Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - GE3 Uitgeboord, nu problemen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 874 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66340 - GE3 Uitgeboord, nu problemen?
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7518 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mbx-genieter 7-5-2012 21:34 Print reply
Posts: 758
Er rijden met deze cilinder set-up diverse bij het mbx forum mee rond waarvan er enkele wekelijks met mbx wel op de snelweg zitten.
Zijn wel oudere personen maar die hebben de inrij periode toch wel serieus genomen en gaan nu ook langere stukken volgas achter elkaar door zonder problemen en dat zegt voor mij genoeg.
Maar @ts wat zijn je plannen nu??? als je afgekoeld ben (lees ik enkele posts terug)
 
De Schout 7-5-2012 21:38 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Er rijden met deze cilinder set-up diverse bij het mbx forum mee rond waarvan er enkele wekelijks met mbx wel op de snelweg zitten.
Zijn wel oudere personen maar die hebben de inrij periode toch wel serieus genomen en gaan nu ook langere stukken volgas achter elkaar door zonder problemen en dat zegt voor mij genoeg.
Maar @ts wat zijn je plannen nu??? als je afgekoeld ben (lees ik enkele posts terug)



Grote kans dat dat ook heel had gebleven als je hem de eerste meters gas open had gedraaid.

Als je van geen van de cilinders gemeten hebt vind ik je conclusie erg voorbarig.
 
tune tweak fiddle bang bummer
mbx-genieter 7-5-2012 21:44 Print reply
Posts: 758
Het is maar net wat je rondom meemaakt en zelf ben ik niet van het meten daarvoor breng je de cilinder weg om hem te laten boren naar de goede maat.

 
Nielzor 7-5-2012 22:01 Print reply

Posts: 282
Ik ben echt niet als een idioot gaan rijden hoor. Sowieso altijd starten met choke, en rustig op laten warmen tot zo'n 25 graden. Dan eens rustig weg rijden en wachten tot 40 graden. Dan wat meer het gas erop en gewoon langzaam warm laten worden. Wel ben ik boven de 7.5k toeren gekomen want dat zit je zo.

Maar deze cilinder kan ik dus weggooien als ik jullie goed begrijp?
 
kenny77 7-5-2012 22:04 Print reply

Posts: 29286
ik zou hem lichtjes honen en een nieuwe zelfde maat zuiger erin doen.

Aangezien hij te krap stond zou dat wel moeten gaan.

of hij moet al erg ovaal zijn getrokken, maar dat lijkt me niet.
 
Nielzor 7-5-2012 22:07 Print reply

Posts: 282
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
ik zou hem lichtjes honen en een nieuwe zelfde maat zuiger erin doen.

Aangezien hij te krap stond zou dat wel moeten gaan.

of hij moet al erg ovaal zijn getrokken, maar dat lijkt me niet.


Oké dan ga ik morgen een langs bij DDL-Tuning om te vragen of ze het zien zitten en om even na te laten meten.

Overigens zie ik bij jou een edit waarin je vraagt of er geen grotere koppakking is te krijgen, waarom als ik vragen mag?

En erg bedankt voor jullie hulp, waardeer het heel erg.

Dit bericht is gewijzigd door Nielzor op 7-5-2012 om 22:07 uur.
 
kenny77 7-5-2012 22:08 Print reply

Posts: 29286
aangezien deze koppakking in de boring uitsteekt, als ik het zo goed zie?
 
Nielzor 7-5-2012 22:09 Print reply

Posts: 282
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
aangezien deze koppakking in de boring uitsteekt, als ik het zo goed zie?


Ja dat klopt, de zuiger past hier dan ook niet doorheen.
 
Derbi-Olaf 7-5-2012 22:29 Print reply

Posts: 14999
wat kenny zegt, gietijzeren cilinders komt vrijwel nooit wat aan na warmlopen!

en van dat inrijden is onzin, ding stond te krap kwa zuigerspeling, en ik vermoed zelf nog steeds dat de carburatie ook te krap staat...
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Nielzor 7-5-2012 22:38 Print reply

Posts: 282
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
wat kenny zegt, gietijzeren cilinders komt vrijwel nooit wat aan na warmlopen!

en van dat inrijden is onzin, ding stond te krap kwa zuigerspeling, en ik vermoed zelf nog steeds dat de carburatie ook te krap staat...


Bij groter gaan in sproeier stottert ie alleen maar meer..


Dit bericht is gewijzigd door Nielzor op 7-5-2012 om 22:39 uur.
 
mr200r 7-5-2012 22:54 Print reply
Posts: 5122
Gooi je termostaat er eens uit.

 
mr200r
Nielzor 7-5-2012 22:57 Print reply

Posts: 282
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Gooi je termostaat er eens uit.



Is er al uit
 
honda fryslan 8-5-2012 8:54 Print reply

Posts: 1914
zoals kenny en olaf al zeiden is dit een geval van te weinig zuigerspeling..

het verhaal van minimaal 500 km inrijden is erg overdreven..

voor een langere levensduur is inrijden nooit verkeerd maar als de cilinder mooi rond is en de juiste zuigerspeling is gekozen kun je na 2 a 3 warmdraaien van de motor, voluit zonder dat deze vastloopt..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Wizard1894 8-5-2012 12:27 Print reply

Posts: 695
dat is niet helemaal waar want je hebt een stootrand die gelijdelijk hoger komt
 
kenny77 8-5-2012 12:29 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
dat is niet helemaal waar want je hebt een stootrand die gelijdelijk hoger komt

Als je een stootrand in de cilinder hebt is het meestal al tijd voor een overmaat.
Dus dat is niet waar.

Wat Honda Fryslan zegt wel.
 

Dit topic is 7518 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved