Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Waarom gaat hij opeens veel harder????

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1020 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66446 - Waarom gaat hij opeens veel harder?...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 11049 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

sjarger 6-6-2012 9:03 Print topicpost
Posts: 9
Aangezien mijn zoektocht naar een Motocompo nog loopt en ik wel wil rondrijden heb ik een oude jeugdliefde gekocht welke ik vroeger nooit zelf gehad heb gekocht.
Een Citta....

In het kort, heel mooi, blauw kenteken, weggebracht voor nieuwe bougie/puntjes en carb schoonmaken. Nu 3 x op gereden, max 20 minuten per rit.

Gisteravond rij ik naar huis en zeg dat hij 35 rijdt en ik rij ook 15 minuten lang één snelheid (35) en opeens uit het niets krijg ik zeg maar een duw in mijn rug en loopt hij zo'n 45 kmpu. En dat doet hij tot thuiskomst, 5 minuten later.
Vanochtend naar mijn werk maar citta gepakt om te kijken of hij nog zo hard reed maar hij ging gewoon weer 35 en ik kreeg onderweg ook die extra versnelling niet (naar werk is ook zo'n 20 minuten rijden)

Heeft iemand enig idee waarom/hoe het kan dat hij gisteravond opeens een stuk harder liep en de volgende dag weer niet??? En enig idee waardoor hij opeens harder gaat lopen dan normaal???

Dank voor jullie reacties. Ik vind het allemaal heel leuk om op te rijden maar ben helaas een technische nul

Dit bericht is gewijzigd door sjarger op 6-6-2012 om 9:04 uur.

Dit bericht is gewijzigd door sjarger op 6-6-2012 om 9:05 uur.
 

Aprilia RX 50 2003 6-6-2012 10:29 Print reply

Posts: 6717
kweeg je soms net een extra zetje wind in de rug.

kan ook zijn dat er iets heel stroef loopt en dat dat soms even los schiet. denk aan een aanlopende rem of kapotte lagers
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
.luuk 6-6-2012 10:32 Print reply

Posts: 1483
Afstelling bovenin niet helemaal lekker?

Dat ie hem na een tijdje door die dip heen trekt

Heb dit probleem weleens vaker gehoord, maar weet niet meer wat daar de oorzaak van was

 
sjarger 6-6-2012 10:45 Print reply
Posts: 9
Nee het was geen zetje van de wind, je voelde echt in een keer een versnelling en daarna bleef hij harder rijden.
Omdat ik daar wel zeker van wilde zijn heb ik een extra stukje gereden van 3 lange rechte stukken en de wind had er geen invloed op.

Een collega van mij zegt zojuist dat ik er een keer een uur mee moet rijden ipv 20 minuten en kijken wat er dan gebeurd.
Hij heeft daarvoor ongeveer een jaar stil gestaan, nu dan puntjes en bougie laten vervangen en card is schoongemaakt dus misschien moet hij eens echt warm worden????

Maar leek mij meer dat er opeens een "begrenzer" vanaf ging. Of dat hij minder of meer lucht kreeg. Of meer benzine. Of dat de uitlaat meer open was enzzzz (hij maakte trouwens niet meer lawaai alleen natuurlijk door hoger toerental

 
sjarger 6-6-2012 10:47 Print reply
Posts: 9
Reactie op Luuk:
Ik hoop dat je er nog opkomt want zoiets leek het wel dat hij opeens "los kwam". Maar waardoor dat blijft dus nog even de vraag
 
Zelf_doen 6-6-2012 11:07 Print reply
Posts: 72
Is het niet dat ergens de bedrading niet helemaal goed zit.
Heb wel vaker gehoord van mensen dat ze an bv hun licht aan zetten en dan ineens een stuk beter snelle kunnen rijden.
Heb je al naar luchtfilter gekeken, misschien krijg hij te weinig lucht en kan die niet op max toeren komen.
 
Santa Cruz 6-6-2012 11:58 Print reply

Posts: 716
Ik ken het model Citta niet. Maar heeft die een vario?

Het kan gebeuren dat je gewichtjes vlak zijn afgesleten waardoor hij vooraan niet helemaal meer dichtgaat. Het kon gebeuren dat de rollers (=gewichtjes) plots verdraaid waren waardoor die wel terug helemaal dicht ging vooraan.
 
2takt of 4takt? Supermotard!
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 6-6-2012 14:11 Print reply

Posts: 8588
Een aangekoolde uitlaat kan soms ineens een dik stukje kool uitblazen. Een brommer moet eigenlijk 60 km/h rijden om aankolen te vermijden, dus binnen heel korte tijd koolt dat stukje weer aan.

In de winter als het koud is kan je brommer soms ook heel lekker plots door de koude lucht (natuurlijke turbo )
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
sjarger 6-6-2012 14:44 Print reply
Posts: 9
Ja maar als hij het stukje kool uitblaast zou hij de volgende ochtend ook sneller moeten rijden dan normaal lijkt me.

@ zelf doen
Ik ga zeker het luchtfilter bekijken maar het lijkt mij dat er geen speling in kan zitten of iets dergelijks.

Zou het te maken kunnen hebben met warmte van het blok?
Choke die er niet goed uit komt?
Te grote of kleine sproeier????
 
lukas puch 6-6-2012 19:55 Print reply

Posts: 611
schoot die shoke er toen niet af, omdat die er niet goed uit komt?
 
Frysk 6-6-2012 19:58 Print reply

Posts: 34928
Grappig, dit had mijn oude Peugeot 103 ook, ding liep altijd langzamer dan de FZ50 van een kameraad van me behalve soms dan begon hij te ratelen en toeren te maken en liep zo'n 10km harder

weet nog altijd niet waardoor het kan
 
giggitybyte
Aprilia RX 50 2003 6-6-2012 20:07 Print reply

Posts: 6717
had ik idd ook met m'n rx.

dat ding liep vaak ook op onverklaarbare wijze 95.
terwijl ie normaal stukkie langsamer ging
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
RD50mx 6-6-2012 21:19 Print reply
Posts: 353
ik zeg een Turbo-gat, zo'ne dikke turbooo jonge!
okee; even serieus: warmte van 't blok lijkt me hoogstens onwaarschijnlijk, als 't goed is trekt het blok ietsjes minder hard als ie warm is (compressie net iets minder). ik zou 't in de carb/uitlaat zoeken. wellicht als je de uitlaat even van de cilinder aftrekt dat je dan wat kunt zien
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos
rensss 6-6-2012 21:22 Print reply

Posts: 1110
Hahah ik zal jullie eens wat vertellen,


Mijn Zündapp had hetzelfde probleem eene keer reed ie 40 andere keer 50.
Het bleek dat de uitlaat in zijn geheel dichtgekoold was. Ik ben er bijna van verzekerd dat het je uitlaat is.

Toen ik de uitlaat had ontkoold trok hij richting de 60 en eroverheen.
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
rubbert 6-6-2012 22:02 Print reply

Posts: 8825
kan zijn dat er een dipje in z'n vermogen zit, waar hij normaliter tegenaan blijft, maar als je net even op het juiste moment een extra zetje krijgt hij daar net doorheen hipt, en verder trekt
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
sjarger 8-6-2012 10:45 Print reply
Posts: 9
Kijk dat zijn tips waar ik iets aan heb.
Ik zal van het weekend de uitlaat eronder vandaan schroeven.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik deze moet ontkolen?

 

Dit topic is 11049 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved