Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MTX krukas

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 566 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66369 - MTX krukas
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1340 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bartbrouwer 14-5-2012 7:38 Print topicpost
Posts: 529
hoi allemaal ik heb een honda mtx 50r met momenteel een malossi 70cc.

ik ben misschien van plan om de carters op te lassen en de tapeinden te verplaatsen voor 80cc.

als ik dat gedaan heb, kan ik dan 125cc cilinders voor een mtx 80 blok erop leggen? of moet ik dan ook een krukas van een 80cc model erin maken??

80cc blok is geen optie want mijn doel is zo min mogelijk uit te geven aan de brommert en zoveel mogelijk zelf te doen...
 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125

axety 14-5-2012 7:55 Print reply

Posts: 207
Je kan niet dezelfde krukas gebruiken.
 
honda fryslan 14-5-2012 9:24 Print reply

Posts: 1914
kan wel..


edit: mits watergekoeld

Dit bericht is gewijzigd door honda fryslan op 14-5-2012 om 9:25 uur.
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
bartbrouwer 14-5-2012 9:25 Print reply
Posts: 529
jaa wa ist nou want hij moet het nog wel doen he
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
kan wel


 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125
bartbrouwer 14-5-2012 9:37 Print reply
Posts: 529
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
kan wel..


edit: mits watergekoeld

Dit bericht is gewijzigd door honda fryslan op 14-5-2012 om 9:25 uur.


ja het is een mtx r dus watergekoeld, maar een 80cc krukas heeft een grotere slag en dus een grotere diameter, dus past dat uberhaupt in het carter?

en als ik dan de spoelpoorten in het carter bijwerk zou bijvoorbeeld een autisa 125cc passen?
 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125
honda fryslan 14-5-2012 9:39 Print reply

Posts: 1914
dan heb ik je verkeerd begrepen..

ik dacht dat je de oude krukas wou behouden... dat is mogelijk..


een 80 krukas in een 50 blok gaat niet lukken..


onthou wel dat zo'n project niet zomaar klaar is..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Aprilia RX 50 2003 14-5-2012 9:44 Print reply

Posts: 6717
imo is het makkelijker en goedkoper om een 80 blok te kopen en je oude 50 te verkopen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
bartbrouwer 14-5-2012 9:49 Print reply
Posts: 529
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
imo is het makkelijker en goedkoper om een 80 blok te kopen en je oude 50 te verkopen.


mooi 50cc blokje met malossi 70cc kopen?
 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125
kenny77 14-5-2012 9:49 Print reply

Posts: 29286
Tapeindes staan het zelfde.

Maargoed zoals gezegd wordt, het is niet zo 1 2 3 klaar.

Hier heb je wat foto's









Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 14-5-2012 om 9:51 uur.
 
bartbrouwer 14-5-2012 9:52 Print reply
Posts: 529
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Tapeindes staan het zelfde.

Maargoed zoals gezegd wordt, het is niet zo 1 2 3 klaar.


de tapeindes van een 50 cc blok en een 80cc blok zijn toch niet hetzelfde? hoe kan een 125cc cilidner met 57mm boring daar nou tussen, dan hou je geen hemd meer over?
 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125
kenny77 14-5-2012 9:53 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bartbrouwer
[...]


de tapeindes van een 50 cc blok en een 80cc blok zijn toch niet hetzelfde? hoe kan een 125cc cilidner met 57mm boring daar nou tussen, dan hou je geen hemd meer over?

watergekoeld is max 55mm en ze staan wel het zelfde.

de ac blokken hebben ook de zelfde tapeindes (niet het zelfde als lc)tussen 50 en 80/125 blok.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 14-5-2012 om 9:53 uur.
 
Zelf_doen 14-5-2012 9:59 Print reply
Posts: 72
Koop gewoon een 80cc blok.
Ik zie het niet echt het nut er van in het zo te doen.
Kost echt veel tijd.
en een goed 80cc blok heb je al voor de prijs van een keertje wild plassen.

 
bartbrouwer 14-5-2012 10:01 Print reply
Posts: 529
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zelf_doen
Koop gewoon een 80cc blok.
Ik zie het niet echt het nut er van in het zo te doen.
Kost echt veel tijd.
en een goed 80cc blok heb je al voor de prijs van een keertje wild plassen.


jaa dat wel maar op mp staan er geen en ik ga nie iets op internet kopen want dalik is het helemaal verneukt en dan ben je nog een paar honderd euro kwijt aan onderdelen

 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125
Gerard1793 14-5-2012 17:19 Print reply

Posts: 4006
Als je straks je carters verknoeit ben je nog meer kwijt.

En enkele honderden euro's?! Koop je alles nieuw ofzo?
Gewoon afwachten tot er iets op marktplaats voorbij komt, of mail ruanna even, hij is te vertrouwen en heeft heel erg veel Honda spul.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
JB1 14-5-2012 17:53 Print reply

Posts: 14881
Ga eens onderzoek doen naar de verschillen in de blokken van MTX/MT etc.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Dit topic is 1340 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved