Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - GE3 Uitgeboord, nu problemen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 939 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66340 - GE3 Uitgeboord, nu problemen?
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 7547 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Nielzor 6-5-2012 18:26 Print topicpost

Posts: 282
Hallo,

Momenteel heb ik hier een project lopen waar jullie misschien het bestaan al vanaf weten. Namelijk dit project: http://www.brommerfo...cts/detail_main/1736

Echter heb ik een probleem. Hij Rijd in de 1e, 2e en 3e versnelling stevig door. De 4e versnelling zakt hij al in en 5 en 6 valt 'ie gewoon weg.

Aan het vermogen kan het niet liggen want ik heb 17-45 erop. Hij wil ook gewoon hoog in toeren in de eerste 3 versnellingen.

Echter dacht ik ik hou in de 4 gewoon het gas vast en kijken wat 'ie doet. Nu blokkeerde echter na +- 6 seconden in de 4 te hebben gereden opeens mijn achterwiel. Ik dacht dus gelijk een warm/vastloper. Echter trap ik 15 seconde erna op de kickstart en hij start in 1x kicken. Dus ik dacht wtf is dit, ging weer een stukje rijden en hij deed het als vanouds. Ook niet minder compressie als eerst.

Toch mijn cilinder eraf gehaald en alles was nog zo glad als nieuw. Erg raar dus.

Nu reed ik echter naar m'n werk en dacht ik probeer het nog eens. Dus 1, ging goed. 2, ging ook goed, 3 ook goed en na zo'n 6 seconde in de 4 blokkeert hij weer!!

En opnieuw evenveel compressie als vanouds en binnen een keer kicken weer aanslaan.

Nu keek ik echter op internet en het zou kunnen liggen aan een te grote zuiger? Mijn cilinder is namelijk opgeboord en er zit een 55mm zuiger in. ( Cilinder is opgeboord van 50 naar 55m.)

Voordat ik er weer 300 euro inpomp voor een HPI en Membraan (enige 2 dingen die nog niet zijn aangepast) zou ik graag willen weten wat dit kan zijn.. ik ben echt radeloos en baal hier flink van..

Setup:

28mm Keihin met Derbi DMP Draaibaar spruitstuk
Yasuni R3 met zelfgemaakte flens voor Honda
GE3 cilinder 55mm
TWV 17-45
 

De Schout 6-5-2012 19:18 Print reply
Posts: 5327
hoeveel zuigerspeling heeft tie?
 
tune tweak fiddle bang bummer
Derbi-Olaf 6-5-2012 20:28 Print reply

Posts: 14999
zoals je het nu zegt klinkt het idd als te weinig zuigerspeling
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Nielzor 6-5-2012 21:53 Print reply

Posts: 282
Geen idee. Ik zal morgen wel weer m'n cilinder eraf halen en oplaten meten bij m'n brommerboer
 
Derbi-Olaf 6-5-2012 22:36 Print reply

Posts: 14999
post ook ff foto's van het spul
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Wizard1894 6-5-2012 23:48 Print reply

Posts: 695
hmm maar als hij blokkeert op je achterwiel zou hij dan niet in je cilinderwand niet een spoor of dergelijks achterlaten? afstelling lijkt mij niet het probleem.
 
Nielzor 7-5-2012 17:10 Print reply

Posts: 282
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
post ook ff foto's van het spul


Is goed.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
hmm maar als hij blokkeert op je achterwiel zou hij dan niet in je cilinderwand niet een spoor of dergelijks achterlaten? afstelling lijkt mij niet het probleem.


Tja na de eerste keer niet, 2e keer heb ik nog niet bekeken. Vanavond haal ik mijn cilinder er weer af, als ik wat afgekoeld ben omdat ik gezakt ben voor m'n autopraktijk Anders sloop ik meer dan dat ik repareer.

Dit bericht is gewijzigd door Nielzor op 7-5-2012 om 17:11 uur.
 
mbx-genieter 7-5-2012 20:07 Print reply
Posts: 758
Schakeld het blok wel normaal alle versnellingen door als je rustig rijd.
Loopt het boeltje alleen vast als je flink doorrijd of doet die dat op lage toerentallen ook.
Het zou misschien ook kunnen dat je blok zelf niet meer jofel is.
 
Nielzor 7-5-2012 21:02 Print reply

Posts: 282
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Schakeld het blok wel normaal alle versnellingen door als je rustig rijd.
Loopt het boeltje alleen vast als je flink doorrijd of doet die dat op lage toerentallen ook.
Het zou misschien ook kunnen dat je blok zelf niet meer jofel is.


Als ik rustig aan het rijden ben wil 'ie wel gewoon in z'n 4, 5 en 6.

Hier de foto's :










































 
kenny77 7-5-2012 21:06 Print reply

Posts: 29286
Balen.
Wat gezegd wordt inderdaad, zuigerspeling hoogstwaarschijnlijk te klein.

Had ik bij mij nsr ook.

Zo te zien zitten er geen diepe groeven in de cilinder?
nieuwe zuiger en laten honen en kan je weer.

edit: en dan meteen het cilindertje wat verder bewerken.

edit: zijn er geen grotere koppakkingen te verkrijgen?

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 7-5-2012 om 21:10 uur.
 
Nielzor 7-5-2012 21:09 Print reply

Posts: 282
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Balen.
Wat gezegd wordt inderdaad, zuigerspeling hoogstwaarschijnlijk te klein.

Had ik bij mij nsr ook.

Zo te zien zitten er geen diepe groeven in de cilinder?
nieuwe zuiger en laten honen en kan je weer.

edit: en dan meteen het cilindertje wat verder bewerken.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 7-5-2012 om 21:07 uur.


Er zitten inderdaad geen diepe groeven in.. maar wtf een niet nader te noemen bekende brommerzaak moet dit toch nameten als ze een cilinder uitboren en ook de cilinder meteen monteren.. pff wat baal ik hier van.
 
mbx-genieter 7-5-2012 21:11 Print reply
Posts: 758
Volgens mij heb ik je eerder gewaarschuwd dat je hem rustig moet inrijden, en zie hier warmlopers in overvloed.
Deze cilinder kan je weggooien aangezien het hemd nu zo dun is en een overmaat nagenoeg niet meer mogelijk is (zuigermaat kwestie).
Dat word weer pegels uitdelen voor een nieuwe set-up makker.
Rijd de volgende gewoon eens +500km in als een ouwe lul en met een originele uitlaat en kom de 1ste 250km niet boven de 7500rpm dan kan alles eens goed zijn eigen zetten.
 
kenny77 7-5-2012 21:13 Print reply

Posts: 29286
Tsja het kan altijd gebeuren natuurlijk.

Kan ook zijn dat ze verwachte dat je hem heel rustig in had gereden, dan was het waarschijnlijk wel goed gegaan.
Maarja doe je niks aan.


 
mbx-genieter 7-5-2012 21:18 Print reply
Posts: 758
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Tsja het kan altijd gebeuren natuurlijk.

Kan ook zijn dat ze verwachte dat je hem heel rustig in had gereden, dan was het waarschijnlijk wel goed gegaan.
Maarja doe je niks aan.




Kijk eens op het mbx forum van marcel zijn mbx die heeft dezelfde cilinder set-up alleen een 21mm keihin en ori mbx pijp.
Heeft met 1ste cilinder set meer dan 7500km probleemloos gereden totdat zijn krukas lagers kapot liep maar was een de zuiger en cilinder nauwelijks wat te zien.

Ik zeg dat dit een verkeerde inrij kwestie is geweest en veel te snel op het gas is gegaan.

 
kenny77 7-5-2012 21:22 Print reply

Posts: 29286
Mwah als de zuigerspeling goed is kan je meteen vol op het gas gaan, zonder dat hij vast loopt.

Neemt niet weg dat hij inderdaad het wel uit gehouden had als hij rustig had gereden.
Want dan was gaande weg de speling vanzelf wat ruimer geworden.
 
De Schout 7-5-2012 21:25 Print reply
Posts: 5327
Dit had volgens mij niet met inrijden voorkomen kunnen worden. te klein is te klein, simpel zat. naar mijn idee heeft het ding gewoon te weinig speling gehad.

Dat kun je wel eens hebben als je een zuiger van een ander blokje neemt en dan monteert met de voorgeschreven speling.. (been there, done that , voor het einde van de straat het wiel stil..)

Als je er altijd als een oude lul mee had gereden is er een kans dat het spul wel heel was gebleven. mja, daar rijd je geen 100cc brommer voor..
 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 7547 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved