Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - deel van blok overzetten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 893 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6640 - deel van blok overzetten
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 478 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wouterrr 15-12-02?14:35 Print topicpost
Posts: 257
Ik zit dus met een blok met een tap eind die ik niet kan vastdraaien omdat het schroefdraad verrot is.

nou heb ik nog een ander blok liggen, kan ik niet gewoon dat kapje (linkerhelft) van het blok overzetten op me ouwe rechterhelft? of word dat moeilijk met alle tandwielen die in je blok zitten?? of kan je het gewoon zo overzetten


[Dit bericht is ge-edit door wouterrr op 15-12-02 15:03]
 

wouterrr 15-12-02?15:01 Print reply
Posts: 257
iemand?
 
Honda_mbiloss [Emiel] 15-12-02?15:08 Print reply

Posts: 3697
ja kan gewoon alleen moet je er wel verstand van hebben
 
wouterrr 15-12-02?15:13 Print reply
Posts: 257
ik ga het gewoon proberen!!
 
De Schout 15-12-02?15:13 Print reply
Posts: 5327
moet je niet doen, verschillende carterhelften bij elkaar pakken, dit kan wel eens goed gaan maar meestal gaat het fout. alleen bij honda kun je het wel zonder problemen doen
 
tune tweak fiddle bang bummer
de_koen 15-12-02?15:12 Print reply

Posts: 5595
Ik zou eerst proberen op de draad van je gat wat op te zuiveren en wat dieper te tappen, en er dan een langer tap eind in steken , bv van een stuk draadeind dat 1.5 cm langer is, doe er ook wat locktide aan en laat het goed uitharden.
Je moet je cil ook niet als een halve gare liggen aantrekken daarna he, vast is vast. draai ook kruislings je moeren aan.
Als dit niet lukt kan je je gat opboren naar m8 en er een helicoil in zetten.
 
Honda 5-Bak te koop
Zoetahmeerdah [Marcel] 15-12-02?15:23 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Originally posted by: De Schout

moet je niet doen, verschillende carterhelften bij elkaar pakken, dit kan wel eens goed gaan maar meestal gaat het fout. alleen bij honda kun je het wel zonder problemen doen


waarom bij honda wel? alsof dat hand made is, maar het is allemaal productiewerk. 1 tiende milimeter verschil in je stand van je krukas,... en de rest mag je zelf invullen

tis in iedergeval niet bevoordelijk voor je lagers/cilinders etc..

je kan hem uitboren en dieper tappen, had ik bij me mt5 gedaan. als dat niet gaat dan kan je hem groter tappen en een helicoil indoen, das een soort schroefdraadbusje, wat je ook kan doen is hem op m10 tappen, een m10 tapdraad indraaien tot de rand waar je cilinder inzit, en daar een gat intappen van m8,

[Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 15-12-02 15:35]
 
ik haat mensen
De Schout 15-12-02?15:33 Print reply
Posts: 5327
bij honda worden de carters los gemaakt, bij andere merken worden ze op elkaar gebout en dan worden alle gaten erin gekotterd. honda is niet voor nix de enige die losse carterhelften verkoopt
 
tune tweak fiddle bang bummer
Blukaap 15-12-02?15:50 Print reply

Posts: 10006
Dat laatste argument zit wel iets in jah.
 
Bastila is lief
Martijn 15-12-02?18:12 Print reply
Posts: 10000
nou..ik heb et ook gedaan en ik heb geen probs...

maargoed..hoe maken ze dan de gaten aan de binnekant?? volges mij valt het allemaal wel mee....
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
wouterrr 16-12-02?13:03 Print reply
Posts: 257
en was het moeilijk? het is toch gewoon een kwestie van lles in elkaar schuiven en klaar ben je? moet ik nog op speciale dingen letten?
 
Steve_ZHC 16-12-02?14:04 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Originally posted by: De Schout

bij honda worden de carters los gemaakt, bij andere merken worden ze op elkaar gebout en dan worden alle gaten erin gekotterd. honda is niet voor nix de enige die losse carterhelften verkoopt


Ehmm, maar dat neemt niet weg dat elk blok slecht is afgewerkt zodra die uit de mallen is.
De oppervlakken zullen eerst gepolijst moeten worden om ze zuiver vlak te krijgen i.v.m. valse lucht ensow...
Bij de randjes waar de carterhelften op elkaar komen is dat meestal wel gelijk, alleen waar de cilinder op komt is bij elk blok anders, het hoeft maar een 10e mm te verschillen en je hebt valse lucht...
Dit had een kameraad van mij ook, zijn 1e carterhelft was uitgesleten bij de krak-as (lagerhuis) dus andere erop, anders afgewerkt dan de oude en valse lucht, en je kon het bijna niet eens voelen.

Dus wees gewaarschuwd!!
 
Martijn 16-12-02?16:27 Print reply
Posts: 10000
en daar is dus vloeibare pakking voor...

wouterr....gewoon zelfde als reviseren...let op de koppeling..die moet je zowieso los maken...alles aan de rechterkant moet los...koppeling en krukas zitten vaak enorm vast...dus daar moet je ook voorzichtig mee zijn...

beter meteen reviseren...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Steve_ZHC 16-12-02?23:58 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Originally posted by: Martijn

en daar is dus vloeibare pakking voor...



Hielp dus niet, anders had ik dat wel gepost...
Maar als je dat hebt overwonnen, dan kan je zo de helften overzetten, no problemo.
 
Blorn 17-12-02?00:31 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: wouterrr

iemand?
waarom leest niemand de forumregels? :A
 
Martijn 17-12-02?00:48 Print reply
Posts: 10000
kheb al aan nick voorgesteld dat bij het posten de forumregels verplicht gelezen moeten worden..

moet eigenlijk soort toelatingsexamen komen voor newbies...dat ze vragen krijgen van: mag je Greetz oid onder je reply zetten?

a- nee
b- nee
c- nee

denk dat het wel veel zal schelen...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 478 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved