Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Kosten Standaard klasse VS 125

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 822 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66358 - Kosten Standaard klasse VS 125
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2901 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kingg 10-5-2012 23:03 Print topicpost
Posts: 7
Hallo ik ben aan het twijfelen, vooral financieel want het rijd allebij leuk.
Ik twijfel tussen:
Een 125cc 2 takt crossmotor
Een am6-derbi of Honda Hm cre50 voor standaard klasse.

Met allebij gewoon trainen, en af en toe een wedstrijdje.

Lijkt mij dat het kwa kosten niet veel zou schelen? Zuigers, big-ends enzo slijten bij allebij.
Alleen een am6 is goedkoper te reviseren?

Wat denken jullie?
 

JB1 10-5-2012 23:03 Print reply

Posts: 14881
125cc 2takt crossmotor.

Punt. Einde discussie
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
mx-jacob 10-5-2012 23:04 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
125cc 2takt crossmotor.

Punt. Einde discussie



+1
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
Aprilia RX 50 2003 10-5-2012 23:13 Print reply

Posts: 6717
125cc'er

kwa kosten zal het niet veel maken, maar wat je er voor terug krijgt is kwa motor veel meer
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
mx-jacob 10-5-2012 23:14 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
125cc'er

kwa kosten zal het niet veel maken, maar wat je er voor terug krijgt is kwa motor veel meer



nou ik denk dat de 125cc toch harder slijt hoor je moet toch al gouw denken aan 20 uur voor een zuiger...
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
Aprilia RX 50 2003 10-5-2012 23:16 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
[...]



nou ik denk dat de 125cc toch harder slijt hoor je moet toch al gouw denken aan 20 uur voor een zuiger...


wat trainen en af en toe een wedstrijdje zegt ie.

dan is 20 uur ong een heel jaar rijden denk ik
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
mx-jacob 10-5-2012 23:17 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


wat trainen en af en toe een wedstrijdje zegt ie.

dan is 20 uur ong een heel jaar rijden denk ik



oke sorry, Ja wij doen ook ongeveer een jaar mee

(+ ketting tandwielen set + bak olie om de 5 uur + extra kosten....)



Dit bericht is gewijzigd door mx-jacob op 10-5-2012 om 23:18 uur.
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
Aprilia RX 50 2003 10-5-2012 23:20 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
[...]



oke sorry, Ja wij doen ook ongeveer een jaar mee

(+ ketting tandwielen set + bak olie om de 5 uur + extra kosten....)



Dit bericht is gewijzigd door mx-jacob op 10-5-2012 om 23:18 uur.


die kosten kom je ook allemaal aan met de std klasse

alleen dat brommertjes minder degelijk gebouwd zijn en dus vaker mankementen op het gebied van frame enz zullen hebben.

en dan cre of aprilia rx die wat degelijker zijn zijn dusdanig zeldsaam dat onderdelen ook duur zijn.

edit: en wat kost een zuiger nou? op een jaar crossen wel te verwaarlozen denk ik

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 10-5-2012 om 23:21 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
kingg 10-5-2012 23:24 Print reply
Posts: 7
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


wat trainen en af en toe een wedstrijdje zegt ie.

dan is 20 uur ong een heel jaar rijden denk ik


Nee, kom zo rond minimaal 35 uur per jaar.

Maar zuiger is bij een goed klaar gemaakt am6 ook MAX 20uur.
Maar iedere 3zuiger = nieuwe big-end en dat is dan wel weer een stuk goedkoper bij een am6-derbi blok lijkt me?

Dit bericht is gewijzigd door kingg op 10-5-2012 om 23:26 uur.

Dit bericht is gewijzigd door kingg op 10-5-2012 om 23:41 uur.
 
YAMAHA-Power 10-5-2012 23:51 Print reply

Posts: 818
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kingg
[...]


Nee, kom zo rond minimaal 35-40 uur per jaar.

Maar zuiger is bij een goed klaar gemaakt am6 ook MAX 20uur.
Maar iedere 3zuiger = nieuwe big-end en dat is dan wel weer een stuk goedkoper bij een am6-derbi blok lijkt me?

Dit bericht is gewijzigd door kingg op 10-5-2012 om 23:26 uur.

Nou daar vergis je in.
Ik heb vorig jaar 1x in de 2 weken (soms meer) gatraint. En ook nog soms wedstijden. En mijn motor heeft het hele seizoen 22 uur gedraait.
De big-end kan soms na 100 uur kapot gaan, maar kan ook na 40 uur kapot gaan.
Ik zou gewoon een 125cc crossmotor kopen, ik heb een 125cc crossmotor en een 50cc brommercrosser en het crosst veel fijner met een 125cc.
 
kingg 11-5-2012 12:54 Print reply
Posts: 7
Ik heb een tijdje 85cc hoge wielen gereden en toen deed ik alleen trainen en kwam ik aan ruim 35uur per jaar. Soms 1x per 2 weken soms wel 2x per week.

Maar ik twijfel nog erg.
Kwa rijden heeft het allebij zijn charmes. Dus kwa rijplezier maakt het mij niet zoveel. Alleen de kosten zijn een probleempje. Omdat ik de komende 4jaar zowiezo nog op school zit.

Dit bericht is gewijzigd door kingg op 11-5-2012 om 12:56 uur.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 11-5-2012 12:57 Print reply

Posts: 17929
dan denk ik alsnog dat je met een 125 veiliger zit kwa kosten

maargoed, waarom iets gaan doen waar je eigenlijk de centen niet voor hebt?
 
yamaha mennink 14-5-2012 11:20 Print reply
Posts: 25
ik zou gewoon voor een 125 gaan als je standaart klasse wilt rijden kost het best veel geld om zon ding redelijk voor uit te krijgen en bij de meeste banen laten ze geen crossbrommers toe omdat het verschil te groot is maar brommercross is leuker want zowat iedereen kent je
 
mxbeunking 14-5-2012 11:47 Print reply

Posts: 2305
wat is je budget
 
Draaiwerk nodig? = PB
RutgerDTmx 14-5-2012 16:54 Print reply

Posts: 211
Ik snap eigenlijk niet dat je het blok al zo snel moet reviseren? Zuiger kan makkelijk 10000km mee, 10k/80km/h= 125uur. Zeker als ie lekker afgesteld staat haalt ie dit toch wel?

En dan is de berekening nog ruim want gemmideld haal je waarschijnlijk nog minder dan 80 dus wordt het aantal uren meer. Ja ik snap dat je niet een krukaslager eruit wilt hebben tijdens een race maar 20uur is denk ik wat overdreven?

Zuiger is een paar tientjes "origineel" 60cc zuiger voor kijn yamahaatje is 20¤, staat er zelfs nog yamaha op et doosje en sfk lagers ong. 10? Je zou dit natuurlijk alvast op internet kunnen opzoeken!

Als je 2e hands koopt moet je wel oppassen wat je koopt want met een beetje geluk hoef je nauwelijks wat te doen!

Dit bericht is gewijzigd door RutgerDTmx op 14-5-2012 om 16:55 uur.
 
RikDT50MX - Nieuws Poster 14-5-2012 16:58 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RutgerDTmx
Ik snap eigenlijk niet dat je het blok al zo snel moet reviseren? Zuiger kan makkelijk 10000km mee, 10k/80km/h= 125uur. Zeker als ie lekker afgesteld staat haalt ie dit toch wel?

En dan is de berekening nog ruim want gemmideld haal je waarschijnlijk nog minder dan 80 dus wordt het aantal uren meer. Ja ik snap dat je niet een krukaslager eruit wilt hebben tijdens een race maar 20uur is denk ik wat overdreven?

Zuiger is een paar tientjes "origineel" 60cc zuiger voor kijn yamahaatje is 20¤, staat er zelfs nog yamaha op et doosje en sfk lagers ong. 10? Je zou dit natuurlijk alvast op internet kunnen opzoeken!

Als je 2e hands koopt moet je wel oppassen wat je koopt want met een beetje geluk hoef je nauwelijks wat te doen!

Dit bericht is gewijzigd door RutgerDTmx op 14-5-2012 om 16:55 uur.

t gaat hier om een crosser, geen makke DT. je zit veel meer in de overtoeren en dr komt overal veel meer kracht op.
 
I Can Play With Madness

Dit topic is 2901 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved