Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Tzr klappen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1095 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66390 - Tzr klappen
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4081 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Lohengrin 19-5-2012 18:53 Print topicpost
Posts: 161
Hallo
vraagje, als ik met men TZR terugschakel maakt die een zware klap (van 6 naar 5 niet), maar als ik wat gas geef bij het terugschakelen gaat het soepel.
Als ik uitbol hoor ik ook een getik/geratel tot als ik de koppeling intrek, dan is het na 2 sec weg.

Iemand een idee ?

Dank

Lohengrin
 

Santa Cruz 19-5-2012 18:58 Print reply

Posts: 716
Werkt je koppeling nog zoals het hoort? Dus blijft je brommer staan als hij in verselling staat met ingetrokken koppeling?

 
2takt of 4takt? Supermotard!
Gerard1793 19-5-2012 19:24 Print reply

Posts: 4006
Staat je ketting nog fatsoenlijk op spanning?
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Lohengrin 19-5-2012 20:18 Print reply
Posts: 161
Ketting is in orde, en koppeling werkt denk ik wel goed als hij warmgereden is
 
TZRBart 19-5-2012 21:49 Print reply
Posts: 946
Bij hoeveel toeren schakel je terug? Als je met vrij hoge toeren terugschakelt zal hij altijd klappen, ongeacht de staat van de koppeling.
 
ChielTZR 19-5-2012 22:27 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
Bij hoeveel toeren schakel je terug? Als je met vrij hoge toeren terugschakelt zal hij altijd klappen, ongeacht de staat van de koppeling.


Dan moet je gas geven onder het schakelen, zodat de motor meer omwentelingen heeft dan het aangedreven deel. Dan zul je merken dat het beter wordt.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Lohengrin 19-5-2012 23:13 Print reply
Posts: 161
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
Bij hoeveel toeren schakel je terug? Als je met vrij hoge toeren terugschakelt zal hij altijd klappen, ongeacht de staat van de koppeling.


schakel zowat terug bij elk toerental, klapt altijd
 
Lohengrin 19-5-2012 23:14 Print reply
Posts: 161
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Dan moet je gas geven onder het schakelen, zodat de motor meer omwentelingen heeft dan het aangedreven deel. Dan zul je merken dat het beter wordt.


Zijn die klappen dan normaal of kan er iets aan gedaan worden ?

 
JB1 20-5-2012 8:16 Print reply

Posts: 14881
Gewoon leren schakelen
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Lohengrin 20-5-2012 9:34 Print reply
Posts: 161
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Gewoon leren schakelen


?
Wat is er mis met koppeling in, pookje naar beneden, koppeling los ?
 
tsx-elite 20-5-2012 9:36 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lohengrin
[...]


?
Wat is er mis met koppeling in, pookje naar beneden, koppeling los ?


vast wel iets, aangezien hij klappert in de bak
 
shut up muttley
Santa Cruz 20-5-2012 13:07 Print reply

Posts: 716
Stamp je eigenlijk wel hard genoeg? Als je gewoon rustig probeert het pookje naar beneden te duwen dan klappert de versnellingsbak inderdaad...

In ander geval zou ik toch even de koppeling opengooien om te zien als alles nog oke is.
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Santa Cruz 20-5-2012 13:08 Print reply

Posts: 716
edit: Juiste olie erin? juiste hoeveelheid?

excuses: per ongeluk dubbele post :s

Dit bericht is gewijzigd door Santa Cruz op 20-5-2012 om 13:09 uur.
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Lohengrin 20-5-2012 17:58 Print reply
Posts: 161
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Santa Cruz
Stamp je eigenlijk wel hard genoeg? Als je gewoon rustig probeert het pookje naar beneden te duwen dan klappert de versnellingsbak inderdaad...

In ander geval zou ik toch even de koppeling opengooien om te zien als alles nog oke is.


Daarjuist even geprobeerd en idd ! hij gaat echt veel beter met wat te stampen. Bedankt!
 
Lohengrin 20-5-2012 18:01 Print reply
Posts: 161
Even over het snel tikken / ratelen, dat stopt in elke versnelling exact bij 2500 toeren
Iemand een idee ?

edit: 2500 toeren en lager

Dit bericht is gewijzigd door Lohengrin op 20-5-2012 om 18:01 uur.
 
Santa Cruz 20-5-2012 20:07 Print reply

Posts: 716
Probeer eens het volgende:
Rij in een versnelling op 7000-8000 toeren +- 50km/h en gooi dan je motor uit (contact uitzetten dus) de ene keer met de koppeling ingetrokken en nog een keer met de koppeling dicht.

Laat dan eens weten of je een verschil hoort? Dat tikken kan uit je blok op die manier kunnen we dit misschien uitsluiten.

Anders denk ik bijvoorbeeld aan (een) versleten lager(s).

btw: je weet het zeker dat het niet je ketting is die niet strak genoeg is of veel te ver versleten is?
 
2takt of 4takt? Supermotard!

Dit topic is 4081 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved