Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Aprilia SR factory ditech probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1133 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66450 - Aprilia SR factory ditech probleem
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 15060 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bolo 6-6-2012 21:36 Print topicpost

Posts: 234
Hallo allemaal mijn aprilia ditech wil niet meer starten.
na de diagnose te hebben uitgevoerd heb ik de volgende foutmeldingen:
Pick-up sensor failure ECU 02
Throttle position sensor 1 malfunction ECU 06
Throttle position sensor 2 malfunction ECU 07
Throttle position sensors malfunction ECU 08
Incorrect charging voltage ECU 09
Ignition circuit malfunction ECU 13
Fuel pump malfunction ECU 14
Engine rpm limiter tripped ECU 15

Ik heb al gekeken maar heb wel een mooie blauwe vonk.
Als ik probeer te starten met deo in de air box te spuiten dan start die maar zodra ik stop met deo spuiten slaat die af.
Kan iemand mij verder helpen?
 

ktm 4 ever 6-6-2012 21:44 Print reply
Posts: 379
haal je injector eens los, en kijk of die wel injecteerd
 
honda fryslan 6-6-2012 21:55 Print reply

Posts: 1914
hoeveel km heeft de scooter op de teller?

accu wel genoeg spanning?
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Bolo 6-6-2012 21:57 Print reply

Posts: 234
accu heeft genoeg spanning en km stand is 25263 hoe kan ik controleren of die injecteert?
 
ktm 4 ever 6-6-2012 21:59 Print reply
Posts: 379
injector loshalen, en dan proberen te starten. als het goed is komt er dan benzine uit.

heb je hem ook lange tijd stil laten staan?
 
Bolo 6-6-2012 22:04 Print reply

Posts: 234
staat nadat die tijdens het rijde uitviel ongeveer 1 a 2 weke stil
 
honda fryslan 6-6-2012 22:08 Print reply

Posts: 1914
is er al eens een nieuwe zuiger/cilinder etc op gezet?

zoniet dan kun je er bijna wel vanuit gaan dat het daar nu tijd voor is..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
ktm 4 ever 6-6-2012 22:09 Print reply
Posts: 379
als die langere tijd stilstaat kan de benzine niet goed meer zijn, na ca 2 maand, maar dat is denk ik niet niet het geval. dus gewoon even injector loshalen.
 
Bolo 6-6-2012 22:11 Print reply

Posts: 234
injector losgehaald en er komt benzine uit als ik start.
 
ktm 4 ever 6-6-2012 22:12 Print reply
Posts: 379
hoeveel benzine? het zou kunnen dat de injector vies is en daardoor te weinig spuit. brandstof druk is ook goed?
 
Bolo 6-6-2012 22:15 Print reply

Posts: 234
hoeveel benzine? een wolkje. hoe check ik de brandstof druk?
 
ktm 4 ever 6-6-2012 22:19 Print reply
Posts: 379
brandstof druk kun je controleren door een metertje erop te zetten, maar als hij mooi vernevelt moet het eigenlijk wel genoeg zijn om te starten. weet je wat de brandstof opbrengst per minuut moet zijn van dat type injector? dan kun je een minuut lang starten, de benzine opvangen en kijken of dit overeenkomt.

en anders even compressie meten van de cilinder

Dit bericht is gewijzigd door ktm 4 ever op 6-6-2012 om 22:19 uur.
 
Bolo 6-6-2012 22:25 Print reply

Posts: 234
compressie heeft die wel zo te voelen. opbrengst van de injector zou ik niet weten.

nieuwe ECU check gedaan zie hier het resultaat:
Wrong signal from throttle position sensor 2 ECU 05
Throttle position sensor 1 malfunction ECU 06
Throttle position sensor 2 malfunction ECU 07
Throttle position sensors malfunction ECU 08

Dit bericht is gewijzigd door Bolo op 6-6-2012 om 22:32 uur.
 
ktm 4 ever 6-6-2012 22:32 Print reply
Posts: 379
heb je onlangs wat verandert? sinds wanneer doet hij het niet meer?


throttlepot fout zou ik voor langs de bromboer gaan voor reseten, dat kan het uitvallen verklaren, maar ik bestijfel ook of je injector wel goed is of de brandstof druk. voor de koude start word meestal extra ingespoten, als soort choke.

als je start zonder deo, is dan de bougie wel nat?

Dit bericht is gewijzigd door ktm 4 ever op 6-6-2012 om 22:37 uur.
 
Bolo 6-6-2012 22:41 Print reply

Posts: 234
ja bougie is nat en tja starten kun je het niet egt noemen maar hij wil lopen maar kan zichzelf niet lopend houden.
wat houd het resetten van de throttlepot eigenlijk in?
 
ktm 4 ever 6-6-2012 22:43 Print reply
Posts: 379
bij de dealer de ecu laten resetten, ivm foutmelding. maar als de bougie nat is en hij vonkt, zou ik toch maar eens de cilinder eraf halen aangezien er al 250000 op de teller staat.
 

Dit topic is 15060 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved