Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Mikuni TMX blijft maar lekken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1136 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66416 - Mikuni TMX blijft maar lekken
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2840 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Santa Cruz 25-5-2012 20:26 Print topicpost

Posts: 716
Heyy iedereen,

Vandaag had ik mijn Husqvarna wr 360 nog even buitengehaald. Met de aankoop van mijn ktm stond hij al een tijdje stil.

Hij starte eigenlijk goed, zoals altijd. Maar eenmaal de benzinekraan open staat begint de carbu benzine te lekken gelijk ne zot
Hij lekt niet aan één stuk, maar eerder in stukjes (gelijk of hij heeft prostaatontsteking).

Dus ik mijne carbu eraf gehaald en alles schoon uitgekuist. Er terug opgezet en opnieuw geprobeerd. Zoland de moto recht staat lekt hij niet, vanaf hij een beetje scheeft hangt of ik eraan schud, loopt de carbu terug over

Dus ik de carbu er nog eens vanonder gehaald, nog eens mooi alles schoongemaakt... vlotternaald nageken. Blazen in de benzine-ingang en voelen of de naald afsluit. Daar ondervind ik geen probleem.
Ik heb de vlotterhoogte is lager gezet (dat de naald eerder afsluit) maar merk niet echt een verschil...

Iemand een idee wat ik hieraan kan doen? Het irriteert me echt mateloos...

Alvast bedankt!
 
2takt of 4takt? Supermotard!

Jolem 25-5-2012 23:40 Print reply

Posts: 127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Santa Cruz
Heyy iedereen,

Vandaag had ik mijn Husqvarna wr 360 nog even buitengehaald. Met de aankoop van mijn ktm stond hij al een tijdje stil.

Hij starte eigenlijk goed, zoals altijd. Maar eenmaal de benzinekraan open staat begint de carbu benzine te lekken gelijk ne zot
Hij lekt niet aan één stuk, maar eerder in stukjes (gelijk of hij heeft prostaatontsteking).

Dus ik mijne carbu eraf gehaald en alles schoon uitgekuist. Er terug opgezet en opnieuw geprobeerd. Zoland de moto recht staat lekt hij niet, vanaf hij een beetje scheeft hangt of ik eraan schud, loopt de carbu terug over

Dus ik de carbu er nog eens vanonder gehaald, nog eens mooi alles schoongemaakt... vlotternaald nageken. Blazen in de benzine-ingang en voelen of de naald afsluit. Daar ondervind ik geen probleem.
Ik heb de vlotterhoogte is lager gezet (dat de naald eerder afsluit) maar merk niet echt een verschil...

Iemand een idee wat ik hieraan kan doen? Het irriteert me echt mateloos...

Alvast bedankt!


Waaruit lekt hij?
Als het tussen de pakking van je vlotterbak door komt is de oplossing duidelijk. Pakking vervangen.
Als het uit het overloop-gaatje van je vlotterbak komt, moet je toch nog een keer de stand van je vlotter controleren en de staat van je vlotternaald, maar ook de zitting van de vlotternaald, die kan ook beschadigd zijn

 
Santa Cruz 25-5-2012 23:58 Print reply

Posts: 716
Hij lekt duidelijk uit de overloop... De vlotterhoogte moet ik nog even opzoeken. De vlotternaald ziet er wat mij betreft zeker nog goed uit :s
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Jolem 26-5-2012 0:02 Print reply

Posts: 127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Santa Cruz
Hij lekt duidelijk uit de overloop... De vlotterhoogte moet ik nog even opzoeken. De vlotternaald ziet er wat mij betreft zeker nog goed uit :s


en de zitting van de vlotternaald?
Controleer het vlak waar de naald op aansluit en de rubber O-ring om de buitenkant waarmee de zitting in het huis geperst zit.
 
Wizard1894 26-5-2012 10:35 Print reply

Posts: 695
dit had ik ook je vlotter moet hem eerder afsluiten, dus vlotternaald houder beetje bijbuigen als het kan. Je kan dit testen door slangetje aan carburateur te doen waar benzine ingaat. dan gewoon vlotternaald erin met vlotter en dan door slangetje blazen en dan druk je vlotter omhoog en kun je testen of hij goed sluit of niet, en zo afstellen.
 
Santa Cruz 26-5-2012 13:32 Print reply

Posts: 716
Vlotterhoogte staat correct... Net even opgezocht

Ik denk dat ik eens een nieuwe vlotternaald en zitting ga proberen scoren. Het rubbertje rond de zitting dat in de carbu zelf valt, ziet er niet echt nieuw meer uit.

Zit de zitting echt in de carbu geperst? Want bij mij voel je het echt niet knellen. het valt er ook gewoon uit...
 
2takt of 4takt? Supermotard!
dirktimmer 26-5-2012 15:08 Print reply

Posts: 1737
zet een filter tussen de toevoer, klein korreltje zand of iets dergelijks kan tussen de vlotterpen en vlotterpenhoudertje komen en zorgt dna dat die niet meer sluit.


 
Santa Cruz 26-5-2012 15:15 Print reply

Posts: 716
Bedankt voor de tip! Maar ik denk niet dat er drie keer na mekaar een vuiltje tussen de vlotternaald gaat zitten.

Het zal dus aan iets anders liggen
 
2takt of 4takt? Supermotard!
dirktimmer 27-5-2012 10:17 Print reply

Posts: 1737
als de vlotterhoogte goed is, en de naald en afsluiterbuis zien er goed uit kan het niets anders zijn, meer is er namelijk niet..
 
Venlonaer 28-5-2012 17:05 Print reply

Posts: 2431
Denk toch echt dat je t ene stukje van de vlotter moet buigen. Ik had het ook dat ie lekte, heel frustrerend maar ik boog m gewoon ff ietsjes en daarna was het verholpen en loopt mn hok als een zonnetje
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
Santa Cruz 28-5-2012 17:07 Print reply

Posts: 716
Ik ga het nog eens proberen, ik zit het eigenlijk zelf ook te denken, aangezien de naald (naar mijns inziens) mooi afsluit
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Santa Cruz 30-5-2012 19:24 Print reply

Posts: 716
Probleem opgelost: rondom de zitting voor de naald moet er een rubberen o-ring. Dankzij de exploded view ben ik erachter gekomen...

Kostte me 8 eurocent om te herstellen
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Frysk 30-5-2012 22:04 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Santa Cruz
Probleem opgelost: rondom de zitting voor de naald moet er een rubberen o-ring. Dankzij de exploded view ben ik erachter gekomen...

Kostte me 8 eurocent om te herstellen


hmm misschien moet ik m'n carb ook maar ff nakijken.. de mijne lekt ook wat als ik hem op de stander zet.
 
giggitybyte
Santa Cruz 30-5-2012 23:06 Print reply

Posts: 716
van je kdx? dat is waarschijnlijk een Keihin dan. Ik vind die carbu's handiger om aan te sleutelen...
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Frysk 30-5-2012 23:14 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Santa Cruz
van je kdx? dat is waarschijnlijk een Keihin dan. Ik vind die carbu's handiger om aan te sleutelen...


Keihin inderdaad
 
giggitybyte

Dit topic is 2840 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved