Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - rollenbank: beter lange of korte vertanding? ivm boete

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1040 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #6637 - rollenbank: beter lange of korte ve...
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5141 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

HONDAHARDEBERG 15-12-02?14:46 Print reply
Posts: 11

Het boeit echt geen ene flikker hoeveel PK je hebt. ik heb met mijn mt een boete gehad voor 1,5 kW (toen liep ie 65, maar trok als de neten) en met een andere cilinder 2,2 kW (ongeveer 100) terwijl dat een goedkope cilinder was (maar khad 11-45 tands)
Trouwens CV (bij een eend) staat voor Central Valves (centraal gelegen kleppen)(2 kleppen op 1 cilinder door het hart v/d pet)

 
Coza_Noztra 15-12-02?16:01 Print reply
Posts: 257
Quote:
Originally posted by: HONDAHARDEBERG


Het boeit echt geen ene flikker hoeveel PK je hebt. ik heb met mijn mt een boete gehad voor 1,5 kW (toen liep ie 65, maar trok als de neten) en met een andere cilinder 2,2 kW (ongeveer 100) terwijl dat een goedkope cilinder was (maar khad 11-45 tands)
Trouwens CV (bij een eend) staat voor Central Valves (centraal gelegen kleppen)(2 kleppen op 1 cilinder door het hart v/d pet)



CV central valves?? een eend is een franse auto, CV staat voor het aantal franse paardekrachten wat zo'n auto heeft, in dit geval 2 (is dus ~11/12pk). Een Traction Avant heb je in 7cv, 11cv en 15cv als ik me niet vergis. En dat zijn geen 15 kleppen per cilinder.
En de kleppen van een eend zitten niet door het hart vd pet, maar gewoon zoals bij alle kopklepcilinders 1 in de linkerhelft van de kop en 1 aan de rechterhelft van de kop.

(latere eenden hebben trouwens meer dan 12 pk, aangezien de eerste eend een 375cc boxer motor had, en de laatste modellen (2cv6) een 625cc motor).
 
If you kiss too much ass, you will choke in the shit
FastCrosser 15-12-02?16:21 Print reply
Posts: 473
Quote:
Originally posted by: Blorn

sjonge jonge zeg..

slowcrosser, ik snap meteen waarom je naam zo is.. wat ben jij een irri ventje zeg, kan je er niet tegen dat je geen gelijk hebt ofzow?

tractor is gemaakt om veel vermogen te hebben, maar ook koppel, dus lage toeren en veel vermogen...

en leer eens het verschil tussen: KRACHT, VERMOGEN, KOPPEL

mannetje..


SlowCrosser en irri? ik zie het verband niet! SlowCrosser is voor mijn langzame 50cc bedoeld.
Ik weet nou wel dat ik gelijk heb, hoef je niet nog is te zeggen

TRactor
Tractor
Tractor

Grote wielen meer luchtwrijving waardoor het koppel minder wordt, waarna de kracht groter wordt wat resulteert in een bijna verbluffende 5 keer zo groot vermogen!

Dus Conclusie: Tractorwielen op brommert zetten, waarna je superhard gaat, en geen boetes krijgt op rollenbankomdat ie niet past.

Dus zwaardere vertanding voor grotere wielomvang...





Dus blobber? WAAR GAAT DIT OVER? 3 PAGINA's TERUG WIST IK AL DAT IK ONGELIJK HAD!!!!

[Dit bericht is ge-edit door SlowCrosser op 15-12-02 16:25]
 
Langzaam...ZZZzzzZZZzzz
Rudy 15-12-02?16:37 Print reply

Posts: 3471


wat een dom gelul
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Hans F 15-12-02?16:42 Print reply
Posts: 4326
idd rudy
 
Woeter 15-12-02?16:42 Print reply

Posts: 2832
Quote:
Originally posted by: SlowCrosser

Grote wielen meer luchtwrijving waardoor het koppel minder wordt, waarna de kracht groter wordt wat resulteert in een bijna verbluffende 5 keer zo groot vermogen!

Dus Conclusie: Tractorwielen op brommert zetten, waarna je superhard gaat, en geen boetes krijgt op rollenbankomdat ie niet past.



Dus blobber? WAAR GAAT DIT OVER? 3 PAGINA's TERUG WIST IK AL DAT IK ONGELIJK HAD!!!!

[Dit bericht is ge-edit door SlowCrosser op 15-12-02 16:25]

Hmmz interessante theorie zeg verklaar dat eens duidelijk grotere wielen en superhard?? vreemd zeg nooit van gehoord

en we gaan niet schelden met blobber noem elkaar gewoon bij de naam en voer een discussie zoals je die hoort te voeren
 
Martijn 15-12-02?17:59 Print reply
Posts: 10000
ok..die vincent is wel heul eigenwijs....van die mensen die alles geloven wat ze zien....al zetten ze frikandel op het tellerplaatje van een rollerbank.....heb je dan 2 frikandel??? den het niet...

is gewoon snelheid..klaar...wie er nou nog tegeningaat wordt gebanned....door mij...want ik ben undercover mod van het CFK forum...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
FastCrosser 15-12-02?19:01 Print reply
Posts: 473
Ja ok, sorry van blobber, is ook wel erg lullig om te zeggen

Maar em, ik heb mijn ongelijk allang toegegeven, maar ik vond het wel grappig om er tegenin te gaan.

Nou, stel je hebt grotere wielen, zelfde vermogen derop ga je dus harder, net zoiets als zwaardere vertanding

Misschien wel een leuk projectje, een of andere mega-groot-wiel op de achteras van een fiets lassen (wel dat ie nog kan draaien ) dan puch motor erop (zoals Michiel RS al is had gemaakt), en dan karren! Jaaaaaa, ga ik doen!!!

Resultaten laat ik over jaartje ofzo nog wel is zien.
 
Langzaam...ZZZzzzZZZzzz
Martijn 16-12-02?16:07 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Originally posted by: SlowCrosser

Nou, stel je hebt grotere wielen, zelfde vermogen derop ga je dus harder, net zoiets als zwaardere vertanding




ja flep...das dus het zelfde als zwaardere vertanding...dus je gaat niet harder...anders zou je dus net zo goed een zwaardere twv kenne neme...het nadeel van grote wielen is alleen dat je ze op gang moet brengen...en dus trek je n?g slomer op....

theorie slaat dus nerges op...je motor heeft gewoon niet genoeg kracht om dan harder te gaan....dus blijf je steken in de toeren....dus ken je net zo goed een zwaardere twv nemen..maar dat heeft dus ook geen nut...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
FastCrosser 16-12-02?16:40 Print reply
Posts: 473
Echt? volgens mij waren we al zover

 
Langzaam...ZZZzzzZZZzzz
SIWWN 16-12-02?17:28 Print reply
Posts: 7079
Weet je gelijk waarom hij zoveel posts heeft
 
Rudy 16-12-02?17:48 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: SIWWN

Weet je gelijk waarom hij zoveel posts heeft

geloof eerder dat SlowCrosser aan het herhalen is
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Slammer 16-12-02?17:57 Print reply
Posts: 333
Misschien even iets waar je WEL wat aan hebt...

Je moet zorgen dat je tandwielverhouding zo is dat je brom met jou erop in de hoogste versnelling nog NET zn top kan halen.

Nu is de kans dat er een zwaardere agent op gaat zitten best groot want hij moet minstens 80kilo zijn. Met als gevolg dat je brommer net niet meer in de powerband komt. Op die manier scheelt dat heeel veeel in je boete aangezien het stukje powerband erg snel het metertje doet stijgen.
 
Schuimpie 16-12-02?18:36 Print reply
Posts: 376
Quote:
Originally posted by: Slammer
...Je moet zorgen dat je tandwielverhouding zo is dat je brom met jou erop in de hoogste versnelling nog NET zn top kan halen...


Hoe wil je dat te weten komen...? en het lijkt mij dat je dan niet echt snel meer kan optrekken...
 
Don't be drunk and drive... if you can be stoned and fly...
FastCrosser 16-12-02?18:58 Print reply
Posts: 473
Ja, je moet gewoon ff experimenteren met tandwielverhoudingen, is ff kutwerkje, maar als je eenmaal eentje heb gevonden waarbij hij nog net de laatste versnelling doortrekt, dat het echt nog maar net gaat, dan moet je er een iets lichtere op zetten, en dan heb je de perfekte tandwielverhouding. Tip: begin bij de zwaarste vertanding en dan steeds lichter. Zo heb ik ook gedaan, uiteindelijk is het wel de moeite waard, want 1 dagje kloten tegenover misschien wel jaar plezier is toch wel goed, of niet? Maar ik zou mijn vertanding niet afstemmen op rollenbanken, het maakt misschien uiteindelijk (zoals eerder is bewezen ) niets of maar weinig uit. Ik zou voor 10-20 euro echt niet mijn hele vertanding gaan veranderen.
Juist zorgen dat je de beste vertanding heb, want dan kun je het snelst wegscheuren voor een rollenbank .
 
Langzaam...ZZZzzzZZZzzz

Dit topic is 5141 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved