Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - KLR 600 (4 takt) loopt snel warm nadat ik er mee ben gevallen.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1038 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66429 - KLR 600 (4 takt) loopt snel warm na...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 5861 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Zelf_doen 29-5-2012 11:22 Print topicpost
Posts: 72
Hallo,

Ik heb een KLR 600 en wou vandaag mijn rijbewijs gaan ophalen bij gemeentehuis.
Dus dacht eindelijk, ik mag echt rijden. Maar ik was nog geen km van me huis vandaan of de temperatuur meter liep al na het rode gedeelte.

Nu had ik de motor al uitgeprobeerd op het weiland, en helaas al een keer neergelegd.
Daarvoor bleef de temperatuur wel goed.

De radiateur wordt ook warm en er lijkt nog genoeg koelvloeistof in te zitten.
Wat zou dit kunnen zijn?

Hij zuigt wat valse lucht langs luchtfilterhuis. Maar dit deed hij hiervoor ook al en dat zou toch niet de reden kunnen zijn dat hij zo snel te warm word.
De ventilator gaat ook niet aan maar dat zou ook wel een probleem apart zijn.
k hoort te graag

mvg
 

ChielTZR 29-5-2012 11:24 Print reply

Posts: 6016
Kan je dat luchtfilterhuis niet even afplakken zodat ie daar niet meer lekt?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 29-5-2012 11:32 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
Kan je dat luchtfilterhuis niet even afplakken zodat ie daar niet meer lekt?


dat heeft geen moer te maken met het warmlopen


wsl nog lucht in het koelsysteem ergens
hou eens een keer een htermometer tegen je radiateur, kijken of je sensor en metertje nog ok zijn
 
honda fryslan 29-5-2012 11:37 Print reply

Posts: 1914
nog voldoende olie en koelvloeistof in het blok?


 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Zelf_doen 29-5-2012 12:18 Print reply
Posts: 72
Maar de koevloeistof zie ik gewoon zitten als ik bijvul dop er af draai.
Zou het kunnen zijn dat er ergens lucht tussen is gekomen?
of zou het systeem zichzelf moet en ontluchten.
En cilinder is wel echt warm, na die ene km. als ik er op spuug loopt het er wee sissend af.
De radiateur bestaat uit twee delen, waarbij het ene deel echt warm werd en het andere deel maar matig.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 29-5-2012 12:20 Print reply

Posts: 17929
dan zit er dus lucht in je systeem

even zoeken naar ontluchtings schroefjes, en anders hier en daar een slang loshalen



ook nergens een koelbuis dichtgeduwd door je crash, waardoor de koelvloeistof niet door kan stromen?
 
Zelf_doen 29-5-2012 19:55 Print reply
Posts: 72
owke, thermostaat losgehaald, zonder deze geprobeerd, hetzelfde.
Kapje van waterpomp af en jouw hoor deze draait niet mee als ik de kick sart, in duw.
en nu? moet hele charterhelft er af?
 
Santa Cruz 29-5-2012 20:34 Print reply

Posts: 716
Hey, leuk om eindelijk tegen te komen die dezelfde motor heeft gehad dan ik ik had een KLR 650 (zonder kickstarter dus)

Oververhitting kan helaas aan vele factoren liggen...
Check eerst en vooral je koelsysteem. Zeker de radiatoren! die kunnen gedeukt zijn door de val en doorstroming van koelvloeistof verhinderen!

Misschien is het inderdaad raadzaam je temperatuurmeter te checken zoals Thijsse al zei. Steek hem eens in water op verschillende temperaturen om te zien of deze niet gewoon te veel aantekend.

Fix zeker ook die valse lucht! Zeker een mogelijke oorzaak van je warmloper!

Verder nog het volgende checken: juiste olie, koelvloestof ipv water? Juiste hittegraad van bougie?

edit: oke er zit wel een koelfan op. De reden waarom deze niet aanslaat ligt hoogstwaarschijlijk aan de temperatuursensor in de radiator of een kapotte zekering (na bouwjaar 1990). Fan zelf kun je controleren door ze even over de batterij te zetten.

Voor alle vragen over de motor, steur maar een pm!

Dit bericht is gewijzigd door Santa Cruz op 29-5-2012 om 20:35 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Santa Cruz op 29-5-2012 om 20:41 uur.
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Zelf_doen 29-5-2012 20:54 Print reply
Posts: 72
me waterpomp loopt niet mee dat is het probleem
dus denk dat ik de rechter carterhelft maar ga demonteren.
 
Santa Cruz 29-5-2012 21:03 Print reply

Posts: 716
De waterpomp zit op de as van de balansas. De balansas wordt aangedreven door de krukas via een ketting. Dit systeem vind je terug achter het linker carterdeksel.
(De waterpomp zelf zit inderdaad achter de rechter carterhelft)

Ik hoop alleen dat dat enkel je schoepwiel eraf is gelopen...
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Zelf_doen 29-5-2012 21:43 Print reply
Posts: 72
dat is dus niet het geval
de gehele as waar het schoepen wiel aan vast zit loopt niet meer :S dus ga hem zo maar uitelkaar halen

 
Santa Cruz 29-5-2012 22:14 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zelf_doen
dat is dus niet het geval
de gehele as waar het schoepen wiel aan vast zit loopt niet meer :S dus ga hem zo maar uitelkaar halen



Oke dat is even kut!
Het fliegwiel moet eraf om aan de aandrijfketting te kunnen... Nu moet je motor toch ook wel daveren als de ziekte? zonder ballansas
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Zelf_doen 29-5-2012 22:46 Print reply
Posts: 72
Nee dit is niet het geval.
Ik denk dat de ketting en balansassen nog wel vast zitten.
ik heb es naar de exploded view gekeken en daar zie je dat het asje naar de waterpomp toe een los asje is. Dus hoop dat alleen deze los ligt.

Alleen ik vraag me af hoe dit asje vast zit. in de andere as.
Maar dat ga ik morgen zien


Dit bericht is gewijzigd door Zelf_doen op 29-5-2012 om 23:16 uur.
 
Santa Cruz 30-5-2012 9:22 Print reply

Posts: 716
Klopt inderdaad wat je zegt. De as van de waterpomp zit vastgeschroefd op de ballansas. Daar had ik even over gekeken...
Waarschijnlijk is de moer losgekomen waarmee het asje vastzit. NOchtans is deze geborg door een "lock washer"

Laat zeker weten hoe je het er vanaf brengt

Dit bericht is gewijzigd door Santa Cruz op 30-5-2012 om 9:25 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Santa Cruz op 30-5-2012 om 9:25 uur.
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Zelf_doen 30-5-2012 12:02 Print reply
Posts: 72
Ik heb nu de vliegwiel zijde er af gehaald.
En balansas licht idd los.
kk
Even verder kijken wat de schade is.
 
Zelf_doen 30-5-2012 12:18 Print reply
Posts: 72
Weet iemand toevallig of een KLR 650 blok ook op een KLR 600 past?
Mischien is het namelijk het best om gewoon een ander blok er op te doen,
nog even kijken hoe erg het met mijn blok is.
 

Dit topic is 5861 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved