Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Hoe nog meer vermogen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 835 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66357 - Hoe nog meer vermogen?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2880 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Brancomtxsh 10-5-2012 21:06 Print topicpost

Posts: 205
oke, ik heb nu dus behoorlijk wat vermogen weten te halen uit mijn retetrage 70 athena; cilinder afgedraaid voor optimale deck-height, en poort timingen berekend en mn uitlaatpoort 4mm omhoog gefreesd zodat ik een blowdown van 35 heb.

hij loopt nu 100 maar houdt die snelheid totaal niet vast, alleen als ik plat lig.

maar nu heb ik hem zo vertand (13-45 volgens mij) dat ie nu 85 loopt, en die snelheid makkelijk vast houdt, maar ik wil gwn 100 kunnen rijden en die snelheid vasthouden.

mijn vraag is dus: wat kan ik nu nog doen om die snelheid vast te houden?

Setup:

70 athena (getuned+afgedraaid)
50 kop
18 keihin IMITATIE
13-45 twv
techno uitlaat bovenlangs + Jamarcol demper van MT pas gemaakt.
 
Honda MTX-SH 70cc Malle Ossie

MaXi-PuCh 10-5-2012 21:09 Print reply

Posts: 1531
ik weet niet wat je moet doen om die snelheid vast te kunnen houden, maar mijn eerst volgende stap zou echte keihin zijn, of een 24mm mikuni (die met externe sproeier)
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
BenjaminDG 10-5-2012 21:11 Print reply

Posts: 4605
En een opmaat 70cc kop.
 
Vlaanderen vrij!
honda fryslan 10-5-2012 21:12 Print reply

Posts: 1914
- goede cilinderkop;
- goed membraan;
- betere uitlaat;
- 24mm oko carburateur;
- etc, etc.
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Brancomtxsh 10-5-2012 21:17 Print reply

Posts: 205
hmm, okee bedankt in ieder geval, maar wat is dan een goede uitlaat?,


maar zal ie met een 24 mikuni/oko/keihin die snelheid wel vasthouden?

ik heb nu een 4 kleps std membraan met carbon klepjes, wat kan ik hier voor als alternatief nemen?
 
Honda MTX-SH 70cc Malle Ossie
honda fryslan 10-5-2012 21:18 Print reply

Posts: 1914
wat is goed?

wat heb je ervoor over?
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Brancomtxsh 10-5-2012 21:19 Print reply

Posts: 205
moet niet in de honderden euros gaan lopen natuurlijk, maar wat is een goede uitlaat bedoel ik?

Edit: en wat is het verbruik ongeveer met een 24mm? kan ik qua verbruik beter een 20mm nemen? of ga ik dan nog niks in vermogen vooruit?

Dit bericht is gewijzigd door Brancomtxsh op 10-5-2012 om 21:32 uur.
 
Honda MTX-SH 70cc Malle Ossie
honda fryslan 10-5-2012 21:39 Print reply

Posts: 1914
proma bovenlangs doet het meestal wel goed..



met enig aanpassen past zo'n membraan wel in een hondacilinder..


verder zal het verbruik wel meevallen maar daar moet je verder ook niet naar kijken want je wou immers 100 rijden???
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Brancomtxsh 10-5-2012 21:42 Print reply

Posts: 205
ok, ja is ook zo, maar moet elke dinsdag 75km rijden naar groningen heen en weer, dus moet niet halverwege met lege tank staan he :P.

en wat voor membraan is dat dan?

ok ik ga even wat proberen, maar met een 20mm merk ik dan ook al verschil?
 
Honda MTX-SH 70cc Malle Ossie
mx-jacob 10-5-2012 22:38 Print reply

Posts: 2938
afvallen helpt ook
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 11-5-2012 11:12 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
afvallen helpt ook



als jij nou eens van t dak af viel, dat zou ons pas helpen

dus help die gast met zn mtx, of zeg niks



ik snap niet helemaal dat je zoveel moeite in de cilinder hebt gestopt en dan met een imi carb en gare uitlaat rijdt
 
De Schout 11-5-2012 12:21 Print reply
Posts: 5327
Blowdown van 35 is erg hoog.. Ding loopt waarschijnlijk gewoon enorm veel toeren zonder echt vermogen te leveren..
 
tune tweak fiddle bang bummer
jellopie 11-5-2012 16:47 Print reply
Posts: 103
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brancomtxsh
moet niet in de honderden euros gaan lopen natuurlijk, maar wat is een goede uitlaat bedoel ik?

Edit: en wat is het verbruik ongeveer met een 24mm? kan ik qua verbruik beter een 20mm nemen? of ga ik dan nog niks in vermogen vooruit?

Dit bericht is gewijzigd door Brancomtxsh op 10-5-2012 om 21:32 uur.


ik heb zelf een 22 of 24 weet ik niet zeker meer op mn dt maar het zuipt wel enorm ik rij 4 dagen in de week ong 4 km en 1x in de week 16 km maar dan begint het rode lampje al wel te branden bij de teller.. en meestal is die de week daarna op de 2e dag echt leeg.. en in het weekend nog ff een ritje tussendoor dus na ong 65 km met ong 7 liter :p
 
sammb 11-5-2012 18:13 Print reply
Posts: 132
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jellopie
[...]


ik heb zelf een 22 of 24 weet ik niet zeker meer op mn dt maar het zuipt wel enorm ik rij 4 dagen in de week ong 4 km en 1x in de week 16 km maar dan begint het rode lampje al wel te branden bij de teller.. en meestal is die de week daarna op de 2e dag echt leeg.. en in het weekend nog ff een ritje tussendoor dus na ong 65 km met ong 7 liter :p


dan doe je echt iets verkeerd, ik heb 70cc polini met 20mm carb en ik rij met 7 liter meer dan 200 km (en dan rij ik niet zuinig)
 
Derbi-Olaf 11-5-2012 19:15 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
Blowdown van 35 is erg hoog.. Ding loopt waarschijnlijk gewoon enorm veel toeren zonder echt vermogen te leveren..

valt prima te doen, gok dat zijn spoelpoorttiming sowieso aan de lage kant is!

Imitatie 50cc's hebben vaak ook een blowdown van 5-36 , evenals de 125cc cilinders voor honda
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Brancomtxsh 11-5-2012 22:26 Print reply

Posts: 205
hmm, okee ik zal nog eens wat van die cilinder bereken en mn spoelpoort kan ik niet bewerken want kan er niet bij met mn freesje :P
 
Honda MTX-SH 70cc Malle Ossie

Dit topic is 2880 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved