Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
22-5-2012 16:10 |
Posts: 17929 |
fatsoenlijke tapeinden erin duwen ipv gamma staal
of gewoon 8.8 bouten, die moeten dat makkelijk houden
|
|
|
|
Wimrs50 |
22-5-2012 16:12 |
Posts: 19 |
als het tandwiel vlak op de naaf zit zou hier niet idioot veel kracht op moeten komen. uitboren zou ik niet doen. is het tandwiel wel 100% recht?
|
|
|
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
22-5-2012 16:14 |
Posts: 1558 |
tandwiel is 500km oud, lijkt me niet dat hij krom is, maar ik zal er vanavond even naar kijken.
|
|
I Can Play With Madness |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
22-5-2012 16:17 |
Posts: 8591 |
Of wiel scheef in de brug kan ook.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
22-5-2012 16:20 |
Posts: 1558 |
Het wiel staat vrij zeker weten recht in de brug.
|
|
I Can Play With Madness |
|
Wimrs50 |
22-5-2012 22:59 |
Posts: 19 |
een nieuw tandwiel hoeft ook niet perze recht te zijn. je weet nooit wat er mee gebeurt tijdens transport en opslag. maar zou je wel vanuit mogen gaan dat die goed is. als je ketting goed op je tandwiel ligt kan je in t verlengde vrij goed zien of je voor en achter tandwiel gelijk staan.
|
|
|
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
23-5-2012 17:12 |
Posts: 1558 |
is het mogelijk om de tapeinden aan de naaf te lassen? heb een lasapparaat met van die staafjes, ik heb namelijk totaal geen verstand van metaalbewerking.
|
|
I Can Play With Madness |
|
Gerard1793 |
23-5-2012 17:14 |
Posts: 4006 |
Waarom zou je dat willen, is alleen maar lastiger als ze weer afbreken.
En dat is met electroden bijna niet te lassen.
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
Wimrs50 |
23-5-2012 17:26 |
Posts: 19 |
als je niet weet of het gelast kan worden raad ik zeker af om daar zelf aan te beginnen! omdat het heel presies moet gebeuren ivm met het recht zitten van het tandwiel. ik zou persoonlijk zoals iemand al eerder zij gewoon goede bouten gebruiken in plaats van een tapeind + moeren.
|
|
|
|
ChielTZR |
23-5-2012 17:37 |
Posts: 6016 |
Heb je ze geborgd zitten?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
kenny77 |
23-5-2012 17:37 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
is het mogelijk om de tapeinden aan de naaf te lassen? heb een lasapparaat met van die staafjes, ik heb namelijk totaal geen verstand van metaalbewerking.
Nee is ijzer op alu.
Maar als ze blijven afbreken is er wat mis.
Ze moeten het makkelijk houden, ik heb er ook nooit problemen mee gehad en mijn blokjes waren iets sneller.
|
|
|
|
roy1263 |
23-5-2012 17:39 |
Posts: 597 |
veerringetje ertussen doen misschien?
|
|
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub |
|
Raoul |
23-5-2012 20:15 |
Posts: 2997 |
zowiezo, een elektrode apparaat een 'lasapparaat met staafjes' noemen getuigd denk ik genoeg dat je er niet aan moet beginnen..
|
|
Aprilia MX (H) |
|
Santa Cruz |
23-5-2012 21:58 |
Posts: 716 |
Toen ik mijn dt mx kocht, waren ook alle bouten voor het achtertandwiel afgebroken... kwam omdat het achtertandwiel niet mooi in lijn lag met het voortandwiel
Ik had geen andere keuze dan alle bouten uit te boren, daarna draad in tappen. Bouten indraaien (ik dacht M12 ipv M10?) dan de zeskant voor de sleutel eraf zagen. Dan valt het achtertandwiel over de nieuwe tapeinden. Moeren erop en het is opgelost. (nog net even opletten dat de moeren niet tegen de achterbrug aanlopen.
Nu gaan er zeker afkomen: "steek er dan gewoon bouten door"
Neen want geen een boutlengte is gepast. Bouten afzagen is een optie met het probleem dat je bijna onmogelijk de bouten kunt afzagen dat ze hun maximale diepte bereiken en het tandwiel doen spannen...
Geloof me, de bovenste methode is de beste
|
|
2takt of 4takt? Supermotard! |
|
Wimrs50 |
23-5-2012 22:24 |
Posts: 19 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Santa Cruz
Toen ik mijn dt mx kocht, waren ook alle bouten voor het achtertandwiel afgebroken... kwam omdat het achtertandwiel niet mooi in lijn lag met het voortandwiel
Ik had geen andere keuze dan alle bouten uit te boren, daarna draad in tappen. Bouten indraaien (ik dacht M12 ipv M10?) dan de zeskant voor de sleutel eraf zagen. Dan valt het achtertandwiel over de nieuwe tapeinden. Moeren erop en het is opgelost. (nog net even opletten dat de moeren niet tegen de achterbrug aanlopen.
Nu gaan er zeker afkomen: "steek er dan gewoon bouten door"
Neen want geen een boutlengte is gepast. Bouten afzagen is een optie met het probleem dat je bijna onmogelijk de bouten kunt afzagen dat ze hun maximale diepte bereiken en het tandwiel doen spannen...
Geloof me, de bovenste methode is de beste
gezien de manier waarop de kracht op het tandwiel word overgebracht en dus ook de manier waarop de bouten/tapeind worden belast maakt het niet uit of een bout een paar mm te kort is. dus kan je deze best op de juiste maat zagen of kopen.
|
|
|
|