Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - GE3 Uitgeboord, nu problemen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 902 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66340 - GE3 Uitgeboord, nu problemen?
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7517 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Frysk 8-5-2012 12:56 Print reply

Posts: 34928
Heb het ff vluchtig gelezen maar dat ie in hoge toeren even vastneukt heb ik ook gehad (en nu weer)

bij mij was het een groter sproeiertje monteren en toen was het klaar, nu heb ik een andere uitlaat gemonteerd (techno) en nu moet ik weer een groter sproeiertje.. hij doet het bij mij alleen op topsnelheid.

Verder verneem ik na een vastloper ook helemaal geen verschil in vermogen, compressie of iets van bijgeluiden.

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 8-5-2012 om 12:57 uur.
 
giggitybyte
Nielzor 8-5-2012 16:02 Print reply

Posts: 282
Pff raar..


Maar ik ben daarnet even naar Klaaswaal gereden en het spul laten zien. Allereerst de zuigerspeling op laten meten en die was 7honderdste. Mij werd verteld dat een speling van 6honderdste gebruikelijk is en is de zuigerspeling dus zelfs al iets ruimer wat alleen maar gunstiger zou zijn.

Als ik deze cilinder nog zou willen gebruiken werd me advies gegeven om er een B zuiger in te doen en de cilinder hier dus op aan te passen. Zelfde zuiger (A) zou eigenlijk net niet goed zijn.

Verder viel het op dat bij m'n zuiger alleen in het midden teken van verbranding was:



Nu is dit vrij normaal alleen niet de buitenste straal van 5mm niet vertelde hij. Dit kan komen door dit: (even getekend)



Aan de rand is de cilinderkop uitgedraaid maar is het vrijwel vlak. De zuiger loopt zelf bol en dit komt dus niet overeen. Hierdoor komt dat alleen in het midden een verbrandingsplaats zit.

Ook word hij te warm. Hier heb ik zelf nooit bij stil gestaan maar na 3km rijden was hij al 50 graden. Werd daarna geleidelijk warm tot zo'n 60-70 graden constant. Reden hiervoor kunnen zijn of een te kleine radiator waardoor deze niet genoeg koelvermogen heeft om de cilinder te koelen. Of doordat de kop niet goed is uitgedraaid. Hij hoort normaal maar zo'n 55 graden maximaal te worden.

Iemand hier een mening/commentaar over? Dit is namelijk wat mij net is verteld.
 
JB1 8-5-2012 16:03 Print reply

Posts: 14881
55 is wel heel koel
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
alwin mtx 8-5-2012 16:16 Print reply

Posts: 505
Wat JB1 zegt inderdaad, 60 tot 70 graden is een normale temperatuur voor je koelwater, uit ervaring weet ik dat de standaard radiateur (mits in goede staat) voldoende koeling geeft.

Ik rij met mijn Mtx soms wel 50 km over de snelweg op topsnelheid zonder problemen.
 
kenny77 8-5-2012 16:48 Print reply

Posts: 29286
Mhh de zuiger speling is inderdaad niet krap.
Maar toch lijkt het er wel erg op op de foto's, omdat hij overal de wand mee gepakt heeft. Vreemd.

Cilinderkop is inderdaad niet goed, om hem zo vlak te hebben, maar dat lijkt me de oorzaak niet.
Ik denk dat je een redelijk grote squish heb?
Als deze krapper was geweest, was hij wel gaan detoneren en dat had je dan terug gezien op de zuiger.

Temperatuur, zoals al gezegd is, is niks mis mee.


 
lytseleen 8-5-2012 16:50 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
55 is wel heel koel

is eigenlijk een ideale temperatuur voor een 2takt
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
JB1 8-5-2012 16:57 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
[...]

is eigenlijk een ideale temperatuur voor een 2takt

Onderbouw dat eens.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
lytseleen 8-5-2012 17:00 Print reply

Posts: 1025
2takt levert meer vermogen als hij koeler is.. maar te koud is ook weer niet goed vandaar ongeveer deze temp.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
Nielzor 8-5-2012 17:12 Print reply

Posts: 282
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Mhh de zuiger speling is inderdaad niet krap.
Maar toch lijkt het er wel erg op op de foto's, omdat hij overal de wand mee gepakt heeft. Vreemd.

Cilinderkop is inderdaad niet goed, om hem zo vlak te hebben, maar dat lijkt me de oorzaak niet.
Ik denk dat je een redelijk grote squish heb?
Als deze krapper was geweest, was hij wel gaan detoneren en dat had je dan terug gezien op de zuiger.

Temperatuur, zoals al gezegd is, is niks mis mee.




Maar als dit allemaal zo is, wat zou het dan nog kunnen zijn?
 
lytseleen 8-5-2012 17:15 Print reply

Posts: 1025
lijkt mij ook niet dat je hem veels te strak aan draait ofzo. ik zou het zelf eerder gaan zoeken in de afstelling.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
honda fryslan 8-5-2012 17:21 Print reply

Posts: 1914
wat voor olie gebruik je en welke mengverhouding gebruik je?
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
rubbert 8-5-2012 17:26 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
2takt levert meer vermogen als hij koeler is.. maar te koud is ook weer niet goed vandaar ongeveer deze temp.


waarom zou die meer vermogen leveren als hij koud is?
en wat is er dan zo slecht aan hem koud houden? lijkt mij een beetje vreemd, want het enige wat slecht is aan een motor op z'n donder geven als hij koud is is dat dingen niet op hetzelfde tempo uitzetten en je dus meer slijtage hebt, maar als je motor meer vermogen kan leveren bij een lagere bedrijfstemperatuur kan je de passingen van de motoronderdelen daarop aanpassen, en zou je meer vermogen uit je motor kunnen halen....
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Nielzor 8-5-2012 17:27 Print reply

Posts: 282
Te strak aandraaien is geen sprake van idd. Bij groter gaan in sproeier ging hij alleen maar meer stotteren.

Ik tank euro98 en meng castrol olie 1:40.
 
lytseleen 8-5-2012 18:00 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]


waarom zou die meer vermogen leveren als hij koud is?
en wat is er dan zo slecht aan hem koud houden? lijkt mij een beetje vreemd, want het enige wat slecht is aan een motor op z'n donder geven als hij koud is is dat dingen niet op hetzelfde tempo uitzetten en je dus meer slijtage hebt, maar als je motor meer vermogen kan leveren bij een lagere bedrijfstemperatuur kan je de passingen van de motoronderdelen daarop aanpassen, en zou je meer vermogen uit je motor kunnen halen....

nee de motor temp zou dan moeten zijn 55 graden terwijl je alles op temperatuur hebt natuurlijk! uitlaat en carter op temperatuur.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
rubbert 8-5-2012 18:19 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
[...]

nee de motor temp zou dan moeten zijn 55 graden terwijl je alles op temperatuur hebt natuurlijk! uitlaat en carter op temperatuur.



ja, dan kan ik m'n vraag herhalen, waarom doen ze dat dan standaard niet, andere passing voor de zuiger erin, een twee keer zo grote radiateur, andere thermostaat en klaar...

waarom wordt dat niet gedaan dan?
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM

Dit topic is 7517 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved