Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Tzr klappen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 901 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66390 - Tzr klappen
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4075 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Lohengrin 20-5-2012 22:31 Print reply
Posts: 161
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Santa Cruz
Probeer eens het volgende:
Rij in een versnelling op 7000-8000 toeren +- 50km/h en gooi dan je motor uit (contact uitzetten dus) de ene keer met de koppeling ingetrokken en nog een keer met de koppeling dicht.

Laat dan eens weten of je een verschil hoort? Dat tikken kan uit je blok op die manier kunnen we dit misschien uitsluiten.

Anders denk ik bijvoorbeeld aan (een) versleten lager(s).

btw: je weet het zeker dat het niet je ketting is die niet strak genoeg is of veel te ver versleten is?


Zal dat dinsdag eens proberen, de ketting heb ik al minstens 4000 km (weet niet of er een nieuwe opzat als ik hem kocht), dat tikken is wel al een tijdje
 
JB1 20-5-2012 22:37 Print reply

Posts: 14881
Laat de koppeling eens langzaam opkomen als je ontkoppelt.
Zoals het hoort.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Aprilia RX 50 2003 20-5-2012 22:56 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lohengrin
[...]


?
Wat is er mis met koppeling in, pookje naar beneden, koppeling los ?


aan dit antwoord te horen nog leren schakelen dus.

je moet zorgen dat je bij de goede toerentallen schakelt bij bepaalde snelheden.

als je rijdt op hoge snelheid in zijn 6, je knijpt de koppeling en ramt die versnellingspook gewoon domweg 5 keer naar beneden dan blijft er vrij weinig van je tandwielen over.

daar heb ik eventueel wel foto's van als je hardleers bent. maar alles wijst gewoon op verkeerd schakelen aangezien je dit bij praktisch alle beginnende (am6/brommer) rijders hoort.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 20-5-2012 om 23:00 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
RikDT50MX - Nieuws Poster 20-5-2012 23:08 Print reply

Posts: 1558
probeer eens koppeling in, pook omlaag, beetje gas geven, koppeling los.
 
I Can Play With Madness
TZRBart 21-5-2012 16:41 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
probeer eens koppeling in, pook omlaag, beetje gas geven, koppeling los.


Volgens mij eerst koppeling in, beetje gas, pook omlaag en dan de koppeling los... Anders krijg je een heel raar effect als je de koppeling loslaat en daar worden je platen ook niet beter van, niet dat ze normaal niet slijten... Als je wilt dat het niet verslijt moet je gewoon niet rijden
 
ChielTZR 21-5-2012 18:24 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
[...]


Volgens mij eerst koppeling in, beetje gas, pook omlaag en dan de koppeling los... Anders krijg je een heel raar effect als je de koppeling loslaat en daar worden je platen ook niet beter van, niet dat ze normaal niet slijten... Als je wilt dat het niet verslijt moet je gewoon niet rijden


Klopt, maar met normaal gebruik slijt het minder en dus gaat het veel langer mee.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
RikDT50MX - Nieuws Poster 21-5-2012 23:27 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
[...]


Volgens mij eerst koppeling in, beetje gas, pook omlaag en dan de koppeling los... Anders krijg je een heel raar effect als je de koppeling loslaat en daar worden je platen ook niet beter van, niet dat ze normaal niet slijten... Als je wilt dat het niet verslijt moet je gewoon niet rijden

platen slijten? je krukas en je primaire draaien dan evenhard rond en er zal dus niks over mekaar slijten omdat het dezelfde snelheid heeft en er dus niks over mekaar glijdt. of er nog verschil zit tussen eerst pookje omlaag trappen en eerst een beetje gas geven weet ik zo niet.
 
I Can Play With Madness
RutgerDTmx 22-5-2012 1:29 Print reply

Posts: 211
Met een koude motor is het zowieso logisch, je olie is nog niet warm en nog niet lekker vloeibaar dus knalt alles een beetje, ga maar eens kijken, koude brommers knallen altijd ietsje naar voren als ze koud zijn! Als het anders ook zo is moet je misschien eens naar je versnellingsbakolie kijken!
 
Lohengrin 22-5-2012 17:44 Print reply
Posts: 161
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Santa Cruz
Probeer eens het volgende:
Rij in een versnelling op 7000-8000 toeren +- 50km/h en gooi dan je motor uit (contact uitzetten dus) de ene keer met de koppeling ingetrokken en nog een keer met de koppeling dicht.

Laat dan eens weten of je een verschil hoort? Dat tikken kan uit je blok op die manier kunnen we dit misschien uitsluiten.

Anders denk ik bijvoorbeeld aan (een) versleten lager(s).

btw: je weet het zeker dat het niet je ketting is die niet strak genoeg is of veel te ver versleten is?


Daarjuist even geprobeerd wat je zei maar er is geen verschil.
Hij tikt ook in de neutraal. De ketting zal het dan wel niet zijn.
Het stopt altijd onder de 2500 toeren

Wat kan ik nog testen?


 
Lohengrin 22-5-2012 17:46 Print reply
Posts: 161
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


aan dit antwoord te horen nog leren schakelen dus.

je moet zorgen dat je bij de goede toerentallen schakelt bij bepaalde snelheden.

als je rijdt op hoge snelheid in zijn 6, je knijpt de koppeling en ramt die versnellingspook gewoon domweg 5 keer naar beneden dan blijft er vrij weinig van je tandwielen over.

daar heb ik eventueel wel foto's van als je hardleers bent. maar alles wijst gewoon op verkeerd schakelen aangezien je dit bij praktisch alle beginnende (am6/brommer) rijders hoort.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 20-5-2012 om 23:00 uur.


Als het geen moeite vraagt om die foto's door te sturen, zou ik die wel graag hebben. Ik kan er zeker en vast nog wat van leren.


 
TZRBart 22-5-2012 19:04 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
[...]

platen slijten? je krukas en je primaire draaien dan evenhard rond en er zal dus niks over mekaar slijten omdat het dezelfde snelheid heeft en er dus niks over mekaar glijdt. of er nog verschil zit tussen eerst pookje omlaag trappen en eerst een beetje gas geven weet ik zo niet.


Nouja dat wel, als je geen 'beetje gas' geeft zal hij wel klappen... Ten minste bij een Am6 wel, als ik dat niet doe voel ik echt wel dat hij in zijn versnelling staat, een beetje gas geven doet hem toch echt wel goed...
 
TZRBart 22-5-2012 19:06 Print reply
Posts: 946
Kun je misschien een filmpje maken van het 'klappen' want ik weet niet wat jij hard vindt klappen...
 
Aprilia RX 50 2003 22-5-2012 19:28 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lohengrin
[...]


Als het geen moeite vraagt om die foto's door te sturen, zou ik die wel graag hebben. Ik kan er zeker en vast nog wat van leren.




wel even goed zoeken maar allemaal afgebroken tanden en een kromme/afgeschuurde schakelas




dat van de tanden is niet heel duidelijk. maar meerdere tandwielen missen er 1 en de 4 mist zelfs 5 tanden.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Lohengrin 22-5-2012 19:36 Print reply
Posts: 161
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


wel even goed zoeken maar allemaal afgebroken tanden en een kromme/afgeschuurde schakelas

afbeelding
afbeelding

dat van de tanden is niet heel duidelijk. maar meerdere tandwielen missen er 1 en de 4 mist zelfs 5 tanden.


Bedankt!
 
Lohengrin 22-5-2012 19:39 Print reply
Posts: 161
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
Kun je misschien een filmpje maken van het 'klappen' want ik weet niet wat jij hard vindt klappen...


Ik kan tot volgende week woensdag niet meer bij men brommer (co-ouderschap), maar met gasgeven en hard op het pookje te duwen gaat het stukken beter. Ik hoor er dan niets meer van.
Al veel bijgeleerd dus, bedankt allemaal !

Moest er toch nog iemand een idee wat ik kan nakijken voor het tikken ?
Ik hoor het graag


 

Dit topic is 4075 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved