Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda mb komt niet op toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 859 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66341 - Honda mb komt niet op toeren
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5800 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

saskiabrands 6-5-2012 21:17 Print topicpost
Posts: 12
Hallo
Mijn honda mb5 (orgineel) heeft een toeren of compressie probleem. Hij is niet meer vooruit te branden en ik kom er niet achter hoe dat komt! ik heb gecntroleerd op valse lucht maar tervergeefs , de topsnelheid is nu ong. 20 km p/u . Heeft iemand een idee wat het kan zijn?
thanks

 

roy1263 6-5-2012 21:23 Print reply

Posts: 597
zit je sproeier nog wel in carb? of is die los getrilt en ligt die los in de vlotterbak
 
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub
ChielO 6-5-2012 21:28 Print reply

Posts: 322
Kun je het probleem iets beter uitleggen?
Maakt hij nog wel gewoon toeren?
Verzuipt of stottert die?

 
maerijn 6-5-2012 21:37 Print reply

Posts: 2455
Luchtfilter verstopt of zuigerveer kapot?
 
saskiabrands 6-5-2012 23:08 Print reply
Posts: 12
Om inderdaad wat duidelijker te zijn , het lijkt er een beetje op of je rijd met de rem erop,.....hij komt gewoon niet vooruit. Voor alle duidelijkheid, ik heb al gecontroleerd of er niet een wiel blokeerd.
 
Wizard1894 6-5-2012 23:43 Print reply

Posts: 695
lagers van wielen draaien soepel rond? compressie goed? even wat specifieker zijn. als bijvoorbeeld wiellagers kapot is gaat hij ook ontzettend tegenwerken.
 
maerijn 6-5-2012 23:55 Print reply

Posts: 2455
Is het probleem opeens gekomen, of zijn er de laatste tijd nog dingen aan de brommer veranderd?
 
RutgerDTmx 7-5-2012 10:27 Print reply

Posts: 211
Ik zal eerst de compressie checken, druk je kickstarter eens langzaam naar beneden. Je motor maakt geen raar geluid? Als je met de brommer in de hand loopt, loopt ie niet zwaar aan? Door een slecht wiellager bijv. Kun je niet van 60 naar 20 (kan wel maar dat merk je omdat je de hele tijd met je bek op de straat knalt)


Maar de kickstarter loopt lekker zwaar of kun je em met je pink doordrukken? Start ie wel meteen?

Dit bericht is gewijzigd door RutgerDTmx op 7-5-2012 om 10:27 uur.
 
sammb 7-5-2012 13:44 Print reply
Posts: 132
is je membraan nog heel?

Dit bericht is gewijzigd door sammb op 7-5-2012 om 13:45 uur.
 
saskiabrands 7-5-2012 18:22 Print reply
Posts: 12
Ik ga deze dingen (tips) vcanavond allemaal ff uiproberen en dan laat ik het ff weten..
 
saskiabrands 7-5-2012 21:22 Print reply
Posts: 12
Ik heb net de cilinder en zuiger erafgehaald en de zuigerveren erafgehaald en alles schoongemaakt , de pakking tussen membraam en cilinder vervangen en hij rijd weer , ik ga morgen een proefridje maken want vanavond kan ik niet van huis vanwege de kids.
Ik heb gelijk even de zuiger en cilinder opgemeten en het viel mij op dat die best groot zijn.!!! de zuiger 44,80 en de cilinder 45,10.....is dit een orginele cilinder.?????
bedankt boor alle reacties iniedergeval..
 
De Schout 7-5-2012 21:26 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: saskiabrands
Ik heb net de cilinder en zuiger erafgehaald en de zuigerveren erafgehaald en alles schoongemaakt , de pakking tussen membraam en cilinder vervangen en hij rijd weer , ik ga morgen een proefridje maken want vanavond kan ik niet van huis vanwege de kids.
Ik heb gelijk even de zuiger en cilinder opgemeten en het viel mij op dat die best groot zijn.!!! de zuiger 44,80 en de cilinder 45,10.....is dit een orginele cilinder.?????
bedankt boor alle reacties iniedergeval..



63cc zo van buiten.

maaruh, als de gemeten waarden kloppen is het spul aardig versleten. 0.30mm zuiger speling is VEEL te veel.
 
tune tweak fiddle bang bummer
ChielO 8-5-2012 14:57 Print reply

Posts: 322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: saskiabrands
Ik heb net de cilinder en zuiger erafgehaald en de zuigerveren erafgehaald en alles schoongemaakt , de pakking tussen membraam en cilinder vervangen en hij rijd weer , ik ga morgen een proefridje maken want vanavond kan ik niet van huis vanwege de kids.
Ik heb gelijk even de zuiger en cilinder opgemeten en het viel mij op dat die best groot zijn.!!! de zuiger 44,80 en de cilinder 45,10.....is dit een orginele cilinder.?????
bedankt boor alle reacties iniedergeval..


Hoe heb je dit opgemeten?
Schuifmaat is meestal niet nauwkeurig genoeg om het fatsoenlijk te meten dus lijkt me sterk datie echt 44,80 is..
45mm cilinder is 70cc dus niet origineel.
 
saskiabrands 8-5-2012 21:54 Print reply
Posts: 12
ik heb het inderdaad met een schuifmaat opgemeten(niet eentje uit de 5,- bak).Als ik zo op internet kijk lijkt het inderdaad of 45mm 70 of 80cc is , het rare is wel dat de mb niet harder dan 55 rijd...!!! Zou die zuiger dan toch versleten zijn ?
ik moet ook nog ff melden dat het om een duitse mb gaat , ik heb hem nog maar net en heb hem 2 weken geleden bij de rdw op kenteken laten zetten dus gelukkig dat die niet zo hard reed....

 
RD50mx 9-5-2012 7:32 Print reply
Posts: 353
mooi dat ie weer loopt, je kunt ook nog even kijken of je rem aanloopt, want 55 is niet veel voor een 70cc... komt ie in elke versnelling nu de toeren in?
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos
WestlandMB 9-5-2012 16:37 Print reply

Posts: 1338
Als je nog een originele pijp eronder hebt, is het niet gek dat hij de 55 net haalt.

De originele pijp is te hetkennen aan de code die erop staat, dat is hm166. De bocht is te klein bij deze uitlaat.
 

Dit topic is 5800 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved