Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - GE3 Uitgeboord, nu problemen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 851 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66340 - GE3 Uitgeboord, nu problemen?
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
Dit topic is 7507 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtx_owned 9-5-2012 12:26 Print reply

Posts: 2183
in plaats van de normale koppakking ga je dan je verbrandingsruimte met een hittebestendige o-ring afdichten van je koelkanalen. Aan de buitenkant moet je uiteraard vloeibare pakking gebruiken in dat geval. Dit had ik ook met mijn GE2 cilinder.

@puchsjonnie:

Bij een o-ring kop wordt er GEEN koppakking meer gebruikt

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 9-5-2012 om 12:27 uur.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
BenjaminDG 9-5-2012 13:54 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -PuchSjonnie-
dan draaien ze een baan in je kop, en drukken ze er een rubberen 0 ring in,icm een koppakking


Het is aanteraden om een viton o-ring te nemen wegens temperatuur en chemische eigenschappen.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 9-5-2012 om 13:54 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Derbi-Olaf 9-5-2012 14:35 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]


Zou dat de invloed zijn? dat beetje minder wrijving? zal het niet eerder te maken hebben met het opwarmen/ verdampen oid. van je mengsel, dat dat de invloed is?


[...]


waarom zou je je lagers moeten koelen? als je alleen je cilinder op een lagere temp wilt hebben gebeurt er vrij weinig met de lagers, die door de benzine wel op lage temp blijven, en die in de versnellingsbak heb je sowieso niks mee te maken, daar verandert niks aan

Vermogenswinst zit hem er vooral in dat je vulling veel beter is met koelere lucht, die dus ook minder opwarmt.

Ruimere spelingen etc, zijn een mooie bijkomstigheid kwestie vermogen

Oja, en kwestie dat vastlopen, verkeerde kopvorm kan een oorzaak zijn, ma dan was 'ie waarschijnlijk ter hoogte van de zuigerveer vastgelopen! Goede kopvorm scheelt thermisch zeer veel! (evenals goed gerichte spoelers)

Ik zou toch nog steeds de oorzaak bij je carb gaan zoeken, iets klopt er daar volgens mij niet, ook gezien je bougiekleur

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 9-5-2012 om 14:37 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Nielzor 9-5-2012 15:54 Print reply

Posts: 282
Zo net ff weer wat geregeld.

Cilinderkop word aangepast door VHM. Ze maken er, mocht dit in hun ogen mogelijk zijn, ook een o-ring in.

Cilinder word weer netjes gemaakt door DDL-Tuning en zelf bestel ik de zuiger zo meteen even bij MOP-SHOP.

Er word deze week ook nog een 40-420 tandwiel passend gedraaid op m'n naaf dus dat is dan 5 tanden kleiner, rijd rustiger voor het inrijden.

En ben op Marktplaats nog aan het kijken voor een geschikte grotere radiateur.
 
alwin mtx 9-5-2012 17:47 Print reply

Posts: 505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -PuchSjonnie-
dan draaien ze een baan in je kop, en drukken ze er een rubberen 0 ring in,icm een koppakking


De o-ring zorgt juist dat je geen koppaking meer nodig hebt.


Edit: Moet pagina vaker verversen


Dit bericht is gewijzigd door alwin mtx op 9-5-2012 om 17:49 uur.
 

Dit topic is 7507 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved