Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - KLR 600 (4 takt) loopt snel warm nadat ik er mee ben gevallen.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 512 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66429 - KLR 600 (4 takt) loopt snel warm na...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5867 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Santa Cruz 30-5-2012 12:19 Print reply

Posts: 716
Is de ketting doorgevlogen? Onderaan het blok moet een soort spanner zitten, controleer (of vervang) zeker ook deze!
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Zelf_doen 30-5-2012 12:20 Print reply
Posts: 72
Ik heb het vliegwiel er nog niet af.
Maar ga dezen nu es proberen er af te halen

 
Zelf_doen 31-5-2012 19:08 Print reply
Posts: 72
Dus eindelijk vliegwiel er af.
Moest even zelf iets maken om vliegwiel vast te houden want ik had geen kromme steeksleutel 32 liggen. (gelukkig wel staal)
Ik was ik al me poelitrekker aan het verslijpen tot ik er achterkwam dat ik mijn vliegwiel trekker van tomos kon gebruiken.


Maar het resultaat is een afgebroken stuk van balans gewicht.
De as waar deze aan zit is ook ligt beschadigd.
Maar op zich valt het allemaal wel mee en ik heb nog een reserve blok voor onder delen dus denk dat ik het nog wel ga fixen.

Allen hoe zet je alle van die balansen nu op tijd?


Dit lag in me blok

Ik kwam deze ring los tegen.



schade
 
lytseleen 31-5-2012 19:12 Print reply

Posts: 1025
staan er geen streepjes op?
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
Zelf_doen 31-5-2012 19:14 Print reply
Posts: 72
Ik heb wel op gewicht en op as streepje staan.
Alleen deze al wordt niet meer aangedreven door de ketting.
Dus die kan ik gewoon vrij ronddraaien.

 
Santa Cruz 31-5-2012 19:57 Print reply

Posts: 716
Die circlips is een borging voor de ballanswang. Zeker vervangen!!!

Het uitlijnen van de ballansassen gaat als volgt:

Op de wang die je in je hand hebt staat een merkteken. Dit moet overeenkomen met het merkteken op de as.
Op de ketting zitten 5 zilveren schakels. Die zijn belangrijk.
Het merkteken op je krukastandwiel moet in de de enkele zilveren schakel vallen.
Op de ballanswang staat nog een tweede merkteken. Dit moet overeenkomen het het merkteken op het tandwiel achteraan. Dit laatste merkteken valt dan tussen de twee zilver gekleurde schakels links op de foto.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is? Zeg het in ieder geval als er iets niet klopt

Succes
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Zelf_doen 31-5-2012 21:45 Print reply
Posts: 72
hoi, bedankt voor de uitleg.

Het is me niet helemaal duidelijk waar die zilveren stukjes op de ketting dan moeten staan en waar de zuiger van de motor moet staan.
Maar ga het es grondig bekijken.

Heb btw, de koppelingskant ook even los gehaald om daar eventuele schade te bekijken.
Je zie dat daar de balansaas wel iets tegen de carter is gelopen maar dat zou voornamelijk zijn gekomen omdat er maar aan één kant een gewicht zat.

De as waar de circlip vast zat is ook beetje beschadige op einde.
Dus ga denk de circlip nog es met dun ijzerdraadje zekeren.


Andere gewicht balans as.

Metaal stukjes aan filter :P (goed dat ik niet veel meer mee gereden heb)
 
Santa Cruz 31-5-2012 21:53 Print reply

Posts: 716
Het is nogal moeilijk om uit te leggen zo... Rechtsboven op de foto's zit tussen de carterhelften nog een ballansas.

Dat filtertje ziet er inderdaad niet al te best uit...

edit: op het krukastandwiel staan 2 merktekens. Welk je neemt maakt volgens mij niet uit aangezien het om uitballanceren gaat. De zuiger zou in bovenste dode punt moeten staan als het merkteken in de schakel valt.

Hier ga je wijzer uit worden
http://www.sgtmarty....er-shaft-repair.html

Dit bericht is gewijzigd door Santa Cruz op 1-6-2012 om 9:52 uur.
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Zelf_doen 1-6-2012 17:52 Print reply
Posts: 72
Goede link hier gaat het hopelijk wel mee lukken.

Maar ik ben eerst even met die balans-as bezig geweest.
Aangezien die bij de randjes helemaal was ingelopen zou de circlip er weer zo af kunnen schieten als ik alles weer monteer.

Hier zie je dat alle hoekjes er af zijn gelopen.


Dus bedacht ik van als ik nu naar een draaier ga die gewoon de gleuf wat dieper maakt. dan kan er een kleinere circlip in die wel blijft zitten.
Bij een motor zaak, scheepswerf, auto tuningzaak, en constructie bedrijf geweest.
De ene had de goede beitel niet de andere, dacht dat het niet ging werken, de ander had er pas over een week tijd voor.
Dus dacht ik bij mezelf dan doe ik het zelf wel met dremel.


goed gelukt. Alleen moet nog even een kleiner maatje circlip halen.
 
Frysk 1-6-2012 19:21 Print reply

Posts: 34930
Ondanks dat ik zelf een Kawasaki heb valt het me altijd wat tegen.. ze rijden wel leuk maar kwalitatief zijn ze echt minder dan een Honda..

mijn kawa is de spie kapot gegaan door het vliegwiel wat over de krukas draaide.. nu is mijn spiebaan gewoon uitgesleten.. heb ik nog nooit met een Honda brommertje bereikt en daar heb ik al wel heel wat spieën mee versleten..
 
giggitybyte
Zelf_doen 1-6-2012 20:45 Print reply
Posts: 72
Klinkt net als het verschil tussen tomos en puch
Bij tomos heb ik de spie ook kapot gedraaid (het bij tomos ook maar klein pinnetje), bij puch nooit (ondanks het vliegwiel er afvloog tijden het tijden). :P
 
Santa Cruz 1-6-2012 20:55 Print reply

Posts: 716
Persoonlijk had ik die gleuf niet zelf dieper uitgezaagd. Maar als je er zeker van bent dat het goed gedaan is, dan is het zeker het proberen waard.
Is da gleuf nu niet te diep waardoor er te weinig stootrand van de circlips gaat overblijven om de ballanswang op zijn plaats te houden?


 
2takt of 4takt? Supermotard!
Santa Cruz 2-6-2012 18:56 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zelf_doen
Weet iemand toevallig of een KLR 650 blok ook op een KLR 600 past?
Mischien is het namelijk het best om gewoon een ander blok er op te doen,
nog even kijken hoe erg het met mijn blok is.


Sorry, ik had deze vraag niet meer gezien.
Het 650 blok lijkt gewoon exact op het 600 blok. Het onderblok schijnt te pass, hoewel veel het ook tegenspreken omdat het niet past met de swingarm ophanging. Een probleem waar je zoiezo op zal stoten is de bevestiging van het bovenste ophangpunt met de cilinderkop. Aangezien de slag van de 650 5mm langer is. Het blok is ongeveer anderhalve centimeter hoger


Dit bericht is gewijzigd door Santa Cruz op 2-6-2012 om 19:11 uur.
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Zelf_doen 4-6-2012 10:30 Print reply
Posts: 72
Owke, dan zou dat wel passen. Die bovenste ophang zijn gewoon losse plaatjes. Dus die zijn makkelijk zelf te maken. (kan ik altijd nog opzoek gaan naar een 650 blak als dingen in de soep lopen.

Maar ik had een ander rechter balans gewicht van een kickstart blok.
Deze zag er precies hetzelfde uit. alleen het blijkt dat deze 10g lichter te zijn dan de gene die kapot is gelopen.

Zou dit heel erg zijn? De oude is 290g en de andere die ik er in wil gaan zetten 280g.

Ik weet niet hoe nouw dit komt.
 
Santa Cruz 4-6-2012 14:09 Print reply

Posts: 716
nee 650 blok past niet, past ook niet aan de swingarm. Staat ook in mijn vorige post Aan de cilinderkop kun je inderdaad nog zelf een ophangpunt maken, maar voor de swingarm ophanging niet.

Eventueel de carters gebruiken van het 600 blok en dan alles ombouwen, maar ik betwijfel als alles wel zal passen...

Wat het ballansgewicht betreft, zolang beide maar even zwaar zijn, zal dat wel niet veel uitmaken denk ik
Die zijn waarschijnlijk door de jaren heen wat van gewicht gaan veranderen
 
2takt of 4takt? Supermotard!

Dit topic is 5867 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved