Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - advies aanschaf 125cc motor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 999 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66430 - advies aanschaf 125cc motor
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6000 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BenjaminDG 29-5-2012 21:43 Print reply

Posts: 4605
Zou maar braaf 125cc rijden tot je een zwaarder type mag aanschaffen.
 
Vlaanderen vrij!
yamahaman 29-5-2012 21:43 Print reply

Posts: 387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vintage-Racer
al ik nu zoiets aanschaf:
http://motoren.markt...;fta_ind=12&fs=1

en dan hang ik daar een XT500 blok in, daar kan ik nog wel voor weinig aan komen. en dan verder achterbrug en tank enze van een grotere cb erop zetten dat die wat ''stoerder is''? of zou dat een beetje opvallen qua blok?


Ben bang dat het frame dat niet erg fijn zal gaan vinden.
 
Alles hat ein ende, nur ein bratwurst hat zwei
4takker 29-5-2012 21:44 Print reply

Posts: 2395
als ik je een tip mag geven koop een 125cc die harder loopt dan 140 anders is het niet leuk op de snelweg als je een beetje tegen wind hebt.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Vintage-Racer 29-5-2012 21:46 Print reply

Posts: 108
volgens youtube loopt de nsr 125 160/170 op top. maar die is geen 11kw dacht ik.
Zou ik dit ''officieel'' kunnen laten begrenzen en dat ik dat er later zelf weer af trek. want moet wel leuk blijven natuurlijk
 
Vintage-Racer 29-5-2012 22:08 Print reply

Posts: 108
zo'n mito 125 lijkt ook nog wel leuk. lekker sportief. met die dubbele koplamp lijkt het wel een ducati.
Maar die zijn luchtgekoeld? en zijn die niet soort van duur in onderhoud? omdat het voor mij als een vrij onbekend en (denk ik) Italiaanse motor.
En italianen bouwen volgens mij alleen maar mooi spul maar geen kwaliteit. tenminste met auto's
 
BenjaminDG 29-5-2012 22:17 Print reply

Posts: 4605
Watergekoeld en die zijn niet zo kwalitatief.

Honda nsr125 is beter.


 
Vlaanderen vrij!
st.nyksterdriver 29-5-2012 22:31 Print reply
Posts: 3376
Je kunt inderdaad een nsr 125 laten begrenzen en later ontgrenzen maar weet wel dat als jij met 11 kw rijbewijs rond gaat tuffen op een motor met meer dan 11 kw en je rijdt bijvoorbeeld iemand dood of de rolstoel in je dus flink de beer bent. Voor de politie hoef je niet bang te zijn die kunnen dat zover ik weet niet effe controleren.
 
Vintage-Racer 29-5-2012 22:32 Print reply

Posts: 108
jah ik denk dat de nsr 125 mij wel wat lijkt maar die moet dan begrenst worden anders heeft die te veel vermogen. of is dit niet mogelijk?
Kan dit gewoon bij een motorzaak? Honda gaat toch eigenlijk wel als mijn voorkeur. gewoon goed
 
Vintage-Racer 29-5-2012 22:35 Print reply

Posts: 108
Nu stel ik mij deze situatie voor:
Ik heb een nsr 125.
deze heb ik officieel laten begrenzen, maar zelf later weer ontgrenst tot standaard.
nah mocht ik dan extreme brokken maken kan ik altijd die begrenzer er toch weer op maken? lijk mij gewoon een vernauwing in de uitlaat of een plaat in het luchtfilter.
 
BenjaminDG 29-5-2012 22:36 Print reply

Posts: 4605
Was die ook niet beschikbaar met 11KW papieren?

Dus officiƫle papieren en niet een testbank uitdraai want dat is toch niet wettelijk in orde.
 
Vlaanderen vrij!
RD50mx 30-5-2012 9:45 Print reply
Posts: 353
de meeste 125cc'ers halen geen 150, alleen als ze 2takt zijn (en meer vermogen hebben dan 11kW). je kunt ook nog even kijken op duitse sites, daar verkoopt men meer 125cc'ers. je hebt ook zo'n aprilia RS4 125, ook wel een grappig ding. verder is het inderdaad verstandig om niet te gaan rijden met een volvermogen (>11kW) 125'er, je kunt daar echt wel problemen mee krijgen
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos
mxbeunking 30-5-2012 10:02 Print reply

Posts: 2305
Als ik nou een KTM EXC125 koop is er toch geen drol aan om onder de 11kw te rijden
 
Draaiwerk nodig? = PB
Aprilia RX 50 2003 30-5-2012 11:48 Print reply

Posts: 6714
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mxbeunking
Als ik nou een KTM EXC125 koop is er toch geen drol aan om onder de 11kw te rijden


nee natuurlijk niet, maar dan moet je die motor ook niet kopen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
jeroentjen13 30-5-2012 12:57 Print reply
Posts: 850
je hebt ook veel motoren met op de papieren 11kW en in het echt meer hoor
gebeurt regelmatig. mijn kawasaki kdx200 had ook maar 18kW op papier en normaal heeft hij 28kW in het echt

er zullen dus ook wel veel 125cc's zijn die minder kW staan hebben op de papieren dan ik het echt
 
Venlonaer 30-5-2012 12:59 Print reply

Posts: 2431
Nadeel is dat je dan de lul bent als je wordt aangereden/iemand aanrijdt want als je ze powerrr controleren dan krijg je niksssss
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.

Dit topic is 6000 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved