Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 550 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66367 - tsx
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2684 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dirktimmer 16-5-2012 10:46 Print reply

Posts: 1737
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch4ever
ik heb op het moment weinig te besteden omdat ik pas een puch in onderdelen gekocht heb en die probeer lopend te maken en zodra ik het geld heb dan koop ik een 70cc airsal of bigbore


een puch hoor je met 3 euro weer lopend te hebben haha.

de tsx, pak een vijl, verneuk je cilinder, koop de lcihtste tandwielen, dan trekt ie het in ieder geval in zijn 4
 
puch4ever 17-5-2012 20:07 Print reply
Posts: 310
en zit er een prop in gianelli uitlaat voor de tsx?
 
Blommetje 17-5-2012 20:27 Print reply

Posts: 230
Ik had ooit een standaard tsx en die trok ook helemaal niks. Wind tegen of het heuveltje de fietstalling bij school uit was al een probleem. Schaamde me kapot als die het heuveltje niet haalde en ik halverwege bij omviel.

Horen die dingen standaard wel trekkracht te hebben?
 
A great deal of money is invested in this project and we can't allow it to fail
puch4ever 17-5-2012 20:28 Print reply
Posts: 310
hij trekt het net in zijn 1 de dijk op ik moet dat ding sneller hebben dit is te erg maar zit er een prop in gianelli bovenlangs en zoja hoe moet ik die eruit krijgen.
 
old timer 17-5-2012 20:34 Print reply

Posts: 469
naar het schijnt zit er in de nederlandse tsx geen menbraam.
mss kan je een belgische 2dehands cillinder zoeken.
mijn belgishe tsx trekt redelijk maar een goede 70cc is nog altijd het beste.
 
bijna goed, is goed genoeg
puch4ever 18-5-2012 9:31 Print reply
Posts: 310
ik ben ondertussen ook nog mijn puch maxi aan het lopend maken die ik pas gekocht heb daar ben ik bijna mee klaar dus dan de andere onderdelen verkopen en70cc voor de tsx kopen met 20 mm carburateur.
 
old timer 18-5-2012 11:18 Print reply

Posts: 469
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch4ever
ik ben ondertussen ook nog mijn puch maxi aan het lopend maken die ik pas gekocht heb daar ben ik bijna mee klaar dus dan de andere onderdelen verkopen en70cc voor de tsx kopen met 20 mm carburateur.

koop dan maar een echte mikuni ofzo, ik heb veel problemen gehad met mn imi.
 
bijna goed, is goed genoeg
Santa Cruz 18-5-2012 16:14 Print reply

Posts: 716
Ik kan je maar één raad geven: houd je er niet aan bezig. Je kunt hem misschien iets sneller doen optrekken, maar door de wei ga je altijd blijven knoeien...
Verkoop je tsx en kijk uit voor iets met simpelweg meer cc's...
Voor 300 euro kan je al iets mooi vinden.

Indien je toch je zin wil doordrijven:
- zo licht mogelijk vertanden
- goede carburator zoeken (niet de grootste, maar iets rond de 16-18mm)
- cilinderkop (laten) afvlakken om hogere compressie te halen
- uitlaatpoort breder uitveilen en spoelpoorten groter maken op het carter.
- Nieuw zuigerveertjes kunnen misschien helpen als je tsx helemaal zacht gedraaid is.


 
2takt of 4takt? Supermotard!
puch4ever 18-5-2012 17:34 Print reply
Posts: 310
het is een 20mm mikuni dus dat komt goed.
en meer cc kan haast niet dat mag niet van mijn pa die zeurt er over dat het te veel lawaai maakt een crossmotor terwijl mijn broer een quad 150cc heeft met een flink lawaai.
 
Santa Cruz 18-5-2012 19:28 Print reply

Posts: 716
een full cross maakt misschien wel wat lawaai. Maar je hoeft niet perse zo eentje te hebben om plezier te beleven. Er zijn genoeg alternatieven...

Yamaha dt 125-175-200
Suzuki ts 125 r (laatst nog met zo een gereden en zeer goed bevallen)
Kawasaki kdx 200-250
 
2takt of 4takt? Supermotard!
puch4ever 18-5-2012 20:24 Print reply
Posts: 310
over 125 zeikt mijn pa al hij zegt dan meteen te veel lawaai
 
puch4ever 18-5-2012 21:05 Print reply
Posts: 310
wat is het kleinste voor tandwiel wat je onder de tsx kan leggen
en het grootste achtertandwiel.

Dit bericht is gewijzigd door puch4ever op 19-5-2012 om 20:21 uur.
 

Dit topic is 2684 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved