Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Brommer start niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1121 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66421 - Brommer start niet
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2137 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

redux 27-5-2012 0:10 Print topicpost
Posts: 16
hey iedereen,

omdat mijn ander topic over mijn vlotter ging ben ik hier even opnieuw gestart.

dus duidelijk overzichtje:

BROMMER START NIET

* carbu uitgekuisd
* vlotter naald en vlotterbakje proper gemaakt
* benzine toevoer naar carbu = oké
* lucht toevoer naar carbu = oké
* benzine naar cilinder = oké
* bougie die vonkt ook heel goed

probleem omschrijving:

als ik hem probeer te starten via kickstart gaan de lichtjes aan voor een halve seconde = knipperd dus
de motor maakt voor zelfde tijd een klein gebrom maar geraakt niet verder

als ik hem probeer te starten via ingang lopen dan duurd het grebrom ongeveer 1 seconde en valt terug stil...

waar mijn uitlaat in mijn cilinder komt is er nog een klein beetje benzine die eruit komt.

WAT HEB IK ZELF GEDAAN:

* gat in uitlaat geplakt
* ongeveer 100 meter mee gereden

WAT WAS ER AL GEDAAN (door iemand anders):

* Rondel eruit gehaald
* De kerel zei ook iets over nieuw spruitstuk/sproeier of rondel er terug in...?

WAT MOET ER NOG GEBEUREN:

*voorste remolie moet bijgevuld worden


Ik hoop ik jullie van genoeg informatie heb verschaft,
hopelijk kunnen jullie aan de hand van dit uitvinden wat het probleem exact is.

ALVAST BEDANKT IEDEREEN!!

mvg Kevin

=
 

sammb 27-5-2012 12:05 Print reply
Posts: 132
is het zo ineens gekomen dat ie niet start, of heb je iets veranderd aan je brommer en sindsdien start ie niet meer?
 
fonsie2 27-5-2012 14:53 Print reply
Posts: 468
ontsteking staat goed?
 
if it aint dutch it aint much
shirioko 27-5-2012 15:36 Print reply

Posts: 2273
choke gebruiken helpt ook
 
redux 27-5-2012 23:30 Print reply
Posts: 16
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sammb
is het zo ineens gekomen dat ie niet start, of heb je iets veranderd aan je brommer en sindsdien start ie niet meer?


Ik had net mijn uitlaat geplakt. Zat klein gaatje in.
Daarna tevoet met maat naar naftstation.
Volgetankt en wouden terug rijden en starte niet.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fonsie2
ontsteking staat goed?


Waar kan ik dit zien?
Hoe check ik dit?
Kan je foto's of filmke of gedetailleerde uitleg geven?
Ik ken er niet zoveel van dus heb wel wat uitleg nodig


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
choke gebruiken helpt ook


Deze moet automatisch worden gebruikt omdat brommer opgedreven is...
Rondel eruit maar moest nieuwe sproeier op fzo iets.. anders rondel er terug in.. ?? kan dit of heeft die kerel iets verkeerd uitgelegd??


Bedankt iedereen voor de hulp!! ^^
apprecieer dit echt!
 
BartHonda 27-5-2012 23:37 Print reply

Posts: 886
Hoe staat het met je compressie? Misschien een gebroken membraan plaatje of gebroken zuigerveer?
 
redux 28-5-2012 19:43 Print reply
Posts: 16
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
Hoe staat het met je compressie? Misschien een gebroken membraan plaatje of gebroken zuigerveer?


waar en hoe kan ik dit zien?


 
BartHonda 28-5-2012 20:02 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: redux
[...]


waar en hoe kan ik dit zien?




Ik test dit altijd op gevoel door gewoon met men hand de kickstarter maar beneden te drukken en voelen hoe veel weerstand hij ongeveer geeft. Dit vereist natuurlijk wel een beetje ervaring zodat je kan inschatten of dit genoeg is of niet. Het beste is meten met een compressie meter die je in je bougiegat draait. Nu acht ik de kans klein dat jij er een tot je beschikking hebt (ik heb er ook geen hoor ). Een andere veel gebruikte manier is door je brommer in zijn eerste versnelling te zetten, en dan je brommer gewoon rustig vooruit duwen. Als je achterband gewoon makkelijk rond draait is de kans de groot dat hij te weinig compressie heeft. Als je band blijft slippen en bijna niet draait is het goed. (dit is wel een beetje afhankelijk van je vertanding en cillinder inhoud, maar het geeft een redelijke indicatie)

Ohjaa, belangrijk is wel dat je hem in de EERSTE versnelling zet, en niet de tweede zoals je doet bij aanlopen.

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 28-5-2012 om 20:06 uur.
 
redux 30-5-2012 21:58 Print reply
Posts: 16
nope dit is het dus niet
toch bedankt voor de tip

ik heb dit getest en werkt naar behoren,
diene maat van mij is ook nog ff komen checken
 
shirioko 30-5-2012 23:00 Print reply

Posts: 2273
bedoel je met rondsel je varioring?
 
der Chef 30-5-2012 23:02 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
bedoel je met rondsel je varioring?

Nee de prop volgens mij.
 
BartHonda 31-5-2012 2:34 Print reply

Posts: 886
Dus als ik het zo hoor krijgt hij benziene en lucht, daarnaast heeft hij genoeg compressie en krijgt hij ook nog eens een mooie sterke vonk? Dit alles in de juiste verhouding zou normaal gesproken tog wel moeten resulteren in een werkende motor. blijkbaar is dus de verhouding tussen deze punten verstoord. Hoe staat het met de ontsteking? Hij vonk goed zeg je, dus dan werkt het systeem in ieder geval naar behoren. Echter is het natuurlijk wel van belang dat hij deze vonk op het juiste moment geeft (een aantal graden voor het bovenste dode punt, afhankelijk van het merk/type/vervroeging etc...). Misschien is je grondplaat wel los getrild of iets dergelijks. Probeer anders eens je vliegwiel er af te halen ( als je natuurlijk beschikt over een vliegwiel trekker of iets dergelijks). Kijk dan eens hoe de grondplaat staat en of deze nog goed vast zit. Op het carter en op de grondplaat staat waarschijnlijk allebij een streepje of iets dergelijks. Zorg dat deze recht tegen over elkaar staan. En heb je de brommer na het repareren en ontgrenzen van de uitlaat al opnieuw afgesteld? succes met zoeken naar het probleem.
 
Crossmotort gek 8-6-2012 10:03 Print reply

Posts: 866
rare vraag hoor maar heb je er überhaupt wel mengsmering/benzine in zitten?
 
85cc op m'n achterwiel

Dit topic is 2137 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved