Quote:Oorspronkelijk gepost door: Santa Cruz
nee 650 blok past niet, past ook niet aan de swingarm. Staat ook in mijn vorige post Aan de cilinderkop kun je inderdaad nog zelf een ophangpunt maken, maar voor de swingarm ophanging niet.
Eventueel de carters gebruiken van het 600 blok en dan alles ombouwen, maar ik betwijfel als alles wel zal passen...
Wat het ballansgewicht betreft, zolang beide maar even zwaar zijn, zal dat wel niet veel uitmaken denk ik
Die zijn waarschijnlijk door de jaren heen wat van gewicht gaan veranderen
hoezo kun je de achterbrug niet aanpassen?
of je vijlt wat van het blok af of je vijlt wat van de achterbrug af.. zo moeilijk is dat nou ook weer niet.
Owke, maar voorlopig ga ik hen nog met dit blok proberen.
Ik kon op de krukas niet duidelijk zien waar het punt stond voor bdp.
Dus heb ik maar een schroevendraaier in bougie gat gedaan om dat punt de bepalen. Alles staat als het goed is op tijd.
Morgen weer alles in elkaar zetten, en hopen dat het werkt.
Je motor in het BDP zetten is nu wel wat moeilijk met je vliegwiel eraf
Nee het 650 blok past niet aan de prolink. Het blok zit twee keer vast aan de achterbrug. één as gaat door de swingarm en een andere as gaat door een scharnierpunt van de prolink (nuja Uni-track bij Kawasaki). Dit zijn twee assen van (ik dacht 18mm). Bij het 600 blok staan deze doorgangen dichter bijeen dan bij het 650 blok. Past dus echt niet
Heej,
Ik zag bij voertuig info van je KLR (zag er allemaal netjes uit)
Dat je ook de rem had gereviseerd.
Had je hiervoor een apart revisie setje kunnen komen?
Of zijn het allemaal losse onderdelen?
Ik had me rem vloeistof namelijk ontlucht en Vervest,
Maar de rem liep niet helemaal soepel. Niet gek voor 26 oud.
Maar kan nog beter.
De remmen van een klr zijn niet zo fantastisch goed hoor. En zeker als je bedenkt dat ze 26 jaar oud zijn. Met een revisie kan het wel wat beteren, de zuiger zal dan iets makkelijker in de klauw heen en weer schuiven. En nieuwe remblokjes doen natuurlijk ook wonderen.
Remmen heb ik als volgd gereviseerd:
helemaal uit mekaar halen. Zuiger haal je eruit door perslucht in de klauw te persen via het gat waar de banjobout inzit.
Daarna alles ontvetten. Dichtingsrubbers in de klauw waar de zuiger inzit kan je best vervangen. Er zitten er twee eentje om de oliedruk binnen te ouden en eentje om de het vuil buiten te houden.
De andere rubbers omheen de "pinnen" best metteen mee vervangen.
Alle rubbers zitten (dacht ik) samen in een revisiepakketje.
Dan nog even nieuwe remblokjes erop en niet vergeten kopervet tussen de zuiger en de remblok te doen. Dit voorkomt een hoop narigheden bij de volgende demontage
succes.
Dit bericht is gewijzigd door Santa Cruz op 5-6-2012 om 11:45 uur.
Me motor doet het weer!!!.
Rijdt vrij redelijk, alleen hij wordt nog best snel iets te warm.
Als ik gewoon rustig over de dijk rij loopt de temperatuur al snel naar het midden van de schaal. Terwijl hij al zou moeten stoppen op het punt waar de thermostaat open gaat.
En als ik het gas dicht doe blijft hij even op 3k toeren hangen en zakt dan terug naar 2k toeren.
ook apart.
Maar k ga dan maar es opzoek naar revisie setje voor de rem.
Dit bericht is gewijzigd door Zelf_doen op 5-6-2012 om 20:34 uur.