Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - welke crosser te kopen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1014 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #66428 - welke crosser te kopen?
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 13474 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tep 29-5-2012 11:13 Print topicpost
Posts: 36
Hoi iedereen,
Ik ben van plan een crosser te kopen, ik begin pas met sleutelen aan brommers, en ik wil uiteindelijk een 110 of 125 cilinder eronder.
Omdat ik niet veel gesleuteld heb, dacht ik dat een oude crosser het makkelijkste is om mee te beginnen. Dus hierbij dacht ik aan een honda MT of MTX.
Nou ging mijn voorkeur uit naar een MT5, omdat ik dacht dat daar het makkelijkst een 80cc blok onder past van een MT8, en misschien andere onderdelen van mt8.

Klopt dit ongeveer??
Gr.
Tep
 

kenny77 29-5-2012 14:56 Print reply

Posts: 29286
Ben je echt van plan om te gaan crossen of meer wat rond rijden op een boerenland?

Als het eerste het geval is, zou ik gaan kijken voor een echte crosser.

Voor de rest is er ook het een en ander over te vinden met de zoek functie.

http://www.brommerforum.nl/zoek/topic
 
j0ren 29-5-2012 14:59 Print reply

Posts: 1298
Beste zoek je rustig marktplaats af naar een oude cr125, YZ125, Rm125 etc.
Met beetje goed zoeken vind je er een voor 500-600 euro waar je nog heel veel plezier van kan hebben.

Als je een MT koopt en je gaat die verbouwen naar 110 of 125cc ben je uiteindelijk even veel geld kwijt, en het rijd lang niet zo mooi.
Die fout ben ik zelf ook begaan. Er word nu dus gespaard voor een mooie YZ =)
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
bartbrouwer 29-5-2012 15:51 Print reply
Posts: 529
als je een honda mtx koopt voor te crossen wil je hem nooit meer kwijt en gaat ie je veel geld kosten. want echt snel zijn ze niet.

ik ben overigens aan mijn vorige mtx ruim 800 euro aan onderdelen kwijt geweest. voor dat geld koop je ee nleuke kawasaki kx125 ofzo.

ik ben nu ook aant sparen voor men yz250 enduro.
 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125
sander93 29-5-2012 15:57 Print reply
Posts: 72
Als je 800 aan onderdelen kwijt bent geweest ben je goed afgezet, onderdelen kosten vrijwel niks en het gaat ook zeker niet makkelijk kapot. Als je echt wil gaan crossen kun je natuurlijk wel beter een crossmotor pakken..
 
bartbrouwer 29-5-2012 16:00 Print reply
Posts: 529
krukas hpi 125 athena cr80 closeratiobakje dan ben je er al bijna haha
 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125
JB1 29-5-2012 16:00 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sander93
Als je 800 aan onderdelen kwijt bent geweest ben je goed afgezet, onderdelen kosten vrijwel niks en het gaat ook zeker niet makkelijk kapot. Als je echt wil gaan crossen kun je natuurlijk wel beter een crossmotor pakken..


Gooede onderdelen kosten wel wat hoor
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
bartbrouwer 29-5-2012 16:01 Print reply
Posts: 529
maar ik moet zeggen er is niks zo leuk en leerzaam als crossen en sleutelen aan een honda mtx
 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125
shirioko 29-5-2012 16:09 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bartbrouwer
maar ik moet zeggen er is niks zo leuk en leerzaam als crossen en sleutelen aan een honda mtx

ik heb gecrosst op een mtx, is niks aan.

crossen en sleutelen aan de CR250 van Makrolon lijkt mij leuker en leerzamer
 
JB1 29-5-2012 16:15 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
[...]

ik heb gecrosst op een mtx, is niks aan.

crossen en sleutelen aan de CR250 van Makrolon lijkt mij leuker en leerzamer


Niet als het gaat om leren van poorten en uitlaten
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
sander93 29-5-2012 16:24 Print reply
Posts: 72
goede onderdlen wel ja maar bedoel beetje het eenvoudige, hij begint net dus om dan meteen duur spul erop te gooien is ook overbodig lijkt mij dan
 
Tep 29-5-2012 16:42 Print reply
Posts: 36
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ben je echt van plan om te gaan crossen of meer wat rond rijden op een boerenland?

Als het eerste het geval is, zou ik gaan kijken voor een echte crosser.

Voor de rest is er ook het een en ander over te vinden met de zoek functie.

http://www.brommerforum.nl/zoek/topic


Wat ik van plan ben is een straatlegale brommer kopen met kenteken, en daar een dik blok onderleggen, dus niet iets voor echt alleen crossen, wel af en toe offroad gaan

Dit bericht is gewijzigd door Tep op 29-5-2012 om 16:43 uur.
 
Tep 29-5-2012 16:44 Print reply
Posts: 36
Ik ben van plan om ongeveer 500 euro uit te geven voor de brommer, en een paar honderd euro aan onderdelen vind ik niet erg. Dan zit ik toch goed met een honda mt5?
 
JB1 29-5-2012 16:53 Print reply

Posts: 14881
Joah. maar zou eerder een MTX kopen dan.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Tep 29-5-2012 17:05 Print reply
Posts: 36
waarom?
 
JB1 29-5-2012 17:07 Print reply

Posts: 14881
Pro-link vering, dikkere voorvork, grotere velgen (betere crossbanden)
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Dit topic is 13474 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved