewoon.
Compressie is gewoon goed.
Bougie wordt zeiknat als je aan het kicken bent.
Ik had het idee als er een te grote sproeier in zit en de bougie wordt zeiknat dat ie dan verzuipt omdat ie veels te veel benzine krijgt.
De afstelling was goed in de weken dat ik er mee reed, half gas hield hij wat in maar op zich deed ie het prima
|
|
|
|
Mark300 |
7-6-2012 12:38 |
Posts: 440 |
Hij startte spontaan niet meer, of nadat je het membraam verwisselt had?
|
|
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless |
|
Jerros |
7-6-2012 12:41 |
Posts: 8 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mark300
Hij startte spontaan niet meer, of nadat je het membraam verwisselt had?
Nee daarvoor starte die al niet ik dacht misschien is het membraam stuk.
|
|
|
|
Santa Cruz |
7-6-2012 13:20 |
Posts: 716 |
Starten doe je met choke open en de gas volledig dicht. Start hij na 5 keer kicken niet dan zet je de choke uit doe je bougie eruit, paar keer kicken met de gas vol open. Hierna bougie er terug in choke dichtlaten gas half/volledig open en nog een paar keer kicken.
Bougie opwarmen kan ook nog eens helpen. Start hij hierna nog niet, zoek maar de oorzaak bij je ontsteking of compressie. Als hij toch verzuipt tijdens startprocedure krijgt hij zeker benzine.
Luchtfilter ook nakijken! en luchtschroef van je carbu. Standaardafstelling is volledig dicht en dan twee toeren uit
|
|
2takt of 4takt? Supermotard! |
|
Jerros |
7-6-2012 13:22 |
Posts: 8 |
Na ongeveer 2 weken goed gereden te hebben, en met 1x kicken en lopen.
Begon die moeilijk te starten en moest ik wel 10 minuten kicken voor die aanging. Eenmaal aan liep ie gewoon goed. Daarna starte die helemaal niet meer. Toen ben ik gaan kijken wat er nou aan de hand was.
|
|
|
|
Jerros |
7-6-2012 13:28 |
Posts: 8 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Santa Cruz
Starten doe je met choke open en de gas volledig dicht. Start hij na 5 keer kicken niet dan zet je de choke uit doe je bougie eruit, paar keer kicken met de gas vol open. Hierna bougie er terug in choke dichtlaten gas half/volledig open en nog een paar keer kicken.
Bougie opwarmen kan ook nog eens helpen. Start hij hierna nog niet, zoek maar de oorzaak bij je ontsteking of compressie. Als hij toch verzuipt tijdens startprocedure krijgt hij zeker benzine.
Luchtfilter ook nakijken! en luchtschroef van je carbu. Standaardafstelling is volledig dicht en dan twee toeren uit
Choke is auto geregeld. Heb al met meerdere luchtfilters geprobeerd, poverfilter en een stadaard filter, maar dat werkt ook niet. Hij ontsteekt goed en de compressie is gewoon prima. Benzine krijgt ie genoeg want hij verzuipt nij de startprocedure. Carb. kwa lucht al op alle standen geprobeerd. Daar kan het niet aan liggen.
|
|
|
|
Santa Cruz |
7-6-2012 13:39 |
Posts: 716 |
Is zo'n ding viertakt? Anders je timing van je nokkenas nakijken.
Probeer toch maar even andere bougie
|
|
2takt of 4takt? Supermotard! |
|
Jerros |
7-6-2012 13:42 |
Posts: 8 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Santa Cruz
Is zo'n ding viertakt? Anders je timing van je nokkenas nakijken.
Probeer toch maar even andere bougie
Nee is gewoon een 2takt. Ik zal wel even een andere bougie en bougiedop halen om het een en ander uit te sluiten
|
|
|
|
Santa Cruz |
7-6-2012 13:47 |
Posts: 716 |
Kan je die elektrische choke niet omzeilen ofzo? Allemaal leuk als het werkt, maar nu is dat wel iets anders. Als hij namelijk blijft choken terwijl je probeert te starten zal je cilindertje volzitten met benzine en gewoonweg niet starten.
|
|
2takt of 4takt? Supermotard! |
|
Jerros |
7-6-2012 13:51 |
Posts: 8 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Santa Cruz
Kan je die elektrische choke niet omzeilen ofzo? Allemaal leuk als het werkt, maar nu is dat wel iets anders. Als hij namelijk blijft choken terwijl je probeert te starten zal je cilindertje volzitten met benzine en gewoonweg niet starten.
Ja ik weet niet wat er gebeurt als je die eruit trekt of afkoppelt. Ik heb altijd handmatige choke gehad dus dit is weer heel wat nieuws voor me . Ik zal dat ook even proberen gelijk vanmiddag.
|
|
|
|
Brommers en meer |
7-6-2012 15:39 |
Posts: 1966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jerros
[...]
Ja ik weet niet wat er gebeurt als je die eruit trekt of afkoppelt. Ik heb altijd handmatige choke gehad dus dit is weer heel wat nieuws voor me . Ik zal dat ook even proberen gelijk vanmiddag.
wij hadden bij de dj gewoon de electrice choke kabel er af gehaald einde probleem
|
|
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha |
|