4takker |
13-5-2012 15:36 |
Posts: 2395 |
roest in de tank is hele maal geen ramp zo lang hij maar niet door geroest is.
even een beetje aquarium grind in de tank gooien met wat benzine en schudden maar. al zal dat wat moeilijk gaan met een puch.
even een paar keer om spoelen nieuwe benzine er in en rijden maar
je kan natuurlijk altijd even een kijkje in de tank nemen voor je hem koopt. ik neem aan dat je toch de brommer goed bekijkt voor je tot kopen over gaat.
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
Leen |
13-5-2012 15:41 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 4takker
al zal dat wat moeilijk gaan met een puch.
hoezo? puchje weegt niks...
bordje brinta in je bek schuiven en schudden met dat kreng.
|
|
|
|
.luuk |
13-5-2012 16:38 |
Posts: 1483 |
Heb hier wel eens een foto voorbij zien komen, waar ze een puchframe aan een betonmolen hadden geknoopt, dat werkt natuurlijk ook
|
|
|
|
tsx-elite |
13-5-2012 17:08 |
Posts: 1798 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: huskey
Beste mensen,
Sinds kort interesseer ik mij in brommers e.d
Dus heb ik laatst een puch maxi gekocht.
Maar na 3 dagen stond ik al stil, wat bleek:
De hele tank zat voel roest en rotzooi.
Ik heb men geld terug gekregen van degene waar ik hem van heb gekocht en de brommer teruggegeven.
Nu wil ik wel een nieuwe brommer kopen alleen mijn vraag is:
Hoe kan ik duidelijk zien of de tank nog goed is van binnen
m.b.t roest/ rotzooi of andere gebreken op het eerste gezicht.
Of is dit gewoon een gok die je neemt en op goed vertrouwen van de huidige eigenaar er van uit gaan dat die tank nog goed schoon is?
Met vriendelijke groet,
Beetsma.
hm eens wat anders als garantie tot de deur.
even in de tank schijnen met zaklampje moet goed zijn
|
|
shut up muttley |
|
ChielTZR |
13-5-2012 18:11 |
Posts: 6016 |
Roest een tank niet het eerste bovenaan omdat daar het vaakst geen brandstof zit?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
maerijn |
13-5-2012 18:20 |
Posts: 2455 |
Nee onderaan, omdat eventueel water zwaarder is dan benzine
|
|
|
|
Wizard1894 |
13-5-2012 18:22 |
Posts: 695 |
ja vaak wel chiel
|
|
|
|
Wizard1894 |
13-5-2012 18:28 |
Posts: 695 |
gewoon proefritje doen merk je snel genoeg en even in tank kijken.
|
|
|
|
pompower |
13-5-2012 19:48 |
Posts: 1777 |
ik had mijn tank toen hij verroest was volgegooid met cola.
nachie laten staan en daarna een paar keer doorspoelen met benzine,
werkt vaak wel
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
TZRBart |
13-5-2012 21:17 |
Posts: 946 |
Als hij echt goed aan het roesten is kun je toch ook gewoon eerst met de hogedrukreiniger er door, daarna de bodem er onderuit slijpen en vervolgens een nieuwe maken en eronder lassen...
|
|
|
|
maerijn |
13-5-2012 21:19 |
Posts: 2455 |
Je kan altijd vragen of je een beetje benzine in een plastic fles mag aftappen en kijken of de kleur helder is.
Als er eventueel een filtertje tussen de tank en carb zit kijken of daar veel troep inzit.
|
|
|
|
ChielTZR |
13-5-2012 21:26 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
Als hij echt goed aan het roesten is kun je toch ook gewoon eerst met de hogedrukreiniger er door, daarna de bodem er onderuit slijpen en vervolgens een nieuwe maken en eronder lassen...
kan je in 99% van de gevallen beter een nieuw tweedehansje halen.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
TZRBart |
13-5-2012 21:52 |
Posts: 946 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]
kan je in 99% van de gevallen beter een nieuw tweedehansje halen.
Geloof ik best, maar als je een lasapparaat en een stuk ijzer hebt liggen, waarom zou je dan 30 km gaan rijden en geld uitgeven terwijl je het zo hebt liggen? Als je een beetje handig bent heb je dit in 2 uurtjes voor elkaar, om ergens te gaan kijken ben je al meer kwijt.
|
|
|
|
ChielTZR |
13-5-2012 21:55 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
[...]
Geloof ik best, maar als je een lasapparaat en een stuk ijzer hebt liggen, waarom zou je dan 30 km gaan rijden en geld uitgeven terwijl je het zo hebt liggen? Als je een beetje handig bent heb je dit in 2 uurtjes voor elkaar, om ergens te gaan kijken ben je al meer kwijt.
Omdat de meesten onder ons het niet zo netjes krijgen als een originele tank. Meestal moeten die tankjes om het frame buigen of speciale vormen hebben en dan ben je met een andere nette tank gewoon goedkoper en sneller klaar.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
13-5-2012 21:57 |
Posts: 1558 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
Als hij echt goed aan het roesten is kun je toch ook gewoon eerst met de hogedrukreiniger er door, daarna de bodem er onderuit slijpen en vervolgens een nieuwe maken en eronder lassen...
met een puch? succes ermee.
|
|
I Can Play With Madness |
|